individualiteit en anderszijn

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

individualiteit en anderszijn

Bericht door Jos »

Een klein stukje uit een artikel gevonden op het duitse forum:
Vielleicht kennen Sie den Bestseller von John Gray aus den USA: „Männer sind anders. Frauen auch.“? Der Titel ist plakativ und provokativ – und das soll er wohl auch sein, lädt er doch geradezu ein, weiterzufragen: anders als wer? Andersheit ist ein relationaler Begriff, verlangt eine Bezugsgröße.

Ein Junge ist anders als ein Mädchen, anders als ein anderer Junge; ein Mädchen ist anders als ein Junge, aber auch als ein anderes Mädchen.
Volledig artikel:
http://blog.primamaedchen-klassejungs.d ... 7#more-207

Ofwel:
misschien kennen jullie de bestseller van John Gray uit Amerika: "Mannen zijn anders. Vrouwen ook"? de titel is opvallend en provocerend - en dat is ook de bedoeling, het nodigt ertoe uit , door te vragen: anders dan wie? Anderszijn is een rationaal begrip, vraagt om een referentiekader

Een jongen is anders dan een meisje, anders dan een andere jongen; een meisje is anders dan een jongen, maar ook anders dan een ander meisje.
een fervent rokdrager
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: individualiteit en anderszijn

Bericht door Viqueen »

Ik ken dat boek niet.Maar het klopt wel,ieder1 verschilt van elkaar ongeacht sexe....

Goed om te horen dat er vele mensen net zo denken als wij,zonder bekrompenheid en vooroordelen.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: individualiteit en anderszijn

Bericht door Jos »

ter aanvulling: de echte titel van het boek is: Mannen komen van Mars, Vrouwen van Venus
<mannen zij anders, vrouwen ook> is de ondertitel
een fervent rokdrager
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: individualiteit en anderszijn

Bericht door Viqueen »

Oke,kon de titel ook niet vinden bij Bol.com.

Wel die andere...maar heeft iemand dat boek gelezen?Ik ben bang dat er wel stereotiepen in staan.

Alleen die titel al mars en venus verhaal,dan heb ik al genoeg.Heb het boek wel zien staan in de winkel een tijd terug,en heb de achterkant gelezen....en toen gauw teruggezet...
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: individualiteit en anderszijn

Bericht door musa »

Mijn filosofie is dat men moet afstappen van het hokjes denken een mens zal zich dan veel gelukkiger voelen en bevrijd ,ik heb ook gedachten en dingen die ik eens graag zou proberen maar ik zit gevangen in een maatschappij die vol met vooroordelen zit en daar geraakt een mens gefrustreerd van ,zelfs al zouden we eens een protestmars doen voor onze cause dan nog zullen sommige mensen ons als een rariteit behandelen,nu moet alles een beetje ondergronds , en de moedige enkeling die toch denk bevrijd te zijn van het juk van de maatschappij moet toch nog opboksen tegen onbegrip en soms in ergere mate agressie zij het verbaal of fysiek .
Rinus54
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:25

Re: individualiteit en anderszijn

Bericht door Rinus54 »

Ja Musa. Oordelen door anderen is zo gemakkelijk. Ik hoorde van de week dat dit stigmatiseren heet. Als ik tegen iemand zou zeggen dat die Musa maar gek is, gelooft men dat. Ze kennen je verder niet, maar zo gaat dat dan, alleen maar omdat ik, of iemand anders, dat zegt. Dan is jouw hokje inderdaad gebouwd. Dat dat hokje misschien 180 graden gedraaid moet worden omdat jij helemaal niet gek bent is dan niet aan de orde.
Natuurlijk, nog ben ik voorzichtig me in een rok te vertonen bij mensen die me hierin voor het eerst zien. Maar ik zet zoveel mogelijk mijn gedachte op 0, er wordt toch wel over geluld zogezegd, maar ik hoop dan wel de kans te krijgen uit te leggen waarom ik graag een rok draag, het liefst hoop ik erop dat ze het aan mij vragen.
Wellicht zien ze dan in dat het allemaal nog niet eens zo gek is. Het zal verder altijd van de cultuur van iemand afhangen wat acceptatie betreft. De één is daar ruimdenkend in, de ander niet. Het zij zo.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: individualiteit en anderszijn

Bericht door RokSterNL »

Dat verhaal deed over mij de ronde eind 2008 begin 2009. Vandaar dat ik toen ook behoorlijk wat last heb ondervonden van die asociale hangjongeren. Verhaal is voor de leden die hier al langer lid zijn bekend.

Het begon allemaal vrij onschuldig, met de opmerking 'leuk rokje'. In eerste instantie kon ik die knaap niet, dus dacht dat hij het misschien meende, maar naar gelang ik hem meer tegenkwam, zei hij dat steeds. Totdat hij mij een keer tegenkwam 's avonds en een gesprek met mij aanknoopte. Hij zei, het verhaal doet de ronde dat jij een homo of travestiet bent, omdat je een rok draagt en dat je volgens zeggen ook op hoge hakken loopt. Ik heb hem toen direkt vertelt dat ik inderdaad wel een rok draag, maar niet op hoge hakken loop, en geen homo of travestiet ben. Maar wat heeft hij daarmee te maken. Al zou ik dat wel zijn. Alleen maar om het feit, dat ik een rok draag, en hij kennelijk of vrienden van hem mij moeten hebben zien lopen. Daarnaast dat die ook zo bekrompen van geest zijn, dat ze hier hele grote problemen mee hebben. Anders reageerde hij niet zo. Na al die problemen, voel ik mij toch niet meer zo lekker in mijn wijk. Ik zie dat er toch een ander soort publiek naar toegetrokken is, of naar de wijk zo af en toe trekt om problemen te veroorzaken. Volgens de politie wonen die gasten wel hier.

