Video opname op werk voor intern promotie filmpje

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Video opname op werk voor intern promotie filmpje

Bericht door Wiha »

Komende vrijdag zijn er videoopnamen voor mijn werk waarin de afdeling waar ik werk als het ware gepromoot word. Eigenlijk een intern promotie filmpje waar je als afdeling aan de andere afdelingen laat zien wat daar gebeurd maar kan ook voor externe promotie doeleinden gebruikt worden.

Ik speel daar ook een kleine rol in. Vandaag met een collega een soort van ' dry-run' gedaan voor het gehele filmpje en vrijdag rond lunch eerst een Engelse versie en daarna een Nederlandse versie. Voor de interne collega's word het live gespeeld. Mijn rol is 1 a 1,5 minuut van de totale 10 minuten die ons deel van de afdeling krijgt, er zijn nog andere delen van onze afdeling op andere plekken, totaal duurt het 45 minuten.

Ik ga vrijdag net als vandaag gewoon in rok heen (was een vestiging waar ik nog niet eerder in rok verschenen was). 's morgens eerst de ' echte' dry run. Voor de zekerheid leg ik een broek in de auto voor het geval ze voor het filmpje niet willen dat ik een rok aan heb. Mocht het toch lukken om in rok dit te doen dan zal ik kijken wat ik daarvan online kan zetten, ook al is het een screenshot. Het is later namelijk via Teams terug te kijken.
Mocht iemand bij hetzelfde bedrijf werken, dan heeft diegene vanmiddag (21 november) daarvoor een email gehad dat vrijdag dit te zien is.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Video opname op werk voor intern promotie filmpje

Bericht door Wiha »

Gewoon in rok heen gegaan. Geen vraag gehad dat dat niet in beeld wilden hebben alleen jammer is dat de cameraman een ieder tot ongeveer de middel in beeld heeft gehouden omdat we een groot deel door smalle gangen liepen. Het enige beeld waar mijn rok nog het meeste in beeld kwam, was toen ik van de stoel op ging staan en een beetje toen de cameraman net en de ruimte binnen kwam. Een hint aan de cameraman na de 'dry run' dat hij een ieder wel van heel dichtbij opnam en misschien ook van wat verder af kan filmen heeft jammer genoeg niet geholpen.
2023-11-24_16-40-24.jpg
2023-11-24_16-46-16.jpg
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 869
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Video opname op werk voor intern promotie filmpje

Bericht door WesleyN »

Misschien is dat ook wel heel positief, dat er niet speciaal van je kleding een foto wordt gemaakt. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ik heb soms ook van waarom sta ik er niet helemaal op. Nou gewoon, omdat je dan normaal wordt behandeld. Het voelt toch wel heel prettig dat mensen gewoon reageren, zonder het over het feit dat je als man een rok draagt.

Zo nu en dan die interesse, kan ik dan ook weer waarderen, zoals in de metro met een Spaanse, via onze mobiels communiceren met Google Translate. Was ze onder andere verbaasd dat ik zo normaal was. Maar ook vond ze me heel interessant en natuurlijk altijd mijn benen weer. Wat zijn ze mooi! :D
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Video opname op werk voor intern promotie filmpje

Bericht door Wiha »

Klopt, de afbeeldingen zijn trouwens screenshots die ik van de video gemaakt heb
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Video opname op werk voor intern promotie filmpje

Bericht door Jos »

goed bezig Wiha, fijn dat ze op jouw werk en zo mee omgaan
een fervent rokdrager
Plaats reactie