Eindelijk een slechte ervaring!

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
jan

Eindelijk een slechte ervaring!

Bericht door jan »

Mijn berichten over 35 jaren rokdragen zijn altijd positief; nooit eens een rotopmerking. Maar afgelopen zaterdag was ik op doorreis in Valkenswaard en ik moest een plaspauze houden. Ik zag een groot terras met parkeerplaatsen en nam daar een kopje thee maar vroeg eerst aan de gerant waar het toilet was. Hij zei het dames- of herentoilet? Dus ik antwoordde wat denk je zelf?
Ik had mijn rode kilt aan met korte sokken en instappers dus niets vrouwelijks. Wat een domme man!
Ik was op weg naar Achel even over de grens want daar zit een nieuwe kiltwinkel die budgetkilts heeft voor maar 95 euro, in allerlei tartans maar ook zwart, zelfs een van zwart kunstleer. Maar het zijn kilts met 8 yard stof (geen wol voor die prijs) en ze zijn loeizwaar en dus oncomfortabel. Ze zien er wel uit als echte kilts met heel veel plooien.
Kijk op http://WWW.greatscotland.be. Dit laatste plaats ik nog wel even in de rubriek winkels.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Eindelijk een slechte ervaring!

Bericht door RokSterNL »

Jan, heel goed dat je de bal terug hebt gespeeld, door te antwoorden, wat denk jezelf op zijn vraag, het 'heren' of 'dames' toilet.

Gaf hij daar nog antwoord op, of was hij met stomheid geslagen ?
jan

Re: Eindelijk een slechte ervaring!

Bericht door jan »

Hij zei: rechts achter in de zaak. Daar was het herentoilet. Misschien dacht hij lollig te zijn.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Eindelijk een slechte ervaring!

Bericht door RokSterNL »

Dat kan het geweest zijn, maar je hebt hem daarmee wel op een diplomatieke manier op zijn nummer gezet.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Eindelijk een slechte ervaring!

Bericht door mikvanes »

Ik weet niet of je die opmerking wel moet zien als lullig bedoelde opmerking. Je hebt namelijk ook transen die vrijwel volledig overkomen als man in rok en die zijn uitermate beledigd wanneer ze niet als vrouw gezien worden. Het is dus soms gewoon niet zo gemakkelijk voor de moderne restauranthouder. Maar het kan natuurlijk best zijn dat je andere goede gronden hebt om te denken dat het een lullig bedoelde opmerking was.
jan

Re: Eindelijk een slechte ervaring!

Bericht door jan »

Beste Mikvanes,

Aan mij is absoluut niets vrouwelijks te ontdekken en ik ben ook geen travo of trans. Rokken draag ik al zo'n 35 jaar en niemand heeft ooit een opmerking gemaakt als die gerant in Valkenswaard.Ik was het voorval trouwens alweer vergeten, kan je nagaan hoe weinig indruk het gemaakt heeft.......
Plaats reactie