panty's en rok

Wat vind je van het dragen van panty’s met je rok of het dragen van panty’s algemeen.
brutus
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2007 15:29

panty's en rok

Bericht door brutus »

Ik draag steeds panty's als ik een rok aantrek, behalve als het hartstikke heet wordt en het niet meer te doen is. In principe draag ik ten eerste panty's en dan waar ik zin in heb, een rok of een short. De laatste tijd heb ik me enkele damesshorts gekocht en die zitten veel beter dan herenshorts!
Peter v

Re: panty's en rok

Bericht door Peter v »

Hallo Brutus, wij kennen elkaar van een ander forum.
Ik draag pantys alleen bij een rok, en dan tot nu toe alleen binnen huis. Ze voelen prettig aan en sieren de benen. :P

Ik vind het een dunne lijn tussen een man in een neutraal spijker rok, met blote benen, zoals bij een kilt, en een man in een rok, met pantys aan. Ik vind bewerkte pantys ook heel mooi.

Er is geen grens te trekken met kleding zodra je rokken en pantys gaat dragen als man. ;)

Wel zou je kunnen zeggen dat je als man ook met rok zo weinig opvallend moet zijn. Dit om te voorkomen dat je voor travestiet aangezien wordt. :o

Anderzijds, als je van kleurrijk en fleurig houdt, zou je meer duidelijke als vrouwelijke rokken en pantys, misschien dames schoenen erbij kunnen dargen, nog als man, maar daardoor echt brekend met de beperkingen, als je dat zo zou noemen, van het mannelijke uiterlijk alsmaar moeten houden.

Ik neig zelf meer naar de acceptatie van de meer vrouwelijke zijde, (beslist geen travi) al is dat erg moeilijk in de praktijk te brengen, zeker als zwaar behaard man van inmiddels 52! Ik voel me nog jong! :D

Natuurlijk denk ik dat er veel mannen zullen zijn die wel degelijk de stoere man willen zijn, maar dan met een rok aan. En dat is prachtig. Het is al een hele stap om een rok te dragen, maar durven de mannen die enige vrouwelijkheid in wat ze dragen ook mooi vinden vervolgens dan nog dat toe te geven? Of dit wel zo is, zal moeten blijken door de opkomst op deze site. Wel is bekend dat in ieder geval vele mannen het dragen van pantys prettig en praktisch ervaren, (al is er geen gulp in). 8-)

Waar is de grens van gemakkelijk acceptatie voor anderen, en het punt waar anderen verward raken van wat ze te zien krijgen, en aangemoedigd worden om dat als vreemd te ervaren en vervolgens jou in een negatieve daglicht te zien?

Vr. Gr.
Peter v
Peter v

Re: panty's en rok

Bericht door Peter v »

brutus schreef:Ik draag steeds panty's als ik een rok aantrek, behalve als het hartstikke heet wordt en het niet meer te doen is. In principe draag ik ten eerste panty's en dan waar ik zin in heb, een rok of een short. De laatste tijd heb ik me enkele damesshorts gekocht en die zitten veel beter dan herenshorts!
Nog even over die shorts.. :? Is er dan nog wel genoeg "ruimte" in de broek? Meestal zijn heren broeken redelijk ruim gesneden. Kun je uitleggen wat er zo veel beter aan is? Daar kunnen wij van leren. Of zou het kunnen zijn dat het eigenlijk heren shorts zijn en die met en label "Dames"verkocht worden? :lol: :lol: :lol:

Trouwens, wat bepaalt of een rok een heren of dames rok is? Als het de links of rechts opening van de rits is, dan heb ik enkele heren spijker rokken. :P

Peter v
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: panty's en rok

Bericht door RokSterNL »

Ik draag in de wat koudere tijden van het jaar ook een panty. Deze moet wel huidkleurig zijn. Ik koop ze meestal bij Etos. Mijn ervaring met de duurdere panties is, dat ze bij mij eerder kapot zijn dan die panties van 2 Euro. Ik koop dan wel minimaal 20 Denier. Daarnaast draag ik ook graag een maillot onder een rok. Dat is zeker zo comfortabel.
gert55
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 aug 2007 21:53

Re: panty's en rok

Bericht door gert55 »

ik ben een man van bijna 52 jaar ik alleen pantys onder mijn rok in de winter. in de zomer scheer ik mijn benen. gr gert
Peter v

Re: panty's en rok

Bericht door Peter v »

Hallo Gert, wat voor rokken en pantys draag je? En waar draag je rokken? Dit is altijd interessant te horen. Ik ben zelf ook een jonge 52er. :P :P

Zo zie je maar dat rok dragen niet aan leftijd gebonden is.

Peret v.
gert55
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 aug 2007 21:53

Re: panty's en rok

Bericht door gert55 »

ik draag graag spijker rokjes en donkere dikken pantysen soms ook een jurk enik draag graag dames slips gr. gert
Nielske
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2007 09:51

Re: panty's en rok

Bericht door Nielske »

ik vind het ook heerlijk om panty's te dragen al dan niet onder een rokje/kleedje/...
Peter v

Re: panty's en rok

Bericht door Peter v »

Heb nu twee dagen een panty onder de rok gedragen. Ideaal. alleen vandaag heb ik hem weer snel uit gedaan, was te warm.

verder een paar laarzen erbij aan. En ik weet niet wat iedereen ervan vinden, maar ik beweeg mij steeds vrijer, het wordt steeds meer eigen. ik begin nu ook goed te begrijpen hoe het waarschijnlijk met travis gaat, eerst angstig, maar later als het een beetje "echt" eruit ziet, zijn ze dan gewoon vrouw. Deze positieve ontwikkeling is ook alleen volgens mij te bereiken door het veelvuldig achterelkaar openlijk dragen van de rok tussen veel mensen. Dat is helaas voor bijna iedere man die rokken draagt niet mogelijk. Mocht ik weer werk hebben, is het ook bijna afgelopen voor mij. Je hebt er dan gewoon heel weinig uren wanneer het kan. Dus profiteer ik er zo veel mogelijk van nu. Ook ben ik de laatste tijd veel in de dames mode winkels te vinden, ook dat zal straks stukken minder worden, i.v.m. minder geld om handen, en het al hebben van diverse rokken. En zo hebben verschillende zaken een enorm invloed op het al of niet kunnen dragen van een rok. Dus dan zeg ik als je het van jezelf zeker weet, doe het zo veel mogelijk in het openbaar. Zo vaak het kan. En lekker genieten.

