Verslag van de bijeenkomst op 26 juni 2010

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Verslag van de bijeenkomst op 26 juni 2010

Bericht door RokSterNL »

De wekker liep om 6.45 uur af.

Nog even snel op het forum gekeken, en zag dat Jos nog bericht had geplaatst dat Radix helaas toch niet kon komen uit Recklinghausen. Wel jammer.
Toen ik klaar was met mijzelf klaar te maken voor vertrek, ben ik nog vlug op de fiets naar Kruidvat gegaan, want ik had gezien dat ze daar van die schoenveters met licht verkochten. Aangezien ik weet dat Masker nog al dol is op dit soort speciale accesoires heb ik die voor haar als aardigheidje gekocht. Netjes ingepakt in pakpapier. Ik ben daarna toen naar de trein gelopen die om 10.56 uur van station Den Haag Laan van Noi zou vertrekken naar Breda. Hij was keurig op tijd. In de trein even een smsberichtje gestuurd naar Masker, dat ik zojuist in de trein gestapt was. Toen kreeg ik van haar een berichtje terug dat de bus verlaat was, maar dat ze nog 20 minuten had. Ze moest eerst met de bus naar station Tilburg en van daar uit met een trein naar Breda, want Jos zou ons daar ophalen. Toen ik al aardig in de buurt van Breda was gekomen, belde Jos mij nog even op, dat hij inmiddels al in Breda gearriveerd was, en waar hij met de auto stond te wachten. Na pakweg 10 minuten met Jos gewacht te hebben kwam Masker ook aan. Onderweg hebben we gezellig in de auto met elkaar gepraat.
Maar toen we Antwerpen binnenreden begon voor ons een puzzeltocht. Jos had wel heel netjes een afdruk gemaakt van Routenet, maar ja niet overal werden de straten netjes aangegeven in Antwerpen. Na ruim een half uur door Antwerpen gereden te hebben en aan diverse mensen de weg gevraagd te hebben bereikten we dan toch onze bestemming aan de Burberestraat 2 bij Entrepot Du Congo. Een gezellige sfeervolle lokatie.
Rokwens nu samen met een vriendin/danspartner van Folkdansen was al aanwezig, en even later kwam Ecokilt die ook al aanwezig was ook binnen. Vrij snel daarna arriveerde DIDI69 ook. Na wat besteld te hebben, was er inmiddels op het terras buiten plek vrij, en zijn we lekker op het terras gaan zitten. Er werd gepraat over van alles en nog wat. Daarna heeft Masker en ook ik, nog een kop Cougettesoep besteld, Was erg lekker. Na een aantal uren daar gezeten te hebben en natuurlijk de rekening betaald te hebben zijn we over de naastgelegen kermis die op dat momnt stond opgesteld nog wat wezen lopen. Nog even op de kiek en lachen naar het vogeltje. Waarna we rond 17.30 afscheid van elkaar hebben genomen, want Jos moest nog wel redelijk op tijd in Sittard zijn, want die zou naar het Toon Hermans festival met een goede vriend gaan. Zo rond 18.45 werden Masker en ik door Jos afgezet bij station Breda. Even op het bord gekeken in de hal. Masker had de mogelijkheid van 4 treinen om terug te reizen naar Tilburg. Ik had de keuze uit ongeveer 2 treinen terug naar Den Haag. Masker is toen nog even met mij mee gegaan naar het perron waar ik de trein moest hebben. Ik zou de trein van 19.10 uur hebben, maar rond 19.00 uur zei ik tegen haar, ik kan achteraf beter wachten op die direkte verbinding, het scheelt dan maar 10 minuten. Toen ben ik nog even met haar naar beneden gegaan en is zij naar haar trein gegaan. Ik heb toen nog maar een patatje genomen, want mijn brood was na zo lange dag inmiddels door de warmte niet echt smaakvol meer. Het was een zeer geslaagde dag, zeker weer voor herhaling vatbaar. De volgende keer wordt het weer ergens anders gehouden om zo ook de andere leden de gelegenheid te geven om te komen.
Uiteindelijk was ik om 20.45 uur weer thuis in mijn huis.

Zie bijgevoegd de foto.

V.l.n.r.: Rokwens, Jos, RokSterNL, Masker, Ecokilt en DIDI69
Bijlagen
Bewerkte groepsfoto bijeenkomst Rok voor mannen in Antwerpen 26-06-2010.-1.jpg
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Verslag van de bijeenkomst op 26 juni 2010

Bericht door rokwens »

Mooi en erg compleet verslag RockSter. Het was inderdaad een fijne bijeenkomst op een heerlijke zomerdag.
De weergoden hebben hun steentje bijgedragen en het joviaal contact met iedereen maakte het tot een succes.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: Verslag van de bijeenkomst op 26 juni 2010

Bericht door jptje »

leuk verslag roksternl,zo te lezen is het gezellig geweest.
de volgende keer hoop ik er wel weer bij te zijn.
gr jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Verslag van de bijeenkomst op 26 juni 2010

Bericht door willi »