Enfin, als we het dan over individualiteit en anderszijn hebben, lijkt dit ook wel te passen in dit stramien. Het probleem ligt in principe bij die hangjongeren. De mensen uit de wijk zeggen, van die hangjongeren heb ik geen last. Dat kan, maar kan ook een houding van ontkennign zijn, bang om oom doelwit te worden. Nou ik weet niet of jullie het programma Regelrecht van de TROS ooit gezien hebben, daar is een aantal keer wel zo'n situatie behandeld.

Ik ben geen individualist en ook niet anders, ja volgens ie asociale knapen hun denkbeeld wel. Ik zet hier verder maar niet al te veel neer, want je weet nooit of er toevallig van die knapen ineens op dit forum uitkomen, omdat ze gaan googlen op het onderwerp Rok voor mannen, naar aanleiding van het feit dat ze mij uit de wijk kennen van mijn rokdragen.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: individualiteit en anderszijn

Bericht door willi »

Hij zei, het verhaal doet de ronde dat jij een homo of travestiet bent, omdat je een rok draagt en dat je volgens zeggen ook op hoge hakken loopt.

Hij zei, het verhaal doet de ronde dat jij kinds bent, omdat je volgens zeggen met treintjes speelt.

Hij zei, het verhaal doet de ronde dat jij ’t met paarden doet, omdat je de hele dag in de stal te vinden bent.

Hij zei, het verhaal doet de ronde dat jij een softie bent, omdat je de was voor je vrouw doet.

Hij zei, het verhaal doet de ronde dat jij een homo bent, omdat je op ballet zit.

Hij zei, het verhaal doet de ronde dat jij een lesbo bent, omdat je een mannenpak draagt.

Hij zei, het verhaal doet de ronde dat jij . . . .


Rokster, dit is gratis amusement voor de grote groep hang-, leeg- en klaplopers, die ook nog menen het recht te hebben om, net als vroeger, eieren te gooien naar de acteurs als het stuk ze niet bevalt of te moeilijk voor ze is.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: individualiteit en anderszijn

Bericht door RokSterNL »

Jij schudt die opsommingen die zo waar zijn als een koe uit je mouw.

Het is ook zo. Alleen loop ik er keihard tegenaan, met uitzondering nog van die verrekte autistische handicap waardoor het dubbel zo hard bij mij aankomt. Die wijkagente is ook niet zuiver op de graad. Zij heeft vorig jaar met die gozer gesproken, en die knaap beaamde dat hij alleen maar een praatje met mij wilde maken. Ja dat noemt hij een praatje maken, en om dan vervolgens tot 2 x toe hetgeen van een daad te doen wat jij in je opsommingen ook al noemt. Hij zal heus niet tot in de details verteld hebben wat hij gezegd heeft. Nee als ik zo'n glupo was, dan kan ik mij zo'n reactie wel voorstellen. En nu zegt ze ineens nadat er nog een keer iets anders is gebeurt, dat er meer van die indische gozers zijn, die allemaal bij zo'n hanggroep horen. En zij weet nu dus niet precies meer of hij het wel is. Nou een voormalig lid van het forum heeft tegen mij al gezegd. Die wijkagente doet er geen moer aan, omdat zij vindt dat jij een aparte man bent omdat je een rok draagt. En alles wat dus anders is als de gevestigde orde, daar doen ze niets aan. Het kan en zou best zo kunnen zijn. Ja totdat er echt iets gebeurt. Bijvoorbeeld dat ik die gozer te pakken krijg, en hem een pak op zijn sodemieter verkoop. Dan heb ik het gedaan, en kunnen ze er wel wat aan doen. Ja tegen mijn misoptreden. Zij zal als ambtenaar nooit zeggen dat zij het ook vreemd vindt dat ik als man een rok draag, maar ze heeft er wel waarshijnlijk haar gedachte over. Anders had ze er wel daadwerkelijk wat aan gedaan. Ik zie er wel een kern van waarheid in.

Nu is het wel zo als ik dat soort hang, leeg en klaplopers zie, bekruipt mij wel weer even de spanning, als ik in een rok loop. Dat heb ik tot voor het hele gebeuren niet meer gehad. Het heeft wel degelijk zijn negatieve sporen achtergelaten. Komt ook wel door mijn heftige schooltijd, waar bepaald gedrag ook schering en inslag was op die school.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: individualiteit en anderszijn

Bericht door willi »

Mannen, maar ook vrouwen die er behoefte aan hebben bij een geüniformeerde, gewapende dienst te werken, zijn meestal niet bepaald progressief. Eerder conservatief. Zij hebben zich immers verbonden aan het beschermen van de grote grijze massa.
Elk individu dat volgens hun reglementen haaks staat op de algemeen aanvaarde vorm van samenleven is op z’n minst een onaangepast persoon; iemand die de geordende maatschappij overlast kan bezorgen. Een man in een rok ik ook zo’n figuur. En ook als vrouwelijke machodiender houdt je je daar ’t liefst verre van. Dat hij ’t maar uitzoeke met die hangpatsertjes, die in tegenstelling tot rokmans, tenminste nog 'macho' zijn.
Ik geloof niet in de objectiviteit – de open mind – van politie en leger. Dat past niet in het kader van hun (macho)instelling.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie