winkelen in utrecht

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Fries_rokje
Beheerder
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2007 01:08

winkelen in utrecht

Bericht door Fries_rokje »

Hallo,
NU toch maar eens in de "pen"geklommen. Vorige week kon ik lekker even shoppen in Utrecht na eerst een bedrijfsbeurs bezocht te hebben. De auto geparkeerd in een parkeergarage, vlakbij het centrum en snel ff een rok en hoge laarzen /panty aangedaan. Even weer het moment in het hoofd van: "ga ik... ja ik ga" (want zo vaak heb ik op straat niet een rok aan) De laatste keer was in de zomer in zwolle met lekker warm weer. Dan heb je ook geen panty aan en dat is toch wel comfortabeler.
Maar goed. Lekker in rok alle kleding winkels bekeken en rokken gezocht. Helaas niet zoveel van mijn smaak gevonden, maar dat maakt ook niet uit. Ik heb er toch genoeg. Op een gegeven ogenblik werd ik in een rustige straat nagefloten door een paar jongens op de fiets, maar die waren alweer weg voordat ik er erg in had. Vond het wel grappig moet ik zeggen.
Eigenlijk verder helemaal geen reactie gehad, anders dan een oogopslag van sommige mensen. Ik kijk ze recht in de ogen aan en dan kijkt men al snel ergens anders heen. Ging dus heel goed. Ook in de kleding winkels geen reacties gehad. Eigenlijk wel jammer.

Nadeel van een panty is dat de rok (knielange zwarte spijkerrok) telkens een beetje opkroop. Loopt toch iets minder fijn dan zonder panty moet ik zeggen. Maar ja , het is toch wel een beetje koud zonder panty.

Dit vooral even geschreven voor mensen die ook niet vaak een rok aan hebben of het voor het eerst willen doen. Doe het maar en weet dat je vooral zelfverzekerd moet overkomen. Dus of je nu "verscholen" bent tussen ander publiek, of dat je alleen bij en stoplicht staat te wachten met allemaal automobilisten die naar je zitten te kijken ( doen ze trouwens niet) ; gewoon nix van aantrekken. Het interesseert ze eigenlijk heel weinig.

Fries_rokje
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: winkelen in utrecht

Bericht door RokSterNL »

Leuk om nu ook eens iets van jou te horen Fries_rokje.

En heeft dit je meer kracht gegeven om toch vaker in rok naar buiten te gaan ?

Mijn ervaring heeft geleerd, hoe meer je het doet, des te makkelijker het ook wordt om het steeds meer te doen, en dat het op een gegeven moment gewoon voor je wordt om als man in een rok naar buiten te gaan. Je beseft het dan niet eens meer. Zo moet het dus worden. Maar dat kun je, dat is mijn persoonlijke mening, alleen bereiken door het veelvuldig te doen. Zo wat iedere dag. Als je het namelijk met grote tussenpozen doet, blijft het spannend. De spanning zal wel afnemen, maar het gaat dan langzamer. In ieder geval gefeliciteerd met deze stap.

Mag ik je een tip geven wat betreft het opkruipen van de rok met de panty ?

Koop een onderjurk/rok, en doe die eerst aan. Ik ervaar dan dat de rok niet opkruipt.
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: winkelen in utrecht

Bericht door sam »

Mijn ervaringen met de combinatie rok en panty is dat de rok helemaal niet opkruipt. watvoor panty gebruik je dan?
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: winkelen in utrecht

Bericht door Wiha »

Hardstike goed Fries_rokje. Ga zo door, zowel buiten lopen in rok als berichtjes posten :). Qua panty en het opkruipen van de rok is wel afhankelijk van de panty. De ene heeft er meer last van dan de andere. Als je een gladde panty hebt, gebeurt dit niet of nauwelijks.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Plaats reactie