Fietsen of wandelen?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Fietsen of wandelen?

Bericht door jonathan7 »

Ik vind het nog steeds spannend, maar ik bemerk wel dat ik fietsen met rok veel minder spannend vind dan wandelen.
Wel om deze 2 redenen.

1. Je kunt snel(ler) wegfietsen als je iemand ziet.
2. Er is geen tijd/kans om reacties te geven, zeker geen inhoudelijke.
Stel, mag ik je wat vra.... (en weg ben je weer)
PS. Een mountainbiker ben je nog sneller vanaf want die fiets zelf ook met een rotgang langs.

Wat is jullie ervaring, krijg je sneller reacties als je wandelt dan fiets of maakt dit niet uit? Iemand die het echt wilt zou je natuurlijk wel kunnen "aanhouden"
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Fietsen of wandelen?

Bericht door jaguar »

Wel daar heb je een punt hoor.
Ik ben wel op een punt gekomen dat het me hoe langer hoe minder interesseert wat anderen denken. :lol:

ik maak soms wel eens fietstochtjes op de fiets, vooral in de zomer. Is dan lekker luchtig.

Onderstaande foto is door een wandelaar gemaakt die ik voorbij fietste.
Vriendelijk gevraagd of de man een foto wilde maken. Geen enkele rare reactie of vraag gekregen.

En ja, om commentaar voor te zijn, mijn benen zijn niet onthaard :D
Maar daar gaat het dit keer niet over ;)
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Fietsen of wandelen?

Bericht door Rik »

Fietsen, wandelen of auto rijden... alles gewoon in rok en ik denk daar helemaal niet meer over na. Zolang het geen stenen uit de grond vriest zijn het rokken. Vaak kies ik zelfs een legging of nylons onder de rok, alles om toch maar geen lange broek te moeten dragen.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 524
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Fietsen of wandelen?

Bericht door Kortrokje »

marpie schreef: 19 okt 2023 07:55 Wel daar heb je een punt hoor.
Ik ben wel op een punt gekomen dat het me hoe langer hoe minder interesseert wat anderen denken. :lol:

ik maak soms wel eens fietstochtjes op de fiets, vooral in de zomer. Is dan lekker luchtig.

Onderstaande foto is door een wandelaar gemaakt die ik voorbij fietste.
Vriendelijk gevraagd of de man een foto wilde maken. Geen enkele rare reactie of vraag gekregen.

En ja, om commentaar voor te zijn, mijn benen zijn niet onthaard :D
Maar daar gaat het dit keer niet over ;)
Da's de juiste instelling... Jouw eigen ding doen... Wat een ander "denkt", niet aan denken jouw ding is belangrijk in dit geval.. Als je rekening moet houden met wat iemand anders mogelijk denkt, dan zijn we verkeerd bezig .. Ik persoonlijk ik doe mijn ding, ik draag elke dag mijn rokken of jurken.. En de rest is totaal onbelangrijk.. en zo moet je t doen, anders doe je t niet wat je zelf wilt.. Dan leef je volgens de de wensen, de eisen van anderen.. Niet doen, maar jij bent goed bezig..👍👍👍👍👍
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Fietsen of wandelen?

Bericht door mrcsk »

Vraagje :
Hoe doen jullie dat in rok.
Op een mooie dagje ga je fietsen of wandelen en toch begin het te regenen .
Met een rok en dan een regenbroek aan doen moeilijk zekers.

Oplossing : (spijtig geen foto kunnen tonen)
Ik heb eens ge googled en naar regenrok . En het zag er zeer leuk uit.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Plaats reactie