(Oproep) Dagblad de Limburger item

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door Jos »

Vooraf een fotosessie van ca. 15 minuten lekker buiten in de zon :) Hierbij zijn vooral mijn "prachtige" kuiten vereeuwigd en dankzij de stralende zon prachtige schaduwbeelden gemaakt op het groene gras. Aansluitend het interview van een half uur.
Het kwam allemaal positief op mij over; het viel me alleen tegen, dat ze zelf geen rok aan had ;)
Maandag komt het artikel in de krant, samen gevoegd met een artikel over het Kruidvat, maar daar kon ze me het precieze niet van vertellen, omdat een collega van haar dat deel doet.
Zodra ik meer weet, horen jullie van me.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door masker »

Ben benieuwd naar het artikel en de mooie kuiten natuurlijk :shock:
Ben je in de gelegenheid om tzt het artikel te scannen en hier te plaatsen?
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door Jos »

daar wordt natuurlijk voor gezorgd :)
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door w-sure »

het kruidvat? verkopen die ook rokken dan?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door Jos »

nee, het heeft vermoedelijk iets te doen met een nieuwe creme voor mannen of zo
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door w-sure »

aha, dan hadden wij dinsdag ook wel de drogist binnen kunnen stappen. rokster had namelijk al wat afspraken met winkeliers gemaakt dat we daar binnen mochten filmen. het waren echter geen kledingwinkels, wat de bedoeling was geweest van de verslaggever. we zijn toen ter plekke maar wat kledingwinkels wezen vragen of we mochten filmen.

creme's enzo heb ik het niet echt op. als ik toneelspeel of met de zang optreedt vind ik het al vreselijk genoeg om make-up op te moeten, dat zou ik in het dagelijks leven echt nooit doen.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door RokSterNL »

In ieder geval heb jij ook weer je steentje bijgedragen aan de verder acceptatie van de rokdragende man.

We horen het wel van je.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door Jos »

ik heb haar ook verteld, dat ik niets heb met make-up of wat dan ook; alleen een verzorgende creme, omdat ik een droge huid heb
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door Jos »

Hier is het artikel:
mannenrok.jpg
MANNENROK: wen er maar aan!
Mannelijke benen onder een speels rokje? Modeketen H&M heeft de mannenrok teruggetrokken uit de collectie. Toch wordt het onderwerp steeds meer besproken op het internet. Is Nederland klaar voor de man in rok?

