Tentoonstelling ADAM in AHM; recensie (3)

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
RokR1

Tentoonstelling ADAM in AHM; recensie (3)

Bericht door RokR1 »

Nog een recensie, weer uit de Volkskrant, nu van 8 oktober 2010.
Bijlagen
A'DAM de Volkskrant.jpg
RokSterNL
Beheerder

Re: Tentoonstelling ADAM in AHM; recensie (3)

Bericht door RokSterNL »

Interessant artikel. Een leuke aanvulling op ons bezoek aan de tentoonstelling.

De directeur van het museum praat over hoe de man op straat er uit ziet. Eindelijk eens een man die begrijpt dat de mannenmode stil is blijven staan. Zou leuk zijn als hij ook aanwezig is als wij het museum bezoeken. Kunnen we misschien aan hem ook eens vragen over waar wij mee bezig zijn. Aangezien het een zaterdag is, zit de kans er wel in dat hij dan niet in het museum is, maar thuis zit.

Ik neem aan dat wij als bezoekers van het museum wel een eyecatcher zijn voor de aanwezigen.
willi

Bericht door willi »

Dat jullie een eyecatcher zullen zijn is boven alle twijfel verheven, Rokster.
Overigens is dit weer een goed signaal naar de textielindustrie. De mannenmode blijft op deze manier in de picture.
Zeg vooral niet dat er niets gebeurt. Misschien gaat ’t langzaam, maar het gaat tenminste.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen

Bericht door Viqueen »

Gebloemde overhemden,baarden?

Ja er moet nog veel gebeuren,maar dit is een 1e stap.

Nu overigens veel aandacht op het nieuws,voor de Parijsemodeshow....natuurlijk,alleen voor Vrouwen.

Het is goed dat wij ons laten zien in Amsterdam.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

@Willi, Ik kijk er in ieder geval met genoegen naar uit.

@Viqueen, Gebloemde hemden en baarden, doet mij direkt denken aan de Flower Powerperiode. Het zal mij niets verbazen als daar ook het nodige van hangt.
Viqueen

Bericht door Viqueen »

Dan kijken we bij die ' stand ' gewoon de andere kant op :mrgreen:
rokwens

Bericht door rokwens »

Even een kleine reactie ( lees aanklacht ), zijdelings aan het item.
Bij de kapper liggen steeds magazines met moderne kapsels.
Daar staan haast geen mannen in en als je er één ziet is dat bijna altijd met kort haar.
Ik vraag al jaren naar een magazine voor mannen met lang haar, maar dat bestaat blijkbaar niet.
Een baard wordt maar zelden afgebeeld. Soms een stoppelbaard.

Weer een voorbeeld van behoudensgezindheid, fantasieloosheid, gebrek aan interesse, laksheid ? Luiheid ?
Geen zicht op de huidige maarschappij maar vooringenomen principes ?

Als ik rond mij kijk zijn er toch heel wat mannen met lang haar, vooral in kunstmilieu's.
Blijkbaar zijn zij ( lang-harigen, baarddragers, snordragers ) niet interessant genoeg om aandacht aan te geven.
Laatst gewijzigd door rokwens op 10 okt 2010 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

rokwens schreef:Als ik rond mij kijk zijn er toch heel wat mannen met lang haar, vooral in kunstmilieu's.
Blijkbaar zijn zij ( lang-harigen, baarddragers, snordragers ) niet interessant genoeg om aandacht aan te geven.
Beste Rokwens, Dat zijn nu juist de mensen die niet eensgezind achter de grote grijze massa aanhobbelen. Het zijn wel de mensen waar jij je als rokdragende man zonder problemen tussen kunt begeven. Waarom ? Antwoord is: Omdat deze mensen zich ook vrij kleden, brengt misschien ook wel de cultuur van het werk met zich mee. Zijn die mensen daarom ineens anders dan die kantoorklerk in zijn nette pak ? Ik vind niet. Mijn persoonlijke ervaring is dat je in dat milieu jezelf kunt zijn. Niemand kijkt raar naar je, omdat ze zelf ook vrij gekleed gaan. Daarom zullen ze ook nooit iets zeggen van wat zie jij er raar uit. Het wordt gezien als jou vrije individuele kleedgedrag, net zoals zij zich individueel vrij kleden. Niet voor niets dat ik een aantal mensen ken uit de artiestenwereld. Komt ook misschien wel, wat men mij ook weleens heeft verteld. Deze mensen zien zoveel mensen van uiteenlopende pluimage dat ze al niet eens meer vreemd op kijken van als iemand er anders gekleed bij loopt. Ze zijn het al gewoon. Alleen is het jammer dat de modebranche dat nog niet door heeft. Die houden maar vast aan principes, zoals jij ook al schreef over de kapper van mannen met lang haar.
willi

Bericht door willi »

Natuurlijk is t allemaal de schuld van de man zelf, en van de positie die hij vanuit het verre verleden heeft ingenomen.
Dat korte haar en die baardloze kin heeft hij aan de Romeinse legerleiding te danken en is sindsdien het uiterlijk gebleven van de soldaat, de vechter.
‘Het beeld van ‘DE ULTIEME MAN’ was geboren’. De man die zich niet de tijd gunde om veel aan zijn uiterlijk te doen en daar op den duur ook geen belangstelling meer voor had.
‘Uiterlijk’ was iets voor vrouwen. (en gedurende enige tijd, aan vorstenhoven verbonden mannen)

De huidige man heeft dus heel wat goed te maken en in te halen. Hij heeft onder invloed van ‘dwang en gemakzucht’ zijn uiterlijk laten ‘versloffen’.
Helaas is het aldus ontstane beeld van de man een geheel eigen leven gaan leiden. De vrouw heeft geleerd dit als het enige juiste te accepteren. ‘Stoer’ noemt ze dat.

Dus ook de vrouw overtuigen drukt als een extra taak op onze schouders.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Jos

Bericht door Jos »

willi schreef:Dat korte haar en die baardloze kin heeft hij aan de Romeinse legerleiding te danken en is sindsdien het uiterlijk gebleven van de soldaat, de vechter.
‘Het beeld van ‘DE ULTIEME MAN’ was geboren’.
wat blijkbaar wel vergeten is, dat de man van die tijd rokken, jurken en tunieken droeg. Daar moeten wij nu wel weer voor vechten :mrgreen:
een fervent rokdrager
Plaats reactie