In rok naar Tweede Kamer geweest

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

In rok naar Tweede Kamer geweest

Bericht door RokSterNL »

Hallo allemaal,

Zoals ik al vertelde zou ik nog verslag doen van mijn bezoek aan de Tweede Kamer.

Ben in deze outfit naar de Tweede Kamer geweest.

Ik zal het verhaal van begin tot eind vertellen.

Bij binnenkomst eerst mijn paspoort aan een dienstdoende beveiligingsbeambte laten zien. Okay dat was goed. Toen moest ik mijn metalen dingen en alles in een bakje doen en op de band zetten net als op Schiphol. Man zei niets over dat ik in een rok was. Ik vroeg hem wel of ik mijn laarzen ook uit moest doen, omdat daar ook metalen dingen aan zitten. Dat hoefde niet Door poortje ging niets af. Daarna bezoekerspas gekregen. Werd even later opgehaal door een secretaresse van mevrouw Ortega-Martijn. Enfin een kopje koffie gekregen. Een heel fijn gesprek gehad. Eerst over de financiele zaken. Ze zei, wat U beschrijft is voor mij zo herkenbaar. Blijkt dat zij zich juist hard maakt voor WaJongers. Vandaar ook dat ik U uitgenodigd heb zei ze. Zij komt van Curaçao, En direkt even een paar woorden Papiamento gezegd. Toen vroeg ze of ik daar vandaan kwam. Nee zei ik, en ik dus vertellen dat mijn vader daar zo’n 2 1/2 tot 3 jaar gewoond had.

Aan het einde vroeg ze of ik nog vragen voor haar had. Ik zei, ja, U zult wel gezien hebben dat ik in een rok ben, en gaf haar het bekende artikel uit het AD Haagsche Courant. Ik had ook in mijn vragenlijstje gevraagd of zij zich ook hard wilde maken voor ons mannen. Weet je wat ik als antwoord kreeg ? Het is ook niet verboden om zo ergens te gaan werken, iedereen mag dragen wat hij prettig vind, mits het er fatsoenlijk uit ziet. En de Schotten dragen ook een rok zei ze, en de Arabieren hebben ook een soort van jurken. Alleen zei ze hebben ze hier bepaalde regels, maar dat betekend niet dat ze U als het er netjes uit ziet voor werk mogen uitsluiten als U een rok draagt, dat is discriminatie. Ze zei, wij dragen toch ook rokken en broeken, dus waarom zou U dat niet mogen. In wezen mogen ze U daar nooit op weigeren, dit heeft niets te maken met Uw capaciteiten.

Had wel mijn digitale pocketcamera meegenomen, maar helemaal vergeten te vragen of er een foto gemaakt kon worden. Daarna moest ik nog even naar het toilet, toen maakte ze een grap, en vroeg toen of ik ging zitten of bleef staan. Zij vond er niets vreemds aan.
Bijlagen
RokSterNL VOFE 2008.454.jpg
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: In rok naar Tweede Kamer geweest

Bericht door Wiha »

Eigenlijk kort samen gevat een non-event zoals het hoort. Zoals mevrouw Ortga aangeeft klopt, maar jammer dat de praktijk nog anders laat zien.

Oh ja, zou leuk zijn als de foto er ook nog bij staat...... :)
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: In rok naar Tweede Kamer geweest

Bericht door RokSterNL »

Kon hem nergens meer vinden, maar inmiddels staat de foto er bij.
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: In rok naar Tweede Kamer geweest

Bericht door jptje »

mooi verhaal rokster
gr jp
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: In rok naar Tweede Kamer geweest

Bericht door RokSterNL »

Jazeker.
Plaats reactie