(Oproep) Dagblad de Limburger item

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Limburger

(Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door Limburger »

Hoi,

Voor de Limburger schrijf ik een item over de mannenrok. Hij is natuurlijk al breed uitgemeten in de pers dus ik ga het me niet alleen op de H&M rok richten. Vragen die onder andere in mij opkomen:
Zal de mannenrok ooit geaccepteerd worden?
Waarom willen mannen rokken dragen?
Waarom zoveel commotie rond die rok?

Zijn er hier mannen die mijn willen helpen om een aantal antwoorden te geven. Het is voor de Limburger dus als er Limburgse mannen zijn die willen meewerken hartstikke fijn! Maar ook mannen buiten Limburg die mee willen werken, heel graag.

Neem contact met mij op als je interesse hebt. Van 09:00 tot 17:30 ben ik elke werkdag bereikbaar op:
(046) 411 6465
f.christis@mgl.nl

Femke Christis
Dagblad de Limburger
Redactie Scala

29 maart: Account van deze gebruiker is verwijderd omdat dit alleen bedoeld was voor bovenstaande vraag. (Wiha)
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2109
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door Jos »

ik had vanmorgen al een PB gekregen van Femkevan De Limburger:
Hallo Jos,

Omdat ik geen e-mailadres of telefoonnummer kon vinden moet het via deze weg.
Ik ben een journaliste voor Dagblad de Limburger. Vanwege de commotie rond de mannenrok willen wij een stuk schrijven. Ik wil in dat stuk in gaan op de mannenrok; Of het een trend wordt, de geschiedenis (toen liepen mannen altijd in rokken), en het taboe dat een man een rok wil dragen.
Om het toch een beetje bij Limburg te houden zou ik jou graag willen spreken om een aantal korte vragen te stellen. Zou jij daartoe bereid zijn? Het is niet een groot interview dus telefonisch kan. Het ligt er aan wat voor jouw het makkelijkst is.
Als je interesse hebt, wil jij mij dan mailen of bellen?

maar nu pas de kans gehad via mail te reageren:

zeker wil meewerken, als je een artikel wil schrijven in de Limburger; ik hoop wel op een positief verhaal, dat onze acceptatie kan bevorderen.
Ik weet niet hoe snel je dit wilt regelen, maar je kunt langs komen of me bellen. Ik woon in Heerlen noord (nieuw Renemig). Ik wil alleen (nog) niet herkenbaar in de krant, omdat de meeste van mijn collega's (nog) niet op de hoogte zijn hiervan.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door masker »

Leuk hoor een krant van buiten de randstad die ook een stuk wil schrijven.
Maak er iets moois van!
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2109
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door Jos »

Donderdagochtend.
een antwoord gekrgen op mijn bevestiging:
Heel fijn dat je wil meewerken. Ik bekijk onderwerpen altijd objectief dus ik zal het sowieso niet vanuit een negatief oogpunt benaderen. Het is juist mijn doel om het taboe wat meer aandacht te geven en te omschrijven. Precies dus wat jullie als rokdragende mannen ook willen.

Zij wil volgende week donderdag bij me langs komen.
Dus voor degenen, die de behoefte voelen om erbij te willen zijn :) en ook nog de tijd vrij kunnen maken :?: , zijn natuurlijk van harte welkom bij thuis :D :D
Er is nog geen tijd afgesproken. Zodra meer bekend is, laat ik het jullie weten
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door RokSterNL »

Jammer, had er graag bij geweest, maar heb dan Thuiszorg.
Laat ons nog wel even weten hoe het gesprek verlopen is, wanneer het er in komt, en natuurlijk vraag ook dat je zelf een exemplaar krijgt. Mocht je beschikken over een scanner, dan kun je het artikel eventueel inscannen, en als jpg op het forum plaatsen.
Ik wens je alvast wel veel succes.
 
 
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2109
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door Jos »

ze komt morgenochtend om 11.15 uur met fotograaf. Ik ben benieuwd.
Zal dan later het verloop wel vertellen.
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door RokSterNL »

Nogmaals succes. We zijn lekker bezig op de goede weg.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door Wiha »

Dat is goed, al die aandacht.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door w-sure »

Jos, succes, ik ben benieuwd!

Mooi dat zoveel mensen het oppakken. Dit is echt het moment om open te gaan naar de buitenwereld. Nu is er veel aandacht. dat merkten we ook op straat, veel mensen hadden er wel van gehoord en keken niet raar op.

Dit is het moment om mensen er aan te laten wennen.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: (Oproep) Dagblad de Limburger item

Bericht door RokSterNL »

Zeker weten. Al werd er gisteren tijdens de opnamen nog behoorlijk gekeken. Ik kijk er zowiezo niet naar, want ik weet dat mensen hier naar je kunnen kijken. Zolang ze maar niet schelden, of je echt schaternd uit gaan lopen lachen. Er werd door van die bakvissenmeisjes lacherig gedaan. Maar deze pubermeisjes lachtten niet vanuit dat ze het echt raar vonden, zo ervaarde ik het, maar meer omdat ze in een bepaalde leeftijd zitten, waar ze om alles lacherig doen, en zich hoogstwaarschijnlijk ook nog eens ongemakkelijk voelen, als ze iets zien, wat op dit moment niet in het algemene straatbeeld van de maatschappij voor komt.

Jos: Hoe is het interview verlopen ? En wanneer wordt het gepubliceerd ? Misschien wel leuk als je de mogelijkheid hebt, mits je een scanner hebt, om dit in te scannen en op het forum te plaatsen. Ben erg benieuwd.
Plaats reactie