Rok aan bij optreden

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Rok aan bij optreden

Bericht door Ludwigcw »

Zondagavond heb ik met onze baseband “ The Blue Link” de AirShow op onze luchtmachtbasis ( Koksijde ) afgesloten tijdens een avondfuif.
Deze keer heb ik mijn zwarte omslagrok aangedaan, had dat al eens eerder gedaan op een optreden ( Geilenkirchen Nato awacs ) bij een swimparty – BBQ. Maar voor het eerst bij eigen volk.
Na het optreden zijn er twee mannen komen vtagen waar ze zo’n rok konden vinden, ik heb ze een beetje wegwijs gemaakt in de mannenrok wereld. En er was een echtgenote van een collega die mijn outfit geslaagd en sexy vond en volledig te vinden was voor mannen in rok.
Dus drie positieve reacties en van de 99% andere aanwezigen, waaronder veel piloten en hun crewleden ( machowereld ) totaal geen reactie.

Nu, deze keer was onze bassist straffer bezig dan ik. Op vrijdagavond voor de airshow wordt er altijd een” arrivel party” gehouden voor de bezoekende vliegteams en patroiulles.
Daar kan het soms heet aan toe gaan, en onze bassist was er in geslaagd van één der aanwezige hotgirls haar rose topje te ontfutselen, voor één of ander vage belofte.
Rest van het weekend daar niets meer van gezien of gehoord, maar tijdens het optreden zondagavond na het vierde nummer doet hij zijn hemd af, en wat komt er daar van onder zichtbaar , het rose topje incluis blote navelput. Direct reactie (positieve) van de aanwezige volk( vooral de dames) in de zaal natuurlijk. Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat onze bassist nog jong en sportief is dus alles nog strak en plat en daardoor kwam hij er nog goed mee weg.

Een familielid van de drummer heeft foto’s van het optreden genomen. Ik heb ze kunnen bekijken op zijn camera en ik sta er enkele keren met mijn rok op. Hij heeft belooft ons een kopie te bezorgen van de foto’s. Dus wanneer ik ze in bezit heb brei ik hier nog een vervolg aan.

Eveneens nemen wij soms ons optreden op met een iets geavanceerder Mp3 opname toestel
Verre van studio kwaliteit maar goed voor ons om achteraf de boel eens te evalueren.
Voor de rockers onder ons heb ik twee links naar nummers opgenomen van het optreden zondagavond.

Eerste nummer een aangepaste versie van " House of the rising sun - Animals " hier speel ik op een Hammond orgel.
Hous of the rising sun 2.mp3

Tweede nummer " Allumer les feu - Jhonny Holiday " bij dat nummer speel ik op rythme gitaar.
Allumer le feu live 2.mp3

groeten Ludwig
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rok aan bij optreden

Bericht door Jos »

het blijft altijd verrassend hoe mensen reageren. Hoe hebben de mannen gereageerd op het rok voor mannen verhaal?
De reactie, dat een vrouw je sexy vindt in rok, heb ik ook al meegemaakt. Snap alleen niet wat daar zo sexy aan is.

De muziek klinkt goed, moet ik zeggen; leuke aparte intro bij House of the rising sun.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Rok aan bij optreden

Bericht door Ludwigcw »

Zo als beloofd enkele fotootjes van het optreden !

Een totaal overzicht van het podium. Hier sta ik nog braaf achter mijn keyboards!

Afbeelding

Twee foto's waar je mij met rok ziet .

Afbeelding

Afbeelding

En onze zanger met pruik, leadgitarist zoals altijd de saaie rust zelve, en onze kleinen den bassist met rose topje.

