Mijn manier van kleden

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door RokSterNL »

Beste Pierre,

Je zult er wel een verslag van lezen op het forum hoe het ons vergaan is daar.
In Amsterdam heb ik zelf tot nu toe nog nooit van beledigende mensen gehad, zoals hier in het truttige Den Haag.

Wat dat betreft is Amsterdam voor mij tot nu toe nog steeds de place to be.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door willi »

@Pierre
De Franse cultuur steekt inderdaad merkwaardig in elkaar. Daar wordt kennelijk meer getolereerd van de man dan van de vrouw. (in tegenstelling tot Nederland)
Nog steeds het gevolg van de grote revolutie? Dat lijkt mij slechts ten dele zo. Die wet die vrouwen verbied in broeken te lopen, tenzij . . . , is onbegrijpelijk. (daar zal wel zwaar de hand mee worden gelicht) Ik begrijp echter uit jouw verhaal dat de man in rok het makkelijker heeft.
En ja, bijna twee meter en 100 kg, daar loopt men wel een straatje voor om.

@Rokster
De stad Amsterdam Rokster, is vanaf de late middeleeuwen altijd al bijzonder tolerant geweest. Niet omdat men zo aardig was voor vreemdelingen of vreemde mensen, maar door haar koopmansgeest. Iedere gek aan wie wat te verkopen of te verdienen viel, was welkom; méér dan welkom, ze mochten er zelfs blijven. (zoals de joden met hun diamanthandel)

Nu is er natuurlijk wel het een en ander veranderd; de laatste eeuwen. Er zijn bijvoorbeeld veel buitenlanders neergestreken die de stad alleen maar geld kosten en wrijving veroorzaken met de autochtone bevolking.
Maar toch, tolerantie is een bijzonder taai gebruik, dus moeilijk uit te roeien. Men moet in Amsterdam niets hebben van onruststokers, want dat is slecht voor de handel.

Ik weet er alles van. Ik ben er geboren.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door RokSterNL »

Interessant om te horen, Willi.

Ja als rechtgeaarde Amsterdammer heb je dat dan aan den lijve ervaren hoe men in Amsterdam omgaat met mensen.
Wat dat betreft kan ik zeggen om een liedje van Johnny Jordaan aan te halen: 'Geef mij maar Amsterdam'.
Gebruikersavatar
Natuurmens
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 feb 2008 08:32
Locatie: Berltsum Friesland

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Natuurmens »

RokSterNL schreef:Beste Pierre,

Je zult er wel een verslag van lezen op het forum hoe het ons vergaan is daar.
In Amsterdam heb ik zelf tot nu toe nog nooit van beledigende mensen gehad, zoals hier in het truttige Den Haag.

Wat dat betreft is Amsterdam voor mij tot nu toe nog steeds de place to be.
Doe Berltsum en de rest van die regio er ook maar bij.
Je kunt je in rok/kilt mannelijke kleden. Dan staat en zit het berengoed. Ik vind dat het forum de vrouwelijke richting is uitgaan, en kan me daarmee niet verenigen. Om deze reden heb ik besloten dit forum te verlaten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door RokSterNL »

Hallo Natuurmens, Is dat ook een ruimdenkend gebied in Nederland waar je als rokdragende man zonder problemen kunt lopen ?
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door mikvanes »

Pierre58 zegt dat het grootste probleem in je hoofd zit. Dat is een mooi standpunt waar veel waars inzit, maar dan reageren anderen met: kijk uit, het kan ook wel eens gevaarlijk zijn op straat. En ook daar zit wel iets in.

Mag ik daar tegenover zetten dat het dragen van een rok juist ook veel leuke reacties kan opleveren?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Jos »

mikvanes schreef:Pierre58 zegt dat het grootste probleem in je hoofd zit. Dat is een mooi standpunt waar veel waars inzit, maar dan reageren anderen met: kijk uit, het kan ook wel eens gevaarlijk zijn op straat. En ook daar zit wel iets in.

Mag ik daar tegenover zetten dat het dragen van een rok juist ook veel leuke reacties kan opleveren?
dat zijn twee hele grote waarheden. In het eerste geval lijkt het grootste probleem te zijn de eigen assertiviteit: de een kan heel snel op een hele leuke manier reageren en een ander wordt boos. Daartussen zitten natuurlijk allerlei varianten.
een fervent rokdrager
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door mrcsk »

Niet alleen om me te kleden.
Maar ik kom tot rust en voel me meer op mijn gemak in rok.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Viqueen »

Ik ga volgende week zondag,denk ik, naar een singlesmeet in Zwolle.En ben van plan om dezelfde outfit aan te doen,die ik tijdens onze meet aanhad.

Wat vinden jullie,de sprong wagen of voorzichtiger opbouwen?
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door RokSterNL »

Viqueen schreef:Ik ga volgende week zondag,denk ik, naar een singlesmeet in Zwolle.En ben van plan om dezelfde outfit aan te doen,die ik tijdens onze meet aanhad.

Wat vinden jullie,de sprong wagen of voorzichtiger opbouwen?
Leuk joh dat je dat gaat doen.
Wat betreft die outfit van onze meeting in Amsterdam, dat was een hele mooie outfit. Vond die wetlook legging ook heel erg mooi;
Plaats reactie