Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Algemene ervaringen met het rok dragen

Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Heuptas
3
17%
rugzak
3
17%
handtas/schoudertas
9
50%
zomerjas
0
Geen stemmen
vest of blousse met zakken.
0
Geen stemmen
anders, toelichting...
3
17%
 
Totaal aantal stemmen: 18

jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door jonathan7 »

In de winter lijkt het mij buiten niet zo probleem, heb je jas met zakken. Trouwens broekzakken gebruik ik dan zelf ook niet stop het in de jaszakken.

Maar in de zomer? Een schoudertas vind ik zelf maar niks overigens wegens het gebonk tegen been etc. en het geslinger.
Geef dan liever de voorkeur voor de heuptas die (stevig) op zijn plek blijft zitten.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 374
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door RokkenRob »

Jammer dat je maar uit één optie kunt/mag kiezen.
Ik heb het merendeel van mijn zooi in een handtas zitten.
Is lekker makkelijk, als je weggaat pak ik de tas en heb alles bij mij.
In de heuptas zitten dan alleen een pakje zakdoeken en mijn praatpaal.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door Rik »

jonathan7 schreef: 10 dec 2023 20:35 Een schoudertas vind ik zelf maar niks overigens wegens het gebonk tegen been etc. en het geslinger.
Ik heb altijd een schoudertas mee die ik crossbody draag met de riem op de linkerschouder en de tas op de rechter heup. Ik draag die iets boven de heup dus naar de oksel toe en die "slingert en bonkt" dus NIET tegen mijn been. Bij het fietsen schuif ik die iets meer naar voor tegen de rechterkant van mijn ribben en voel zelfs niet eens dat er een tas mee is. Alles is ook meteen bereikbaar en in het zicht. Bij wandelen waar veel volk rond mij is wil ik zeker de tas VOORAAN op het lichaam dragen, met alle ritsen dicht en in mijn blikveld.
Voorbeeld hieronder maar mijn tasje is iets groter in beige daimleder:
Afbeelding
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 869
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door WesleyN »

Schoudertas, rugzak, gewoon een jas... dat kunnen mijn antwoorden zijn. Schoudertas doe ik het vaakst. Want die is klein en kan onder mijn winterjas. Verrassend is dat in zo'n schoudertas toch nog alles in kan.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door jonathan7 »

WesleyN schreef: 11 dec 2023 23:08 Schoudertas, rugzak, gewoon een jas... dat kunnen mijn antwoorden zijn. Schoudertas doe ik het vaakst. Want die is klein en kan onder mijn winterjas. Verrassend is dat in zo'n schoudertas toch nog alles in kan.
waarom een (winter)jas heeft toch zakken?

Stel trouwens dat jullie de tas helemaal vergeten en geen jas, voor dan nog een creative oplossing?
(op de fiets kan ik telefoon dan nog in de houder doen, maar op straat heb ik niet echt wat.)
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 869
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door WesleyN »

jonathan7 schreef: 14 dec 2023 18:55 waarom een (winter)jas heeft toch zakken?
Ik ga vaak naar een concert of iets dergelijks en dan geef ik die jas af en dan blijft de schoudertas over. En die winterjassen vind ik onhandig om mijn mobieltje e.d. in te stoppen. De (zomer)jas heeft goede (binnen)zakken. Dan is dat niet nodig. Of soms heb ik dan weer een rugzak bij me. Daar kan ik die jas dan weer instoppen. Zo dus.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door Rik »

jonathan7 schreef: 14 dec 2023 18:55
WesleyN schreef: 11 dec 2023 23:08 Schoudertas, rugzak, gewoon een jas... dat kunnen mijn antwoorden zijn. Schoudertas doe ik het vaakst. Want die is klein en kan onder mijn winterjas. Verrassend is dat in zo'n schoudertas toch nog alles in kan.
waarom een (winter)jas heeft toch zakken?
Ik heb liefst dat mijn geldbeugel, mobieltje en sleutels ALTIJD bij me blijven, ook als de jas even uitgaat op vb restaurant of concert of bezoek bij vrienden. Daarom is de schoudertas een ideale oplossing.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door jonathan7 »

wat doen jullie thuis trouwen?, neem aan dat zakken daar ook handig zijn.
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door MaricaV »

Skirtcraft Unaligned rok heeft steek en rits zakken. Een cargobroek in rok uitvoering. Ik heb er 4 en ben er nog steeds blij mee.


Met lekker weer, dus geen jas, dan ook geen tas, maar een stoere rok met zakken.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door Rik »

jonathan7 schreef: 16 dec 2023 17:45 wat doen jullie thuis trouwen?, neem aan dat zakken daar ook handig zijn.
Thuis heb ik ect geen zakken nodig voor sleutels en geldbeugel, dat blijft allemaal in de schoudertas in de kast. Een eventuele zakdoek is het enige en dat zit soms tussen de tailleband of in de mouw van de trui zoals bij dames... wat denk je dat dames doen met rokken en jurken waarvan de meeste zonder zakken zijn.?
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Plaats reactie