door Femke Christis
De 55-jarige Johan uit Heerlen denkt dat het een kwestie van wennen is, de mannenrok. „Het is net zoals bij de broek voor vrouwen. Het heeft toen ook jarenlang geduurd voordat het echt geaccepteerd werd. Dat is bij de mannenrok ook het geval, denk ik.”
Johan draagt al sinds hij klein is graag rokken. „Als kind trok ik al rokken van mijn moeder aan. Af en toe ging ik daarin de straat op of een stukje fietsen. Dat ging allemaal stiekem, want mijn moeder wist het niet. In het begin twijfelde ik wel of ik ‘normaal’ was. Maar ik ben een gewone heteroman die graag rokken draagt. Daar is niets mis mee.”
Via het internet stuitte Johan op verschillende sites waar de mannenrok besproken werd. Op een nederlands forum praat hij met mannen over gevoelens en ervaringen. Zo vertellen ze elkaar verhalen over het dragen van een rok in het openbaar. Ook worden er mediapublicaties en internetdiscussies besproken. „Met het forum proberen we enerzijds de rok zoveel mogelijk te promoten, zodat het geaccepteerd wordt.
Anderzijds kunnen we mannen opvangen die dezelfde gedachtes hebben als wij.”
Veel wat in de collectie van de modeketen H&M verschijnt, wordt een trend. Het is betaalbaar en hip. De mannenrok zou op de markt gebracht worden. Dat feestje gaat niet meer door. Persvoorlichter Hacan Andersson houdt het op een miscommunicatie. „We bieden onze verontschuldigingen aan. Het is nooit de bedoeling geweest dat die rok wereldwijd in de collectie zou zitten.”
Johan vindt het erg jammer. „Dat is echt zonde. Het was wel een leuk model. Een mooier ontwerp dan andere rokken die ik zie in modeshows. Heel draagbaar. Ik denk dat het wel een doorbraak was geweest. In Amsterdam alleen al stonden twintig mensen op de wachtlijst. En in Duitsland zijn ook veel reserveringen gemaakt.”
Modestyliste Charlotte Jansen denkt dat het geen trend gaat worden. „Er zijn toch maar weinig mannen die in een rok op het werk durven te verschijnen. Het model van H&M is bovendien te kostuumachtig en dat is niet voor iedereen weggelegd. Persoonlijk zit ik er niet op te wachten. Ik vind mannenbenen mooier in een goed gesneden pantalon of jeans. Die harige benen en dat losse zaakje eronder vind ik niet sexy.”Waarom heerst er zo’n taboe op de mannenrok?
Vroeger liepen de Grieken en Romeinen altijd in rokken en jurken. Moslims doen het nu nog steeds. En vrouwen dragen toch ook broeken? Johan: „Ik heb me ook wel eens afgevraagd hoe het taboe is ontstaan. Geen idee. Het is er zo ingeslopen, denk ik. We zijn ook altijd heel blij, als iemand als Beau van Erven Dorens in het openbaar in rok verschijnt. Dat is het laatste half jaar al verscheidene keren gebeurd. Bekende mensen maken de acceptatie bij het grote publiek ook gemakkelijker.”
Johan is vier jaar geleden gescheiden. Hij heeft twee kinderen uit dat huwelijk. Zijn liefde voor rokken is altijd een moeilijk onderwerp geweest. „Mijn ex wist voordat we gingen trouwen al dat ik de gewoonte had rokken te dragen. Toch wilde ze er niets van weten. In die tijd droeg ik ze dan ook nooit. Heel soms trok ik er stiekem een van mijn vrouw aan en ging ik een stukje wandelen of rijden. Ze vroeg wel eens of ik homo was.” Zijn kinderen hebben het inmiddels wel geaccepteerd. „Ze zijn er niet altijd even blij mee. Ik heb ze ook beloofd om geen rok te dragen als er iets met school is waarvoor ik ergens heen moet. Dus het ligt nog een beetje gevoelig. Maar als hun vrienden hier in huis komen, zien ze mij gewoon in een rok.”
Sinds een jaar draagt Johan zijn rokken ook buitenshuis. „Behalve naar mijn werk en de sportclub. Dan draag ik broeken. Ik ben wel van plan om het bij de sportclub bekend te maken. Laatst kwam ik iemand tegen van de sportclub terwijl ik een rok droeg, dus die weet het al. Op mijn werk vind ik het iets moeilijker.
Ik denk dat ze daar nog wel eens lastig over kunnen doen. En ik vind het ook niet echt nodig om het te vertellen. Hier in mijn buurt weet iedereen het. Er is ook niemand meer die me raar aankijkt als ik over straat loop of boodschappen doe.”
Inmiddels heeft Johan een grote collectie rokken, ongeveer vijftien. „Op het internet kijk ik wel eens wat de mode is. In de winkel is tegenwoordig maar weinig keus, dus ik shop vooral via marktplaats. Of je moet naar de duurdere zaken gaan. In mijn kast hangen vooral damesmodellen, maar ik heb ook een mannenrok. Dat is een rotding. Het is zo’n stug materiaal en hij zit gewoon niet lekker.” Hij haalt een aantal rokken tevoorschijn. Stretch, spijker, strak, los, kort, lang, hij heeft het allemaal. Over een korter lichtgeel rokje: „Deze vind ik ontzettend leuk. Lekker zomers. Maar ik kreeg van mijn kinderen het commentaar dat dit toch echt te ver gaat.”
De geïnterviewde wil niet herkenbaar in de krant. Vandaar dat we een andere naam gebruikt
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door RokSterNL »

Positief artikel. Ze hebben er nogal een behoorlijke tekst aan gewijd. Op de middelste foto ben jij dat ?

Alleen jammer dat die Charlotte weer een beetje terughoudend is. Zij zit er niet op te wachten dat de rok voor de man er door komt, en voorziet ook dat dit geen trend wordt. Waar praat dat mens in Godsnaam over. Zegt ze wel dat mannenbenen niet mooi zijn met dat beharing. Dat heeft ze wel gelijk in, maar zij verteld er niet bij dat mannen die een rok willen dragen hun benen wel kunnen/moeten scheren. Nee dit soort vrouwen blijven jammergenoeg maar steeds op hetzelfde hameren. Nee mannen mogen van mij geen rok dragen. Wie maakt dat uit ? Niet zij.

Voor de rest Jos, heb je het verhaal precies zo verteld als het is. Ik vind het een keurig artikel, wat in principe de rok voor de man niet nadelig belicht. Ik zeg bewust rok voor de man, omdat er voor mij niet specifiek een mannenrok hoeft te komen. Alle neutrale rokken zijn ook mannenrokken.

Je hebt in ieder geval weer een positieve bijdrage geleverd aan de bekendheid van de rok voor de man.
Plaats reactie