De conditionering van de samenleving

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door Jos »

masker schreef:Dus de nieuwe generatie mannen werkt 32 uur, doet de helft van het huishouden, neemt zijn kinderen ook eens mee naar het consultatie buro en gaat met de peutertjes op stap om eendjes te voeren. Hij doet dat dan wel gehuld in een creatieve creatie bestaande uit een mooie rok gemaakt van een soepel vallende stof, een bloesje met 3/4 mouwen en daar boven een sportief jasje gemaakt van Egyptisch katoen. Hij draagt een laag model laarsje van suede leer en heeft een midden formaat handtas met luiervak om de kinderen te verschonen als het nodig is.
zo nu maar weer even wakker worden en aan het werk gaan......
Dan heb ik toch verkeerd gedaan:
ik werkte 40 uur, deed 75% van het huishouden (alles behalve koken en strijken), nam vrij om met de kinderen op schoolreisje of ander uitstapje in korte broek, saai t-shirt, witte sokken en sandalen :( en was toch een beetje gelukkig ;)
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door willi »

Masker, je hebt eens beweerd dat de rollen van mannen en vrouwen genetisch vastliggen. Als dat inderdaad zo is, en ik twijfel daar niet aan, dan zal het nog lang duren voordat er een volledige taakgelijkheid wordt bereikt tussen beide geslachten. Immers, tenzij vrouwen eieren gaan leggen, valt er niet te tornen aan het verschil in biologische functie.
Ik vind het toch al verbazingwekkend dat het veel mannen en vrouwen lukt hun maatschappelijke taken onder elkaar te verdelen en de vrouw in staat blijkt te zijn, van oorsprong mannelijke werkzaamheden op zich te nemen. De behoefte aan leiderschap en macht lijkt mij namelijk niet in overeenstemming te zijn, met de door de natuur verordineerde rol van de vrouw. Behalve in het matriarchaat, zoals bij de hyena's, maar daar hebben de mannetjes dan ook niets te vertellen.
Emancipatie is dus tegennatuurlijk? Of niet? Bij sommige ‘niet’ zoogdiersoorten komt het verdelen van huishoudelijke taken reeds lang voor. Bij veel vogels bijvoorbeeld; maar ja, die leggen dan ook eieren. (en het mannetje is bij hen ‘t mooist!)
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door RokSterNL »

Wat dacht je hier van.

Een schril contrast. Is het bij de spin. Dan neem ik nu even de Zwarte Weduwe. Dat mannetje heeft ook geen moer te vertellen. Hij is alleen maar goed om het wijfje te bevruchten. Lees verder maar wat er kan gebeuren. Ben ik even blij dat ik geen spin ben. Ik zie al dat je als man met je partner net de liefde hebt bedreven, en als dank wordt je hersens in geslagen.
:D

Bron: Wikipedia Voortplanting zwarte weduwe

Het mannetje is polygaam en paart dus met verschillende wijfjes. Voor hij op zoek gaat naar een partner, spint hij een klein web en bevrucht dit met een beetje sperma door het tegen zijn buik te wrijven. Vervolgens pakt hij dit spermapakketje beet met zijn pedipalpen (dit zijn de pootvormige organen nabij de bek) en gaat op zoek naar een wijfje. Wanneer hij een geschikt wijfje gevonden heeft, baltst hij voor haar door haar web te laten resoneren met zijn poten om aan te geven dat hij wil paren. Dit houdt in dat hij het spermapakketje overbrengt op het lichaam van het wijfje. Na de paring eet het wijfje in sommige gevallen het mannetje op, waaraan de spin haar naam dankt.


I
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door masker »

@ willi, ik sloot niet voor niets af met het wakker worden.... deze verdeling van taken is een utopie zolang vrouwen kinderen krijgen en dus minder makkelijk carriere maken. Daarbij zijn de meeste vrouwen ook niet in staat om hun werk boven hun gezin/kinderen te stellen.
maar goed: I have a dream.....
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door RokSterNL »

Er zijn hier maar enkele mensen die met elkaar praten. De andere hangen er als los zand bij. Waar onder mijn persoon.

Het lijkt net op twee kampen. Het kamp van de favorieten en het kamp van het uitschot. Daar zit ik dus helemaal in mijn uppie. Het valt ook te vergelijken met kliekvorming. Wat ik al eerder heb gezegd, bij verenigingen heb je dat ook. Mensen die altijd elkaar opzoeken, en anderen die altijd aan de zijlijn zitten.