Afbeelding

De drummer had een gilletje aan met glinstertjes erop. Nu dragen wij wel regelmatig allesoorten van gekke brillen op ons optredens, een grote verzameling van onze drummer waar we kunnen uit putten. Maar andere dingen zijn nooit gedragen geworden.
Nu had ik al van lang op voorrand gezegd, dat ik op deze optreden voor eigen volk mijn rok ging aandoen . Misschien heeft dat de andere aangezet om ook iets gedruft te doen.
Jos, van de aanwezige mannen totaal geen reactie, ik kon evengoed in broek rondgelopen hebben. Buiten die twee die in de mannenrok geinteresseerd waren. Maar opmerkelijk was dat ze beiden totaal nog niet bij stil gestaan hadden ,om meer informatie over mannenrokken via internet bijeen te sprokelen. Van mannenrokken forums hadden ze nog niet gehoord.
Dus ik denk dat we er nog veel niet bereiken met ons forum en boodschap.


Groetjes Ludwig
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rok aan bij optreden

Bericht door Jos »

ziet er goed uit in die lange rok Ludwig. Leuk dat de andere bandleden meedoen en iets gewaagd aantrekken.
Is het geen goed idee om de visitekaartjes van het forum bij je te hebben om weg te geven, zoals die op het forum voorhanden zijn, dat kan het iets gemakkelijker maken.
de visitekaartjes zijn te vinden onder het de kop < INFO > en dan links bij <website gerelateerd> < visitekaartje >

succes verder met jullie optredens en blijf de rok met veel plezier dragen
een fervent rokdrager
jan

Re: Rok aan bij optreden

Bericht door jan »

Prachtige foto's! En voor mij een goed voorbeeld van de echte mannenrokkendracht. Rok in plaats van (korte) broek en verder geen pantys of damesschoenen.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Rok aan bij optreden

Bericht door willi »

Heel juist Jan. Dit is het ultieme voorbeeld van de gangbare, van oorsprong west Europese, Germaanse man, gekleed in een rok. En zo hoort het ook in onze U.S.A. georiënteerde wereld.
Net zo lomp, saai en 'stoer' als in een broek.
Zo lijkt hij god zij dank niet op een homo en ook niet op die verwijfde types met hun panty's en damesschoenen. Nee, 'stoere' herensandalen met sokken, die vormen de ultieme 'mannelijkheid'.
Helaas, mijn vrouw vindt het niet om aan te zien, vooral met die sandalen. Maar ach, het is maar een vrouw, wat weet zij nou van 'echte' mannenkleding.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
rob
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2008 14:23

Re: Rok aan bij optreden

Bericht door rob »

Hoe ik een foto hier moet zetten weet ik niet, maar als je naar www.kwelpiepers.nl gaat, dan naar fotoalbum en dan naar Keldonk 2009, zie je mij, trouwens ook de lijer( trombone) had zijn kilt aan. Zo treed ik op in zomeruniform, als het kouder is een lange jas eroverheen. Met name van vrouwen veel positieve reacties.
Groetjes
Rob
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rok aan bij optreden

Bericht door Jos »

ik heb de foto's bekeken Rob en ik moet heel eerlijk bekennen, dat ik de rokken (cq kilt) veel beter vind uitzien dan de korte broeken van de andere bandleden
Dus ga zo door, zou ik zeggen.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Rok aan bij optreden

Bericht door Ludwigcw »

Hier nog even een late reactie, k' heb deze zomer een tijdje voor het werk in Kandahar gezeten, en aan onze bijbouw voor gedaan, allé het dak zit er al op nu nog ramen deuren en binnenafwerking. Dus ik heb niet veel met internet bezig geweest.

Een antwoord op Willi zijn reactie van mijn sandalen onder rok. Ja er bestaan mooiere en fijnere ( die ik ook bezit en draag zie item sandalen van mij ), maar zoals sommige hier, en ik vermeld 'Rokwens' al gezegd hebben, als je iets gematigder kleed
word het aanvaardbaarder voor mogelijke volgelingen. De avond van het optreden had ik toch twee mannen die geïnteresseerd
waren in de mannenrok. Met meer vrouwelijke schoenen eronder zouden zij mij misschien niet meer serieuse nemen.
Ik als in de eerste plaats schoenfreak, zou liever iets anders aan mijn voeten doen maar begrijp ook dat die momenteel onze strijd geen goed doet.

