Hobbleskirt

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Famke
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 apr 2024 13:09

Hobbleskirt

Bericht door Famke »

Ik vraag mij af of er ook leden zijn die wel eens een hobbleskirt dragen en of je er ook mee over straat gaat.
Ik vind ze zelf wel heel mooi maar nooit één gedragen en ben wel nieuwsgierig naar ervaringen.
Eigenlijk een crossdresser maar ga ook graag met panty en rok de deur uit.
ellen
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: Hobbleskirt

Bericht door ellen »

Ik moest eerlijk gezegd even zoeken wat een hobbleskirt juist is, ik neem aan dat je de moderne variant bedoelt die we ook als kokerrok kennen.
Dat heb ik wel eens geprobeerd, maar het beviel me niet zo. Je moet namelijk een maat nemen die op de taille past, maar dan is het aan de heupen veel te breed.
Het viel niet echt mooi, al kan het wel beter lukken als je een stretchstof kiest. Ik heb er verder niet mee geexperimenteerd en draag vooral A-lijn rokken.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 527
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Hobbleskirt

Bericht door Kortrokje »

Famke schreef: 10 apr 2024 19:10 Ik vraag mij af of er ook leden zijn die wel eens een hobbleskirt dragen en of je er ook mee over straat gaat.
Ik vind ze zelf wel heel mooi maar nooit één gedragen en ben wel nieuwsgierig naar ervaringen.
mooie foto....mooie rok enz..........
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 374
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Hobbleskirt

Bericht door RokkenRob »

Na even opgezocht te hebben wat een hobble skirt is, kan ik zeggen dat ik zo'n ding nog nooit gedragen heb.
Na het zien van de foto's zal ik ook zeker nooit zo'n ding kopen/dragen.
Je kunt er mijns inzien niet fatsoenlijk in lopen en het is niet gemaakt voor de mannelijke anatomie.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Hobbleskirt

Bericht door jonathan7 »

dat hobbleskirt doet mij denken aan zo'n zeemeerminstaart om mee te zwemmen. :mrgreen:

Nee lijkt mij ook niks, wat als je bijna de trein mist? en hoe wil je er mee gaan fietsen?

Wel iets voor een sport:
De strompelrok was een onuitputtelijke bron voor spotprenten en parodieën. Verschillende tijdgenoten meldden hardloopwedstrijden in strompelrokken die voor de grap gehouden werden.
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Hobbleskirt

Bericht door jonathan7 »

RokkenRob schreef: 11 apr 2024 10:33 Na even opgezocht te hebben wat een hobble skirt is, kan ik zeggen dat ik zo'n ding nog nooit gedragen heb.
Na het zien van de foto's zal ik ook zeker nooit zo'n ding kopen/dragen.
Je kunt er mijns inzien niet fatsoenlijk in lopen en het is niet gemaakt voor de mannelijke anatomie.

Rob
dat is toch geen enkele rok? (behalve de mannenrok, tenminste als het goed is)
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 374
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Hobbleskirt

Bericht door RokkenRob »

Jonathan7,

De rokken die ik heb kan ik heel goed in lopen en mijn dagelijkse dingen mee doen.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Plaats reactie