Er is hoop

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Er is hoop

Bericht door ecokilt »

De Generatieshow (Vlaamse TV) toont een fragment van The Beatles voor een optreden.
Er worden allerlei vragen gesteld en één kerel vindt het zo nodig te vragen wanneer ze naar de kapper gaan. Hun voor die tijd lange haar was heel keurig en netjes en zo'n 3 cm langer dan de standaard mannenhaarlengte.
We kunnen het ons nu moeilijk voorstellen dat een hoop mensen daar toen zo'n drukte over maakten of zelfs vonden dat dit verboden moest worden.
Ondertussen zijn een hoop kapsels de revue gepasseerd, waaronder zeker langere voor mannen en kortere voor vrouwen.
Binnen x jaar gaan we het ook niet snappen dat ze in 2010 zo raar deden over mannenrokken, zeker niet omdat naast lang haar ook paardestaarten, oorbellen enz. voor mannen ingang gevonden hebben.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Er is hoop

Bericht door RokSterNL »

Inderdaad Ecokilt, dat zie je goed.

Om een voorbeeld te geven uit eigen ervaring.

In 1986 ben ik begonnen met het dragen van 1 oorbel, te weten in mijn linkeroor.

Ik heb toen maar 1 negatieve reactie gekregen van 2 jonge kerels. Ik stak toen het zebrapad over, en zij kwamen mij toen tegemoet gelopen. In het voorbijgaan vonden ze het nodig om 'homo' tegen mij te zeggen.

Nu vertelde men mij dat homo's een oorbel lieten inbrengen in hun linkeroor. Ik zei, daar heb ik nog nooit van gehoord. Of dat waar was, weet ik niet. Ik zei, de juwelier waar ik die eerste oorbel heb laten inbrengen, vroeg aan mij toen in welk oor ik hem wilde hebben, en toen zei ik direkt, doe maar in mijn linkeroor. Daarna heb ik zelf zo'n apparaatje gekocht voor niet al te veel geld. Mijn vader heeft toen die andere oorbel in mijn rechteroor geschoten.

En nu kijkt niemand er meer van op.

Ik had vrijdag 26 februari een lekkage, en heb toen de brandweer gebeld. Zelfs zo'n brandweerman had een oorring in. Vroeger mocht dat niet, als je ergens ging werken, dan werd je niet aangenomen. Zo zal het met de rok ook gaan, mits deze ook zo ingeburgerd raakt.

Ik heb zelfs een keer gesolliciteerd toen ik al 1 oorbel had, maar omdat ik wist dat dat nog niet geaccepteerd werd, heb ik hem met een pleister afgeplakt. Ik dacht als ik eenmaal ergens dan binnen ben, dan is het moeilijker om je te ontslaan. Echter viel de keuze toen niet op mij, dat had daar niets mee te maken.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Er is hoop

Bericht door ecokilt »

Zo dus ..
Bijlagen
LangHaar.jpg
Plaats reactie