Nu, aan deze sandalen hangt er een verhaal aan vast.
Ik heb deze zo'n 8 jaar terug gekocht, er bestonden toen een drietal versie van, het was van de Belgische schoenfabriekant BRAKO. En het waren toen vooruitstrevende mannenmodellen.
Een jaar later kwamen er gelijkaardige modellen met iets smallere riempjes voor de dames. Nog een jaar later was er een heel gevarriëerd assortiment voor de dames van zulke modellen, voor de mannen ...... niks meer buiten sneakermodellen van dat merk.
In 2007 heb ik contact gehad met de ontwerper/baas van BRAKO met de vraag waarom hij geen zulke modellen maakt voor de mannen. Zijn antwoord was : Hij had in de beginne de intentie om meer variatie in de mannenschoen te brengen, te beginnen met die eerste modellen en zo te evolueren naar meer modieuzer modellen. Helaas waren vooral de dames die deze mannenschoenen wilden en werd het zelden door mannen gekocht ( ik als uitzondering ). Daarom is hij dan deze modellen voor de dames beginnen te maken ( heeft enkele jaren een groot marktaandeel met deze modellen gehad, althans in België), en nu heeft hij zelfs geen mannenlijn niet meer, want op het laatste maakte hij nog enkel sneaker modellen ( enige dat verkoopt) voor de mannen en dan hoefte het voor hem ook niet meer.

Op wie moet je nu daarvoor kwaad zijn, zeker niet op de vrouwen !

Nog een fotootje ervan:
Hier nog even een late reactie, k' heb deze zomer een tijdje voor het werk in Kandahar gezeten, en aan onze bijbouw voor gedaan, allé het dak zit er al op nu nog ramen deuren en binnenafwerking. Dus ik heb niet veel met internet bezig geweest.

Een antwoord op Willi zijn reactie van mijn sandalen onder rok. Ja er bestaan mooiere en fijnere ( die ik ook bezit en draag zie item sandalen van mij ), maar zoals sommige hier, en ik vermeld 'Rokwens' al gezegd hebben, als je iets gematigder kleed
word het aanvaardbaarder voor mogelijke volgelingen. De avond van het optreden had ik toch twee mannen die geïnteresseerd
waren in de mannenrok. Met meer vrouwelijke schoenen eronder zouden zij mij misschien niet meer serieuse nemen.
Ik als in de eerste plaats schoenfreak, zou liever iets anders aan mijn voeten doen maar begrijp ook dat die momenteel onze strijd geen goed doet.

Nu, aan deze sandalen hangt er een verhaal aan vast.
Ik heb deze zo'n 8 jaar terug gekocht, er bestonden toen een drietal versie van, het was van de Belgische schoenfabriekant BRAKO. En het waren toen vooruitstrevende mannenmodellen.
Een jaar later kwamen er gelijkaardige modellen met iets smallere riempjes voor de dames. Nog een jaar later was er een heel gevarriëerd assortiment voor de dames van zulke modellen, voor de mannen ...... niks meer buiten sneakermodellen van dat merk.
In 2007 heb ik contact gehad met de ontwerper/baas van BRAKO met de vraag waarom hij geen zulke modellen maakt voor de mannen. Zijn antwoord was : Hij had in de beginne de intentie om meer variatie in de mannenschoen te brengen, te beginnen met die eerste modellen en zo te evolueren naar meer modieuzer modellen. Helaas waren vooral de dames die deze mannenschoenen wilden en werd het zelden door mannen gekocht ( ik als uitzondering ). Daarom is hij dan deze modellen voor de dames beginnen te maken ( heeft enkele jaren een groot marktaandeel met deze modellen gehad, althans in België), en nu heeft hij zelfs geen mannenlijn niet meer, want op het laatste maakte hij nog enkel sneaker modellen ( enige dat verkoopt) voor de mannen en dan hoefte het voor hem ook niet meer.

Op wie moet je nu daarvoor zeker niet op de vrouwen!

Nog een fotootje ervan:
Afbeelding


Ludwigcw
Plaats reactie