vragen overknielaarzen.

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

vragen overknielaarzen.

Bericht door jonathan7 »

Ik heb wat vraagjes erover.

Ten 1ste hoe lees je de maat tabel? zijn het schoen of jeans/rok maten. of waar valt het onder?
want mijn schoenmaat is 44 terwijl bij rok op 38-40 kom dus dat wel echt een verschil.
Een overknielaars zie ik zelf als een soort schoen met broek eraan. dus zou zeggen schoen of jeansmaat. echter zijn jeansmaten dubbel (breedte/lenghte en overknie enkel.

Verder wat andere vragen.
1.Blijft de laars overijnd staan als je het het niet aanhebt of zakt ie in elkaar of valt die om?
2. heeft het materiaal stretch? (lijkt mij doorgaans weg aangezien het meestal nauwsluitend gedragen wordt)
3. Zit het lekker dn kun je knieen makkelijk bewegen? knieen buigen?
4. voelt het ongemakkelijk in de knieholte (hebben veel panty's wel)
5. hoe trek je het aan, als een sok neem ik aan?, of rits je open en stap je erin?
6.Kun je fatsoenlijk mee fietsen? (denk wel de versie zonder hakken)

Het lijkt mij een erg oncormfortabel kledingstuk, maar kan er naast zitten.
Gebruikersavatar
john
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: vragen overknielaarzen.

Bericht door john »

Om in te gaan oo jouw (vele) vragen:

Ad 1. Goed overeind blijven staan hangt heel sterk van het model en de stofvaf.
Ad 2. Ook dit is stof afhankelijk. Je hebt spanex en (kunst)leer.
Ad 3. Ik heb wel dergeljke lasrzen aangehad. Deze bewegen vokdoende mee.
Ad 4.zie sntwoord 3
Ad 5. Leren en PVC-modellen hebben vaak een rits en kunnen qua maat op de ben vaak ingesteld worden
Ad 6.Waarom zou dat willen. Firts je ook met naaldhakken?

Over de maten weet ik dat je je schoenmastvals eerste moet kiezen. Bij wat steviger kuiten en bovenbenren zul je moeten passen.
Ik weet Ali ze verkoopt. Wat je dan krijgt weet ik niet. Je zult duscecht jezelf moeten opmeten en dan kijkennin de maattabel.
Er xijn een pasr zaken in Rotterdam en Amsterdam waarvzevin een winkel jouw mast (44) wel hebben. Masr ze zijn dan niet goedkoop.

John
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: vragen overknielaarzen.

Bericht door jonathan7 »

Kan het antwoord nogmaals geplaatst worden met minder. liefs geen typfouten?

6. nee, maar het is natuurlijk wel praktisch als het wel kan
Belinda-Holland
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 jan 2023 12:30

Re: vragen overknielaarzen.

Bericht door Belinda-Holland »

Typefouten.. Jij spelt overeind verkeerd, en dan wil je dat iemand anders een antwoord geeft met " liefs geen typefouten"..
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: vragen overknielaarzen.

Bericht door jonathan7 »

Het hoeft niet perse zonder typfouten echter had het bericht zoveel typfouten dat ik bijna een tolk nodig had om het nog te kunnen begrijpen.
Gebruikersavatar
Famke
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2024 13:09

Re: vragen overknielaarzen.

Bericht door Famke »

jonathan7 schreef: 22 apr 2024 15:33 Ik heb wat vraagjes erover.

Ten 1ste hoe lees je de maat tabel? zijn het schoen of jeans/rok maten. of waar valt het onder?
want mijn schoenmaat is 44 terwijl bij rok op 38-40 kom dus dat wel echt een verschil.
Een overknielaars zie ik zelf als een soort schoen met broek eraan. dus zou zeggen schoen of jeansmaat. echter zijn jeansmaten dubbel (breedte/lenghte en overknie enkel.