Indien met achterdocht geladen zou ik. . . Nee, laat ik zo formuleren: ik neem aan, of ben er zelfs van overtuigd, dat er tijdens zo’n bijeenkomst (ook) wordt gesproken over het forum en deszelfs soms ‘wrijvende’ commentaren. Dat gebeurt vrijwel altijd in zo’n afgezonderd clubje binnen een groter geheel en dat is ook heel gewoon. Als ik daar als forumlid over zou vallen, dan is uiteraard het terechte verweer: ‘dan had je er ook maar bij moeten zijn’.
Wel, daarom was ik er niet bij. Ik ben namelijk niet in staat om mij ‘mondeling’ te verantwoorden voor mijn inbreng, zowel ter plaatse als op het forum. Ik zou gigantisch staan te stotteren en mij verre van ontspannen voelen. Terwijl naast kennismaking en het uitwisselen van ervaring ook ontspanning het oogmerk van deze bijeenkomst is.
Daarom hoop ik van harte dat jullie veel plezier hebben gehad.
. . . Leuke foto!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Verslag van de bijeenkomst op 26 juni 2010

Bericht door Jos »

nou willi,
ik denk dat ik je moet teleurstellen. Voor zover ik weet is er niet "geroddeld" ;) , en voor zover ik weet, is de naam willi ook niet gevallen :o
Er is wel gesproken over het forum en dingen, die we eventueel nu missen, maar daar wordt eerst door de moderatoren onderling over gesproken
willi schreef:Ik ben namelijk niet in staat om mij ‘mondeling’ te verantwoorden voor mijn inbreng, zowel ter plaatse als op het forum. Ik zou gigantisch staan te stotteren en mij verre van ontspannen voelen.
Je mag nooit vergeten willi, dat iedereen, met of zonder gebreken, van harte welkom is en bovendien wordt er van niemand gevraagd zich te verantwoorden. (Als wij iemand willen veroordelen, doen we dat toch wel :D :D :D )
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Verslag van de bijeenkomst op 26 juni 2010

Bericht door RokSterNL »

Op naar de rechter dus. Die draagt een zwarte jurk met een servet als hij onverwacht knoeit met de rechtzaak. :lol:

Ik heb hetgeen Masker aan mij gevraagd heeft aan Wiha doorgespeeld. Echter heeft Wiha het nu ontzettend druk met allerlei privé zaken. Vandaar dat hij dus nu niet in staat is adequaat direkt antwoord te geven. Ik neem aan dat hij mij wel op mijn mail zal antwoorden.
Rinus54
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:25

Re: Verslag van de bijeenkomst op 26 juni 2010

Bericht door Rinus54 »

Lijkt me erg leuk en gezellig geweest mannen, leuke foto ook althans. Ik had me oorspronkelijk ook wel op de 26e juni als geschikte datum opgegeven, alleen vond ik Antwerpen zeker voor mijn 1e keer wat ver van mijn bed. Een kei met een auto in een vreemde stad ben ik niet, bovendien ben ik de Belgische bewegwijzering niet gewend. Word ik dan toch wel wat nerveus van. Ik heb er voornamelijk om deze reden nu maar van af gezien. Jammer, zeker met die verslagen en foto hoe het geweest is. Een uitgelezen mogelijkheid om verschillenden te leren kennen, hoewel ik het uiteindelijk nog een klein groepje vind. Maar dat zijn dan ook wel de die-hards naar ik begrijp. Ik had er toch allemaal wel tussen willen lopen maar ik ben nu maar even op een kastje afgegaan die mijn vrouw wilde hebben. Ik had nu beloofd die zaterdag ervoor vrij te houden.
Ik ben wel blij dat bv RokSter op een goede manier in Antwerpen kon komen, anders had ik hem zeker van huis gehaald, Den Haag ligt voor mij notabene op de route.
Ja, veel meer heb ik niet te melden, ik ben niet meegeweest. Ik hoop echter dat ik me een volgende keer aan jullie kan voorstellen.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Verslag van de bijeenkomst op 26 juni 2010

Bericht door Jos »

hallo rinus,

zoals je gezien hebt, proberen we het voor iedereen zo eenvoudig mogelijk te maken. Daarom ben ik ook omgereden vanuit zuidlimburg via brabant om mensen (masker en rokster) op te pikken, daar had jij ook bij kunnen zijn. Maak het duidelijk voor een ander en als je het niet via het forum wilt doen, kan het altijd via een PB'tje (persoonlijk bericht). Op deze manier heb ik ook contact gehad met onze duitse vriend, die helaas op het laatste moment alsnog moest afhaken en zoals eerder gezegd:
Jos schreef:dat iedereen, met of zonder gebreken, van harte welkom is
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Verslag van de bijeenkomst op 26 juni 2010

Bericht door RokSterNL »

Jos schreef:hallo rinus,

zoals je gezien hebt, proberen we het voor iedereen zo eenvoudig mogelijk te maken. Daarom ben ik ook omgereden vanuit zuidlimburg via brabant om mensen (masker en rokster) op te pikken, daar had jij ook bij kunnen zijn. Maak het duidelijk voor een ander en als je het niet via het forum wilt doen, kan het altijd via een PB'tje (persoonlijk bericht). Op deze manier heb ik ook contact gehad met onze duitse vriend, die helaas op het laatste moment alsnog moest afhaken en zoals eerder gezegd:
Jos schreef:dat iedereen, met of zonder gebreken, van harte welkom is

Ja Jos, daar ben ik heel erg blij om geweest dat je beereid was om ons in Breda op te halen. Helaas ben ik helemaal vergeten je een drankje aan te bieden Jos. Sufferd die ik ben. Volgende keer, okay ?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Verslag van de bijeenkomst op 26 juni 2010

Bericht door Jos »

ik vind het prima rokster, maar dat is het laatste, waar ik me druk om maak :)
een fervent rokdrager
Plaats reactie