"Mannen moeten rokken dragen"

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
RokR1

"Mannen moeten rokken dragen"

Bericht door RokR1 »

Uit onverwachte hoek een artikeltje in de Technologiekrant over een uitspraak van Michael Braungart (C2C):
Rokdragende mannen sparen ('s zomers) het milieu.
Mannen moeten rokken dragen.jpg
RokSterNL
Beheerder

Re: "Mannen moeten rokken dragen"

Bericht door RokSterNL »

Dat klink opzich opzienbarend. Als dat ook nog eens de waarheid mag worden. Maar niet alleen aan de zomer gerlateerd. Dan krijg je weer met de sexe ongelijkheid te maken op kledinggebied. Ook in de winter die keuze hebben. Kennelijk zie deze man in dat het inderdaad veel koeler en frisser is om ook als man een rok te kunnen dragen als voordeel, naast de andere voordelen.

Leuk dat je dit artikel geplaatst hebt.
masker

Bericht door masker »

wat een interesant artikel.
ik zie het al helemaal voor me in de zomer zitten mannen en vrouwen in rok en andere luchtige kleding naast elkaar te werken en in de winter gaan we in een saai pak met stropdas zitten kijken hoe we een winterdepressie kunnen kweken. Het voordeel is dan wel dat we allemaal, mannen en vrouwen, hetzelfde mogen dragen.

Ik ga er maar van uit dat Braungart wil zeggen dat we ons moeten kleden naar het seizoen, en daar ben ik het zeker mee eens want in een tijd van schaars wordende brandstoffen moeten we maar een dik vest aantrekken als het koud wordt.
Zeker al die terrasverwarmers die je nu weer ziet staan zijn natuurlijk een schande, ga toch binnen zitten als het buiten te koud wordt.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

masker schreef:Ik ga er maar van uit dat Braungart wil zeggen dat we ons moeten kleden naar het seizoen, en daar ben ik het zeker mee eens want in een tijd van schaars wordende brandstoffen moeten we maar een dik vest aantrekken als het koud wordt.
Zeker al die terrasverwarmers die je nu weer ziet staan zijn natuurlijk een schande, ga toch binnen zitten als het buiten te koud wordt.
Daar heb jij helemaal gelijk in Masker. We moeten aan de groene energie, en zelfs spaarlampen, zijn al weer minder milieubewust dan LED lampen. Die terrasverwarmers, dat is onzin van de grootste energieverspillling. Vroeger als het fris begon te worden buiten, of je trok een jasje/vest aan, of je besloot maar naar binnen te gaan. Zo moet het weer worden/zijn.
john

Bericht door john »

Wanneer wordt dit ingevoerd?
Bij ons op de zaak zeggen ze zoveel met C2C.

John
masker

Bericht door masker »

John, wat is C2C? ik ken die afkortingen allemaal niet hoor.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

Hallo Masker,

Heb het even in Google ingevuld, en het kwam er uit wat het is.

"Cradle to cradle vandaar C2C. Op die site zag ik ook die naam van die Braungart. Afval = voedsel. Het gaat dus over duurzaamheid.
masker

Bericht door masker »

Dank je voor het opzoeken :D
RokSterNL
Beheerder

Bericht door RokSterNL »

We zijn op de wereld, om mekaar om mekaar, te helpen nietwaar ? :D
masker

Bericht door masker »

Adele Bloemendaal geloof ik, wel in het verkeerde topic 8-)
Plaats reactie