Verder wat andere vragen.
1.Blijft de laars overijnd staan als je het het niet aanhebt of zakt ie in elkaar of valt die om?
2. heeft het materiaal stretch? (lijkt mij doorgaans weg aangezien het meestal nauwsluitend gedragen wordt)
3. Zit het lekker dn kun je knieen makkelijk bewegen? knieen buigen?
4. voelt het ongemakkelijk in de knieholte (hebben veel panty's wel)
5. hoe trek je het aan, als een sok neem ik aan?, of rits je open en stap je erin?
6.Kun je fatsoenlijk mee fietsen? (denk wel de versie zonder hakken)

Het lijkt mij een erg oncormfortabel kledingstuk, maar kan er naast zitten.

Overknee laarzen zijn gewoon lange laarzen welke tot boven de knie gedragen wordt.

Je kunt dus gewoon de schoenmaat aanhouden, wel is het zo dat je bij dikke kuiten een laars met brede schacht moet kiezen.
Het draagcomfort hangt van van het materiaal en of het stretcht, suede is nou eenmaal zachter dan leer.
Persoonlijk vind ik ze mooi en qua draagcomfort niks mis mee, maar ieder zijn eigen ervaring natuurlijk.

Of je er mee kunt fietsen, hangt ook van het materiaal af.
Eigenlijk een crossdresser maar ga ook graag met panty en rok de deur uit.
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: vragen overknielaarzen.

Bericht door jonathan7 »

Hmzz, denk dat bij deze toch echt kledingmaten bedoeld wordt en geen schoenmaten. Anders is max 43wel vreemd.

https://www.zalando.nl/anna-field-overk ... y-q11.html

geld ook voor deze trouwens.:

https://www.schuurman-schoenen.nl/laarz ... 552c5.html

Kom ik er nu achter dat dit toch echt schoenmaten zouden moeten zijn, hebben vrouwen zulke kleine voeten? Ik heb maat 43-44 nodig.
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 218
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: vragen overknielaarzen.

Bericht door Alex »

Het is echt schoenmaat, neem gerust het advies van de ervaringsdeskundigen hier aan ;-)
Je ziet toch ook niet veel hoge hakken / pumps / damesschoenen in die maat? Het is een beetje vraag&aanbod - er zijn weinig dames met schoenmaat 43/44 dus is het aanbod ook minimaal.

Kijk een keer bij Silhouette in Rotterdam. Daar hebben ze grote maten en er wordt niet naar gender gekeken. Superfijne winkel. Gewoon in rok of jurk heen gaan, vinden ze geweldig.

Ik heb zelf mijn maatje 44 overknee laarzen bij Van Haren gekocht. Van Haren heeft heel beperkt grote damesmaten 43/44 in het assortiment. Deichman in Duitsland is dezelfde keten maar daar heeft men veel meer keus. Dus als je dichtbij de Duitse grens woont, daar bestellen en laten bezorgen bij een Hermes bezorgpunt.
Bijlagen
image0.jpeg
image0.jpeg (43.33 KiB) 60 keer bekeken
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: vragen overknielaarzen.

Bericht door jonathan7 »

Rotterdam, daar woon ik niet in de buurt, woon in Overijssel. koop sowiezo niet in winkels, online zullen ze ook niet moeilijk doen als je als man het koopt. Weleens van Hermes gehoort, maar geen flauw idee waar dat bij mij in de buurt is of is dat in Duitsland?, denk dat het zoiets is als een UPS punt, amper te vinden dus...
Duitse grens 44km maar dat een rechte lijn.
Oja ik heb geen auto, alleen een gewone en electrische fiets met actieradius van 40km ongeveer gok ik.

Dacht dat dames en heren dezelfde voeten hadden, maar kom er nu achter dat die dus kenneliik verschillen.
Gebruikersavatar
Remko
Berichten: 122
Lid geworden op: 30 jul 2017 07:51

Re: vragen overknielaarzen.

Bericht door Remko »

Vroeger kocht ik inderdaad ook bij silhouette maar tegenwoordig komt het meeste bij van haren vandaan. De overknee laarzen heb ik ook en zitten echt heerlijk, zou graag willen dat ze van dat zelfde model ook enkel laarsjes hadden. Maat 43 is mijn eigen maat en de schoenen bij van haren vandaan ook 43 en lopen prima.
Je heb eventueel ook Stravers in heilloo maar die modellen zijn niet echt mijn smaak.
Plaats reactie