Man in rokje mag buren niet meer tergen

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Man in rokje mag buren niet meer tergen

Bericht door musa »

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... rgen.dhtml

Hier een link van het Laastste nieuws online

Man in rokje mag buren niet meer tergen
Een man die geen rokken dragen mag heeft zijn verbod met voeten getreden. Peter Trigger trok toch een rokje aan en daagde zijn buren nog even uit door ze te begroeten met een hoofdbuiging.

Trigger moet nu voor de rechter in Northampton verschijnen voor het schenden van een opgelegde regel tegen 'antisociaal gedrag'. Toch kon de Brit van 60 het niet laten en bleef hij zijn buren in Northampton storen in zijn rokje van een schoolmeisje. In december 2008 kreeg hij het verbod opgelegd. Hij mocht ook niet langer zijn buren lastigvallen. Trigger had al drie waarschuwingen gekregen. (vsv)
Bijlagen
media_xl_3685121.jpg
Laatst gewijzigd door RokSterNL op 09 mei 2010 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Heb de tekst gekopieerd van de site, voor als deze link niet meer werkt
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Man in rokje mag buren niet meer tergen

Bericht door masker »

Wat een treurige bedoeling dat deze man geen rokje mag dragen wegens geklaag van de buren.
hebben we niet een paar universele grondrechten die je de vrijheid geven gekleed te gaan zoals je zelf wil.
Engelse bekrompenheid :evil:
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Man in rokje mag buren niet meer tergen

Bericht door musa »

Mijn vraag is eigenlijk kan dit zomaar ???.stel dat ik naast zo iemand woont en hij/zij dient klacht in.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Man in rokje mag buren niet meer tergen

Bericht door Jos »

zolang je fatsoenlijk gekleed bent, kan volgens mij, niemand jou iets doen.
Zelf kom ik (in rok) regelmatig politie-agenten (m/v) te voet of in de auto tegen. Zij hebben mij er nog nooit iets van gezegd.
een fervent rokdrager
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Man in rokje mag buren niet meer tergen

Bericht door musa »

Fatsoenlijk,Ik heb al veel vrouwen gezien die niet aan die norm "fatsoenlijk " voldoen.

Ook politie gaat nooit reageren indien er geen klachten zijn.

Stel dat je een lastige buurman/vrouw heb en die stoort zich ergerlijk aan een man met een rok en die dient officieel klacht in.

Zijn er hier slimme juridische koppen op dit forum (of kennissen van de leden) ,het is geen zo een domme hypothetische vraag .
jan

Re: Man in rokje mag buren niet meer tergen

Bericht door jan »

Er bestaat zoiets als de rechten van de mens. Juridisch kan men deze 'trigger' niets maken.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Man in rokje mag buren niet meer tergen

Bericht door musa »

jan reijman schreef:Er bestaat zoiets als de rechten van de mens. Juridisch kan men deze 'trigger' niets maken.
Als dat waar is waarom is deze man dan veroordeeld ??????????

In december 2008 kreeg hij het verbod opgelegd.
Juridisch hebben ze hem wel een stokje voor de wielen gestoken.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Man in rokje mag buren niet meer tergen

Bericht door willi »

Er is bij mijn weten nooit een grondwettelijk gebod of verbod geweest betreffende kleding, tenminste niet
in Nederland. Wel een gemeentelijke verordening. (in 1984 afgeschaft) Vóór die tijd was het inderdaad strafbaar om in kleding van de andere kunne in het openbaar te verschijnen, behalve voor artistieke doeleinden.
Dat betekende in de praktijk, dat na de definitieve intrede van de broek voor vrouwen, nog alleen mannen in een rok werden opgepakt en omdat dat pure discriminatie was is deze verordening geschrapt. Erg laat trouwens.

Geen enkele inwoner van dit land mag worden vervolgd wegens het dragen van andere, ongewone kleding, mits deze niet aanstootgevend is volgens de wet op de openbare orde.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Man in rokje mag buren niet meer tergen

Bericht door masker »

De Britten zijn over het algemeen nog erg conservatief dus waarschijnlijk hebben zij nog wetten over kleding in gebruik die wij hier al lang hebben afgeschaft.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Man in rokje mag buren niet meer tergen

Bericht door rokwens »

Jammer, maar ik ben al erg lang op dit en vorig forum doch deze informatie uit 2008 heeft onze groep nooit bereikt.
Misschien weet hier iemand iets over die regelmatig het Engels forum volgt.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie