In Munster zijn geen rokken

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
jan

In Munster zijn geen rokken

Bericht door jan »

Gisteren was ik in de fraaie Duitse stad Munster. Veel gezeten en gekeken en er viel me iets op alleen wist ik niet wat er nou zo bijzonder was. Terug op de Aegidiimarkt waar de auto geparkeerd stond ben ik op een terras gaan eten. Plotseling zag ik wat er zo raar was: niemand droeg een rok, ook vrouwen niet!. Het is moeilijk te geloven en als jullie aan me twijfelen kan ik dat billijken. In het uur dat ik op dat terras heb gezeten heb ik niet EEN vrouw in een rok gezien. Een man trouwens ook niet, ik was de enige en had dus heel wat bekijks. Raar!
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: In Munster zijn geen rokken

Bericht door RokSterNL »

Ja maar het is ook weer positief, want nu hebben ze gezien dat er ook mannen rokken dragen. Misschien wisten ze daar niet wat een rok was :D Even zonder gekheid. Je hebt wel reclame gemaakt voor de rokdragende man daar.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: In Munster zijn geen rokken

Bericht door Jos »

het lijkt heel bijzonder, Jan. Maar het valt mij vaker op, vooral bij minder mooi weer, dat je amper iemand in rok ziet, behalve als je in de spiegel kijkt :)
een fervent rokdrager
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: In Munster zijn geen rokken

Bericht door ecokilt »

Wil dus zeggen dat 100 % van de rokdragenden mannen waren...
jan

Re: In Munster zijn geen rokken

Bericht door jan »

Mooi weer was het zeker in Munster anders had ik beslist geen rok aangetrokken.
Trouwens, zaterdag zat ik op een terras in Leiden met een kille wind en ook toen waren er nauwelijks rokken te zien.
Misschien gaan we het nog meemaken dat er meer mannen rokken dragen dan vrouwen.
Dat zal dan zijn in het land Utopia........
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: In Munster zijn geen rokken

Bericht door willi »

Ik hoor ook steeds meer vrouwen zeggen dat ze een rok lastig vinden. Bovendien zijn er tegenwoordig veel leuke broeken speciaal voor vrouwen en, ik heb dat al vaker gezegd: de broek zit bij de vrouw ook mooier dan bij de man en ze heeft geen extra ruimte nodig in het kruis.
Nee, een rok is alleen leuk voor een bijzondere gelegenheid. Dan wel!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: In Munster zijn geen rokken

Bericht door musa »

Gek,mijn vrouw draagt ook niet graag rokken,ze zegt soms dat ik meer rokken heb dan haar,lol ,maar soit moest ik een vrouw zijn ja..... :D ,nee maar ik draag ze graag maar soms zijn er dagen als vandaag dat ik denk liever een broek,maar ik ben naar Oostende voor Anker geweest en er waren twee groepjes en een groot deel van de mannen hadden een rok aan het was weliswaar een Kilt afkooksel maar ik zag dat niet graag.
Rinus54
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:25

Re: In Munster zijn geen rokken

Bericht door Rinus54 »

Het is zelfs zo dat ik als enige rokken in de kast heb hangen. Mijn vrouw is van Russische komaf. Ze is daar opgegroeid in de Sovjet-tijd. Toen moest ze als meisje/vrouw wel rokken dragen. Vrouwen in broek werden gezien als prostituees en versleten voor hoer. Sinds de tijd dat de perishtroika zijn intrede heeft gedaan wordt er wat anders tegenaan gekeken en kunnen ook vrouwen daar een broek aan. Door dit feit heeft en draagt mijn vrouw nu helemaal geen jurken of rokken meer. Zelf heeft ze geen moeite dat ik rokken draag, maar de andere kant van Europa laat ze het niet weten. Ze zullen het volstrekt niet begrijpen dat hier in Nederland mannen een rok dragen. In Rusland zelf hoef ik het ook volstrekt niet te proberen, dan schijnen ze echt in staat te zijn je neer te schieten.
Zo zien jullie maar. Ze zijn echt niet gek, die Russen, maar hun cultuur laat geen ruimte over hiervoor.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: In Munster zijn geen rokken

Bericht door willi »

Als de druk van een dictatoriale samenleving maar groot genoeg is, groeit er een net zo grote weerstand tegen alles wat zij de mensen oplegt. Onder druk van, door een stel idioten ingestelde regels, rokken te moeten dragen, heeft bij jouw vrouw kennelijk tot een aversie tegen deze vorm van kleding geleid. Begrijpelijk. Hetzelfde doet zich voor in de rest van de wereld, als het gaat om de democratische verplichting, broeken te dragen. Daar krijgen sommige mannen een aversie tegen de tweepijper.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
jan

Re: In Munster zijn geen rokken

Bericht door jan »

Utilikilts.com heeft een lijst van buitenlandse vertegenwoordigingen op z'n site staan zoals Carrynette in Leeuwarden maar ook een winkel voor mannenrokken in Moskou. Die site heb ik geopend en hoewel ik er natuurlijk nix van kon lezen zag ik inderdaad mannenrokken dus er is nog hoop voor de Russen hoewel deze winkel inmiddels niet meer op de Utilikiltslijst voorkomt.
Plaats reactie