Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
Andro Gyn
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jan 2008 15:32

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door Andro Gyn »

Vorig jaar kocht ik bij Brantano deze korte laarsjes met hoge hak. Het zijn heel comfortabele en stabiele schoenen en vrij "stil"... ;) Tot nu heb ik ze nog nooit onder een rok gedragen, wel geregeld onder een lange "flared" jeans die veel van de schoen afdekt. Toch zonde?

Persoonlijk vind ik ze wel stoer staan onder een rok, en de "booties" zijn immers een trend. Wat vinden jullie? Ik ga het eerstdaags eens proberen!

Gts, Andro
Bijlagen
2630447011zoom.jpg
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door RokSterNL »

Ziet er zeker stoer uit. Ik zou zeggen 'These boots are made for walking'. Nancy Sinatra zong dat ooit. Gewoon doen, helemaal niks verkeerd mee. Ik heb zelf ook zulk soort laarzen gehad. Alleen die hadden een echte grote puntneus, en dat maakte mijn voet ogenschijnlijk in figuurlijke zin daardoor alleen maar groter.

Ik zou ze als ik jou was gewoon aantrekken, en laat hier dan weten wat je ervaringen zijn, maar je moet jezelf er wel zeker genoeg in voelen, anders moet je het niet doen, want dat versterkt dan alleen maar je ongemakkelijke gevoel.
Andro Gyn
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jan 2008 15:32

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door Andro Gyn »

Zal ik zeker doen! Misschien trek ik ze de tiende aan. Nu, we zien wel, hé... ;)

Ik heb ook nog een stel laarzen liggen met een puntige neus, en ik draag ze nooit om de zelfde reden! Beginnersfouten zeker...? :D

Gts, Andro
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door RokSterNL »

Wat je zegt, beginnersfouten. Ik kreeg toen het advies van mijn tante, die dit tegen mij zei. Ik had daar natuurlijk nog nooit over nagedacht. Dacht alleen, maar staat top, ja mooi niet. Het maakt je voet alleen maar groter. Niet in werkelijkheid, maar zo'n grote punt maakt het gezicht zo.

Ja zou leuk zijn als je ze op 10 oktober aan hebt, kunnen we ze live aanschouwen. Ik vind ze wel prachtig hoor.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door Ludwigcw »

Ja dat laarsje valt ook wel in mijn smaak, heeft een stoere uitstraling, mooie hak trouwens.

Ludwigcw
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door Viqueen »

Ik vraag me af,als je nog nooit op hoge hakken hebt gelopen,is het dan verstandig om laarzen met 12 cm hak te kopen?Het is wel erg hoog,maar ze zijn overknee en geven dan wel extra stevigheid.Het zou alleen voor 1 avond zijn,en dan weer de kast in.Wellicht zonde geld,maar ze zijn wel mooi.Of zou je na 5 min.al een hernia oplopen? :D
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door masker »

Ik zou bij dergelijk hoge hakken eerst een aantal dagen of avonden dat je thuis bent gaan oefenen met die schoenen/laarzen. Het scheelt enorm als je thuis oefent omdat je daar weet waar de drempels liggen en je sloffen als je het zat bent 8-)
Het lopen op hoge hakken is vooral belastend voor je enkels en je knieën, terwijl je rug het meestal wel prettig vindt omdat je gedwongen wordt goed rechtop te lopen.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door Ludwigcw »

Tot hakhoogte van 6 á 7 cm veranderd er niets aan mijn manier van wandelen. Bij hogere hakhoogte ga ik op een andere manier stappen ( houding lichaam ) . Maar bij een dag stappen op volledige platte schoenen (bvb teenslippers of ballerina's), bezorgen mij steenvast rugpijn, en dat heb ik bij hakken nog nooit gehad. Ook het dragen van veiligheidsschoenen bezorgt mij krampen aan de voetwreef.
Het beste advies is afwisseling, nooit te lang op dezelfde hakhoogte rondlopen. Zowel voor de schoenen ( die eens kunnen ontluchten ) als voor je voeten en rug is dat het beste.
Schoenen met hakken hebben wel verschillen ( kwaliteit of ontwerp ? ), ik heb schoenen met hakhoogte van een 3 cm waarbij je zeer goed de hak onder je hiel voelt, terwijl ik schoenen heb van 7cm en zelfs één van 10 cm ( iets breder hak) waarbij je het bijna niet voelt dat je zo hoog loopt.
En als je beginner bent, moet je vooral eerst thuis veel oefenen, want niks komt belachelijker over als je, als man, stuntelig op je hakken over straat loopt, of je voet omslaat. Je zal dan ook meer de grond onder je voeten in de gaten moeten houden, want anders zou het wel eens kunnen gebeuren ( zoals met een pumpmodel met fijne hak ) dat je schoen achter blijft tussen twee stenen of rooster . :o :D
Dat heeft direct de reactie bij de mensen van zie je wel dat de mannen niet gemaakt zijn om op hakken te lopen, terwijl er een dame sukkelachtig op haar hakken rondloopt ze eerder zullen zeggen van die moet nog oefenen. Een man die zelfzeker op hakken rondloopt oogst meestal bewondering van de dames, voor die eigenschap dat ze van een man niet direct verwachten.

Ludwigcw
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door Viqueen »

Oke,het kan dus wel.Ik wil toch niet over straat lopen,het is meer als je naar een fetishfeest gaat of zo.

Eerst wat oefenen,zie nog wel even wat ik doe.

Thnx voor de info.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Hakken voor mannen worden stilaan gewoon !

Bericht door willi »

Beste Andro, leuke laarsjes. Maar die maat hè, probeer het maar 'ns in 43, dan kun je het vergeten!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie