Een kilt kan ook niet.

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Een kilt kan ook niet.

Bericht door willi »

Van jonge, beginnende modeontwerpers verwacht je een frisse, eigentijdse kijk op kleding. Zo ook van de dames en heren die meedoen aan een wedstrijd in een Amerikaans tv-programma, te zien op de maandagavond. (RTL5)
Uiteraard wordt er alleen dameskleding gemaakt en geshowd; dat ergert me op zich al mateloos, maar nog kwalijker wordt het als één van de heren opmerkt dat hij tijdens de show een kilt zal dragen en een andere ontwerper dat maar niks vindt. Hij heeft nog nooit iemand een kilt zien dragen, behalve ‘vrouwen en travestieten’! . . .
‘Een kilt’. . . Het moet toch niet erger worden!
Uiteindelijk bleek het niet eens een kilt te zijn, maar een lange, tot op de grond hangende, samoerai rok in de kleur rood.
Erg mooi trouwens.
Iets voor onze Masker wellicht.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Een kilt kan ook niet.

Bericht door Viqueen »

RTL5,tsja...ik had er wat anders voor,daarna wist ik dat om 22.20 onze zwakzinnige Bridget maasland er op kwam met een stukje Tantra,met Fred traugott uit Amsterdam,stelde ook niet veel voor.

Als ik de media bekijk op TV,zie en hoor ik alleen maar stereotiepen,ik voel dat het mij alleen maar energie kost.

En het is zonde van mijn kostbare tijd,er zijn wel andersdenkenden gelukkig maar die hoor je niet genoeg.

Ik probeer me steeds minder aan te trekken van wat ik hoor en zie,wel moeilijk maar ik ben niet van plan om de rest van mijn kostbare leven te verprutsen met mensen die zijn blijven steken in het holbewonertijdperk.
Gebruikersavatar
john
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Een kilt kan ook niet.

Bericht door john »

Toevallig ving ik ook een glimp op van deze rokdragende ontwerper.
Jammer dat daar geen aandacht voor was.

John
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Een kilt kan ook niet.

Bericht door rokwens »

Vanavond was het de finale van de designers (mode) op VTm. Het was begonnen met 12 designers en er zaten er nog 3 in de finale. VTM is er schandalig genoeg in geslaagd om ook deze tweede reeks af te ronden met uitsluitend ontwerpen voor dames. Heren worden duidelijk niet verondersteld aan mode deel te nemen. Mode is blijkbaar voor een soort upper-klasse voorbestemd. Dit ergert me ontzettend. Ik stel voor dat we een stille march houden met alle gedupeerden, gehuld in een kartonnen doos. En anderzijds stel ik me dan ook de vraag of men wel 12 kandidaten zou bijeen krijgen als ze vooraf zouden weten dat ze enkel mannencollecties mogen ontwerpen. Vermoedelijk lukt dat niet want daar kunnen ze hun creativiteit toch niet aan kwijt. En zo'n saaie boel zou ook geen kijkcijfers halen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Een kilt kan ook niet.

Bericht door masker »

misschien een idee om de deelnemers verplicht de helft van hun ontwerpen voor mannen te maken en de andere helft voor vrouwen. zo ongeveer hetzelfde als de verdeling tussen het aantal mannen en vrouwen op deze aardbol.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Een kilt kan ook niet.

Bericht door ecokilt »

Er bestaan al heel wat wetten/minimum quota over aantal mannen/vrouwen (Kandidatenlijsten verkiezingen, beheerraden ..)
Bijna steeds met de bedoeling meer vrouwen op de voorgrond te krijgen, wat zeker toe te juichen is.
Maar in de domeinen waar mannen achter staan is er blijkbaar niets nodig.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Een kilt kan ook niet.

Bericht door masker »

Bij deze dus een voorstel tot positieve discriminatie van de mannenkleding.
Mannenkleding moet net zo divers, vrolijk, kleurrijk, zwierig, charmant , betaalbaar en zonder beperkingen zijn als vrouwen kleding.

heb ik nog iets vergeten?
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Een kilt kan ook niet.

Bericht door RokSterNL »

Nee, je hebt het helemaal perfect verwoord, Masker.

Was het maar zo :(
Plaats reactie