in rok bij de buren

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

in rok bij de buren

Bericht door w-sure »

Gisteren voor het eerste een coming out onder bekenden.

We zaten op de bank te plannen wat voor fietstocht we zouden gaan doen op Koninginnedag (nog onwetend van wat er was gebeurd in Apeldoorn). Staat de buurvrouw op het raam te kloppen. Ik was een beetje schuchter... mijn vriendin de deur maar open laten doen. Was er een vogeltje uit hun volière ontsnapt, die zat in onze achtertuin. Nou ja, dat kun je toch niet weigeren of wel? Dus buuv met ons mee naar buiten. Vogeltje gespot, maar niet gevangen.

We lopen weer terug naar de voordeur, vraagt mijn vriendin (zelf ook zwanger) naar de zwangere dochter van de buren. Die blijkt al te zijn bevallen en is op bezoek met de kleine, en de buurvrouw nodigt ons uit om te komen kijken. Okee... dus maar de stoute schoenen (ehhh laarsjes) aangetrokken en wij met zijn tweeën mee kijken.

Kom ik daar binnen, zit de hele kamer vol, waaronder iemand met zijn armen vol tatoeages. Ik voelde me toch een beetje opgelaten en de heren zeiden ook niet heel veel, terwijl ze anders wel snel een woordje klaar hebben.

Na even de baby te hebben bewonderd wij weer terug naar huis. Laat de buurvrouw ons met haar dochter uit en vraagt en passant 'Waarom draag jij dat?'. Ik zei dat ik het lekker vind zitten en mooi vind staan. Of ik iets met Schotland had. Neu dat niet speciaal. Het leek wel een kilt, alleen droegen de schotten er helemaal niets onder. Ik wel, dat vind ik te koud. Nou ja, iedereen moest kunnen dragen wat ie prettig vond. De dochter vond het wel stoer en apart. Zo'n bijzondere buurman had zij niet.

Wij zijn 's middags heerlijk een eind wezen fietsen, zowel mijn vriendin als ik in rok. Was voor mij ook voor het eerst dat ik in rok fietste. Had lang geen fiets, deze heb ik net van de buurman gekregen, en, hoe handig, het is een damesmodel, dus geen gedoe met die stang. Het lastige is alleen dat je als man gewend bent je been achterlangs over het zadel te gooien, dat moet je dus niet doen als je een rok aan hebt dat gaat mis ;-) Ook nog lekker op een terrasje gezeten.

Volgens mijn vriendin waren er een paar mensen die een opmerking maakten, en wat blikken. Ik heb zelf niets gemerkt overigens. Ik voel me er al zo prettig bij dat ik daar niet op let, en lachen door anderen niet opvat als het uitlachen van die rare man in rok.

Zit nu op mijn werk. Het is straks vast lekker rustig (sowieso is er na 5 uur hier op de afdeling niemand meer), ik denk dat ik straks hier op het werk mijn rok al aantrek en zo de trein naar huis neem. Zal straks nog wel een foto in het album plaatsen van mijn outfit (dezelfde als gisteren)

groet,
Wichor
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: in rok bij de buren

Bericht door RokSterNL »

Hai Wichor,

Boeiend en leuk verhaal van je bevindingen. Van die mannen met tatoeages, ik kan mij dat levendig voorstellen dat je je dan niet op je gemak voelt. Ik zou dat misschien nu zelfs nog wel en heel klein beetje dan kunnen hebben. Maar ik vind het een compliment waard dat je ook al zo verder aan het groeien bent in je rokdragen.

Wat betreft je been over het zadel zwaaien, hoeft bij een damesfiets sowieso niet, want je kan gaan staan, je voet op de trapper, zetten en jezelf zo oplichten om op het zadel te gaan zitten. Ik had destijds bewust een damesfiets gekocht in de tijd dat ik nog rokken binnenshuis droeg. Met in het achterhoofd wel de idee dat als ik ooit eens naar buiten in rok zou gaan op de fiets dat ik dan onbezorgd op een damesfiets kon zitten. In wezen zijn damesfietsen in zijn algemeenheid praktischer, ook voor mannen die broeken dragen.

Alleen dat woord 'bijzonder' kan je natuurlijk op twee manieren opvatten. Ik zie daar vaak het negatieve van in, want het duidt er op alsof jij als rokdragende man een bijzonder iemand bent, terwijl ik juist vind dat dat niet zo is. Je bent juist een trendsetter. Maar ik neem aan dat de dochter van de buurvrouw het niet negatief bedoeld heeft.

Nogmaals go ahead !, of zoals Barry Stevens altijd zo mooi zei: 'Vooral doorgaan'.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: in rok bij de buren

Bericht door w-sure »

ja ik ken de techniek om in rok op een damesfiets te stappen, maar als ik er niet bij nadenk zwaai ik zo weer mijn been over het zadel. gaat ongemerkt.

ik vind het niet erg om bijzonder gevonden te worden. niet ieder mens is gelijk (gelukkig). Ik hoop een trendsetter te zijn. Mijn vriendin vindt het in elk geval al veel normaler (hoewel ze toen we samen naar de supermarkt gingen, zich toch nog wel een klein beetje opgelaten voelde).

Morgen hebben we haar verjaardag, maar ik denk dat ik me maar gewoon in broek ga kleden (hoewel we gaan wandelen wat we koninginnedag hebben gefietst). Ik wil mijn hobby niet teveel bij haar kennissen opdringen (leek haar ook minder leuk).
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: in rok bij de buren

Bericht door RokSterNL »

Ja, het is ook logisch dat je je been over het zadel wil zwaaien, omdat mannen dat gewend zijn te doen, en dan denk je daar zeker niet over na. Toen ik voordien ook een herenfiets had, deed ik dat ook. Maar ik vind nu een damesfiets toch praktischer.

Jij beslist uiteraard hoe je naar haar kennissen toe gaat. Ik begrijp hieruit dus, dat die het nog niet weten ?

Aan de andere kant wel weer spijtig dat dit moet. Hopelijk toch dat je dit eens op een hele subtiele wijze onder de aandacht kunt brengen. Heb je geen kilt ? Of een eenvoudige geruite lange rok, die lijkt op een tartan ? Er zijn alternatieve winkels op Internet, zoals o.a. Attitude Holland in Edam, die dat door rokken ook voor mannen verkochten/verkopen. Ik heb daar vorig jaar zo'n lange geruite tartanrok gekocht. Het is gewoon een neutraal model. Waar je heel makkelijk kunt verschijnen bij mensen, als je daar niet in een damesrok naar toe wilt.

Hij is van het bekende merk Aderlass.

Ik heb de foto er bijgevoegd.
Bijlagen
RokSterNL_in_tartan_skirt_van_Aderlass.jpg
Plaats reactie