Vr. Gr.
Peter v.
Laatst gewijzigd door Peter v op 23 dec 2007 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: panty's en rok

Bericht door Ludwigcw »

Hallo iedereen,

Ik ben al sinds mijn 17jaar een regelmatige panty drager, de reden was niet om het in combinatie met een rok te dragen, dat was nog ver uit mijn gedachten. Toen vond ik wel al de damesschoenen mooier dan de mannenschoenen, ja ik ben al heel lang een schoenfreak, wel alleen van mooie schoenen natuurlijk en dan is de keuze vlug gemaakt hé ! :D

Neen, ik heb sinds mijn puberteit last van "Parapsoriasis en plaques".
Dit is een aandoening van rode, schilferige en verdikte plekken die ook wel een beetje op eczeem lijken. Ze bevinden zich vooral op de billen, onderaan de buik, onder de armen, in de schaamstreek en aan de binnenkant van de dijbenen. Dus vooral op plaatsen waar de zon niet veel bij kan.
Bij fris winderig weer komen deze plekken duidelijk zichtbaar uit, met een branderig en jeukend gevoel erbij. Dus warm weer en zon verminderd dat terug, een mooie warme zomer met veel zon kan mij enkele maanden respijt geven voordat de aandoening terug boven komt.

Dus in de winter komt het erop aan mijn zo warm mogelijk te kleden, wanneer ik buiten kom. Op je bovenlijf doen we meerdere lagen aan, maar aan de benen blijft het meestal maar bij één laagje.
In mijn jonge jaren had mijn immer bezorgde moeder voor mijn een paar lange onderbroeken gekocht. Nu onder een ribfluwelen broek ging dat nog, maar toen ik wat later in mijn puberjaren meer de rocktoer opging, en smalle jeansbroeken ging dragen, snoerde die onderbroeken gewoon mijn bloed naar mijn benen af wanneer ik op mijn knieën zat. Voor mij moeder was de oplossing simpel, “Aja, je moet maar terug wijdere broeken dragen hé ventje, want iets anders is er niet”. :(

Een toenmalige vriendin stelde mij voor om panty eronder aan te doen. Mijn eerste reactie was afwijzend , “ é, zeg ik ben geen mietje hoor “. :o
Uiteindelijk heeft ze mijn toch kunnen overhalen om het te proberen, en leende er een paar van haar. Vanaf toen was ik eraan verkocht, en draag ik ze niet enkel voor mijn huidsprobleem ( voor dat de iets dikkere) maar ook zuiver voor het plezier van dragen ( vooral de voile, maar van deze moet je niet echt veel warmte verwachten, maar ik vind ze heerlijk dragen).

Het is dus ook al jaren ( zeker een goed 24jaar ) dat ik ze zonder schroom zelf ga kopen in de winkel, supermarkt. Het is al evenveel jaren dat ik ze openlijk onder mijn lange broek in schoenen ( zelfs met open hiel of beperkte open wreef ) draag.
Geen weggemoffel met wollen of katoenen kousen erover, enkel voor op mijn werk als ik mijn veiligheidsschoenen en bottines aanmoet want daarin overleven nylons niet.
Vooral zwart en huidskleurige, maar ik heb nog enkele andere kleuren en twee panty’s en vier kniekousen met een Burlington motief. Mijn ganse familie weet al lang dat ik dat draag en als ik ergens mijn schoenen moet uitdoen heb ik daar ook geen probleem.
De buur van mijn schoonouders was jarenlang handelsreiziger ( is nu twee jaar op pensioen, spijtig ) voor DIM. De kousen die hij gebruikte als demonstratie bij zijn winkelbezoeken en uit collectie waren, kwamen via mijn schoonouders bij mij terecht. :P
En het was werkelijk soms alles, stay ups en panty met de onmogelijkste design erin, felle kleuren. Soms ook te kleine maten. Maar meestal waren het grote maten, hield die man nu rekening met mijn, zodat hij meestal de grote maten gebruikte voor demonstratie, ik weet het niet.
Ik mocht alles hebben en je zie maar wat je kan gebruiken was het gene ik steeds te horen kreeg.

Nu sinds de opkomst van de ¾ en 5/8 ste broeken draag ik in de lente en herfst regelmatig openlijk huidskleurig panty eronder, benen zijn dan in die periode ook geschoren.
Ik heb bij het dragen van panty’s en kniekousen nog nooit negatieve opmerkingen gehad.

Het verwonderd mij dan ook om op verschillende panty forums, waaronder ook franstallige te moeten lezen welke angst sommige mannen hebben, om met een nylonkous bloot in een schoen, en dan nog onder een lange broek buiten te komen.
Laat staan er zelf één te gaan kopen in een supermarkt.

Buiten mijn werk draag ik nog enkel nylonkousen en panty’s, en anders is het blootvoets.
En ik draag veel opengewerkte schoenen, maar dat zal nog eens aan bod komen in een ander onderwerp hier op het forum.

Ludwigcw
Plaats reactie