Mannen in rok bij de fanfare?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Magnifique1
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2023 22:12

Mannen in rok bij de fanfare?

Bericht door Magnifique1 »

Afgeopen vrijdag was het erg warm en ik moest met de fanfare een serenade brengen. Wij dragen een uniforme blouse met eigen zwarte broek. (Voor iedereen)
Nu het zo warm was was er een jonge dame begin 20 die een nette maar luchtige zwarte rok had aangetrokken.

Andere dames spraken gelijk af voor de volgende serenade ook een rok te dragen.
Ik heb nu al 5 jongens en mannen die dan ook een rok aan doen. Mooiste wordt dat alle dames een andere rok dragen. De mannen gaan shoppen ok allemaal in dezelfde rok te komen.

Dat brengt me bij het volgende punt, bij veel orkesten krijg je een maatuniform van de vereniging.
Heren een pantalon, vestje en jasje. Dames hebben voor een concer uniform vaak keuze.... uit een pantalon, rok boven de knie of rok onder de knie....
het maakt de drempel toch een stuk lager als mannen ook gewoon een keuze krijgen. Ik schat dat 98% nog steeds gewoon een pantalon kiest...
ellen
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: Mannen in rok bij de fanfare?

Bericht door ellen »

Die kledingvoorschriften dateren van een tijd dat zoiets niet in vraag gesteld worden, maar dat wil uiteraard niet zeggen dat de vraag nu niet mag gesteld worden. En inderdaad, geef de keuze aan mannen en de meerderheid komt gewoon in pantalon zoals nu het geval is.

Een orkest met mannen in rok kan overigens ook een stijl op zichzelf zijn, zie deze eerdere draad op het forum. Binnen 2 weken is het overigens weer Borgerrio en ik heb begrepen dat deze groep weer present zal tekenen.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Mannen in rok bij de fanfare?

Bericht door Jos »

Magnifique1 schreef: 11 jun 2023 23:04 Ik schat dat 98% nog steeds gewoon een pantalon kiest...
ze weten niet wat ze missen (of de partner is er op tegen :o )
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Mannen in rok bij de fanfare?

Bericht door Rik »

Jos schreef: 12 jun 2023 14:23 ze weten niet wat ze missen (of de partner is er op tegen :o )
Als je partner valt over een bepaald kledingstuk dan heb je de foute partner (of het kledingstuk is te lang ;) )
Tenslotte is kleding gewoon een lap stof en een partner kies je voor zijn/haar karakter.
Mochten wij alle vrouwen afschrijven die graag in boxershort of herenhemd of pantalon rondlopen... :o :shock: :?
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Mannen in rok bij de fanfare?

Bericht door Jos »

ik ken een aantal, met name, oudere vrouwen die zeggen dat ze de rok prima bij mij vinden, maar moeten er niet aan denken dat hun partner er ook in zou lopen !! ??
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Mannen in rok bij de fanfare?

Bericht door Rik »

Jos schreef: 17 jun 2023 11:24 ik ken een aantal, met name, oudere vrouwen die zeggen dat ze de rok prima bij mij vinden, maar moeten er niet aan denken dat hun partner er ook in zou lopen !! ??
Dat bedoel ik dus... ik veronderstel dat hun respectievelijke partners dan ook geen kritiek mogen geven of suggesties doen? Foute partners dus :evil: Het begrip "partner" behelst dat je elkaar steunt door dik en dun !
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Plaats reactie