Ik snap niet dat jullie dat nu zelf onderhand ook niet zien, dat er leden zijn die meepraten en gewoon bewust, buiten spel geplaatst worden. Nu toch weer, het blijft maar keer op keer op keer hetzelfde. Jullie zijn niet eerlijk tegen mij. Jullie denken die RokSterNL is toch een grote gek, Laat hem lullen. Zijn verhalen slaan als een tang op een varken. Ik ben nog midner als een varken, als ik het zo voor mijzelf bekijk. Een grote hoop stront. Logisch daar loop je in een grote boog omheen.

Misschien ook wel een stuk opvoeding van de leden die hier zijn.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door musa »

Musa is toch een beetje verrast,het spijt me Rokster maar nu overdrijf je toch een beetje,je heb het zeer moeilijk en dat projecteer je af op het forum,als forumbeheerder heb je de mooiste taak hier die je maar kan denken,het zijn mensen zoals jij dit dit mogelijk hebben gemaakt,dus je hangt er niet echt bij als los zand.

Door jou en andere leden hebben het rok dragen bespreekbaar gemaakt.

Ik heb een zeer druk weekend ,maar ik hou later eens contact

Hou de moed erin,het is niet gemakkelijk dat weet ik maar er zijn mensen die om je geven,echt waar
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door musa »

Een schril contrast. Is het bij de spin. Dan neem ik nu even de Zwarte Weduwe. Dat mannetje heeft ook geen moer te vertellen. Hij is alleen maar goed om het wijfje te bevruchten. Lees verder maar wat er kan gebeuren. Ben ik even blij dat ik geen spin ben. Ik zie al dat je als man met je partner net de liefde hebt bedreven, en als dank wordt je hersens in geslagen.
Trouwen is net hetzelfde ,maar het duurt iets langer :lol:
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door masker »

RokSterNL schreef:Ik snap niet dat jullie dat nu zelf onderhand ook niet zien, dat er leden zijn die meepraten en gewoon bewust, buiten spel geplaatst worden. Nu toch weer, het blijft maar keer op keer op keer hetzelfde. Jullie zijn niet eerlijk tegen mij. Jullie denken die RokSterNL is toch een grote gek, Laat hem lullen. Zijn verhalen slaan als een tang op een varken. Ik ben nog midner als een varken, als ik het zo voor mijzelf bekijk. Een grote hoop stront. Logisch daar loop je in een grote boog omheen.
Ik vind het heel erg dat dit het beeld is wat je van jezelf hebt, want er wordt toevallig een keer niet op je gereageerd, maar dat zegt zo weinig. Heel veel mensen op verschillende fora doen wel eens een uitspraak die net niet helemaal in het onderwerp valt. soms ga je dan gezellig off topic en soms wordt er een keer niet gereageerd. wat is daar zo erg aan.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door musa »

k vind het heel erg dat dit het beeld is wat je van jezelf hebt, want er wordt toevallig een keer niet op je gereageerd, maar dat zegt zo weinig. Heel veel mensen op verschillende fora doen wel eens een uitspraak die net niet helemaal in het onderwerp valt. soms ga je dan gezellig off topic en soms wordt er een keer niet gereageerd. wat is daar zo erg aan.
Ik ben daar volledig mee eens ,je ging ook een beetje off-topic met je verhaal over de zwarte weduwe zoals Masker al zei ,maar ik begrijp je wel hoor.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: De conditionering van de samenleving

Bericht door RokSterNL »

Het was niet om off topic te gaan, maar alleen maar in letterlijke en figuurlijke zin een vergelijking te maken met de spin en de mens op sommige vlakken.

Maar Musa, jij had toen toch ook na een week het gevoel dat je genegeerd werd door iemand ? Ik heb dat al vaker gehad. Dat zal in mijn geval echt niet de laatste keer zijn, vrees ik.

En aardig van je bedoeld Musa, maar ik wil mij nu ook niet op een hoge niveau zetten, omdat ik toevallig ver gevorderd ben in openbaar rokdragen. Hoogstens kunnen anderen net door de ervaringen van iemand die het wel durft ook weer een stapje zetten. Maar ook ik ben ooit begonnen als een angsthaas.

Voorlopig neem ik weer even voor mijzelf een tijdje, naar het mij bevalt, vrijaf van het forum.

Hoe lang dat in mijn geval is weet ik nooit op voorhand. Dat kan binnen een paar dagen zijn, maar ook een week.

Prik mij er niet op vast. :|
Plaats reactie