Eindelijk weer eens een open reactie

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Rinus54
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:25

Eindelijk weer eens een open reactie

Bericht door Rinus54 »

Met regelmaat wandel ik na het avondeten een stukje door het Leidse Hout. Nu is het overigens niet druk daar, wel mooi. Toch, er stopt ineens een man op de fiets, die had ik al wat heen en weer zien draaien. Zo'n beetje mijn eigen leeftijdscategorie. Is dat nou een broekrok of een rok? vroeg hij. Een rok was het, knielang. " Mooi joh, zei hij. Ik vind het echt leuk." Hij viel vooral over dat bobbeltje vooraan onder de rok, hij voelde ook nog even. Zo ook wat heen en weer gepraat. Hoe ik daar zo bij was gekomen en het hoe en waarom. Ook hij vond dat ik me vooral niet moet storen aan eventuele verkeerde reacties, gewoon lekker doen. Die man nog een paar keer voelen aan die rok. Zelf stond hij er niet onwelwillend tegenover ook een rok te gaan dragen, maar hij had toch ook wel voorkeuren voor bepaald soort broeken dus of hij het ook gaat proberen, ik weet het niet, ik denk het niet.
Ik ben er niet achtergekomen of hij hetero of homo is, getrouwd of ongetrouwd, heb het ook niet gevaagd, maar hij vond het wel wat toen ik hem zei ook mini te dragen als het weer warmer zou zijn. Hij wilde bv wel weten wat ik er onder droeg, in mijn geval een gewone onderbroek. Maar goed, alles bij elkaar, ik vond het toch een leuk gesprek. Ik weet niet in hoeverre hij er opgewonden door was geraakt of zo, hij deed in ieder geval geen gekke dingen verder.
Voorlopig was en ben ik weer blij met deze positieve reactie. Het geeft me altijd weer een boost zoiets. Ik ben daar heel gevoelig voor.
Deze ervaring is voor ons eigenlijk al geen verrassing meer, maar ik vond het toch de moeite waard toch nog even op het forum te plaatsen.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Eindelijk weer eens een open reactie

Bericht door masker »

Hallo Rinus,
toch wel weer fijn om te horen dat jij ook een leuke reactie hebt gehad op je rokdragen.
Wel apart dat hij je zo ging vragen wat je onder je rok aan hebt, want als ik dat vergelijk met de dames onder mekaar stel je zo'n vraag alleen als je mekaar goed kent. Mogelijk dat dit bij mannen onder elkaar anders ligt.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Eindelijk weer eens een open reactie

Bericht door RokSterNL »

Rinus54 schreef:Hij viel vooral over dat bobbeltje vooraan onder de rok, hij voelde ook nog even.
Ik ben er niet achtergekomen of hij hetero of homo is, getrouwd of ongetrouwd, heb het ook niet gevaagd, maar hij vond het wel wat toen ik hem zei ook mini te dragen als het weer warmer zou zijn. Hij wilde bv wel weten wat ik er onder droeg, in mijn geval een gewone onderbroek.

Fijn om te horen dat je weer een positieve reactie rijker bent.

Alleen zet het mij, maar dat zal wel mijn persoonlijke gevoel zijn, aan het denken dat hij viel over dat bobbeltje aan de voorkant van de rok. Je weet wel, ik zit misschien onterecht weer dieper te denken dan dat het in wezen is. Het kan natuurlijk altijd. Dat er niets te zien is, maar hij alleen maar wil voelen, vanwege dat hij er dan opgewonden van raakt.

Ik was natuurlijk niet in levende lijve bij dit gesprek, dus kan ook niet echt bepalen hoe dat aanvoelde. Het is puur maar intuïtief. Ikzelf ga er maar vanuit dat het puur uit interesse bedoeld is, en niets te maken heeft gehad met een vorm van seksuele opgewondenheid bij die man.
Rinus54
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:25

Re: Eindelijk weer eens een open reactie

Bericht door Rinus54 »

Alleen zet het mij, maar dat zal wel mijn persoonlijke gevoel zijn, aan het denken dat hij viel over dat bobbeltje aan de voorkant van de rok. Je weet wel, ik zit misschien onterecht weer dieper te denken dan dat het in wezen is. Het kan natuurlijk altijd. Dat er niets te zien is, maar hij alleen maar wil voelen, vanwege dat hij er dan opgewonden van raakt.

Ik was natuurlijk niet in levende lijve bij dit gesprek, dus kan ook niet echt bepalen hoe dat aanvoelde. Het is puur maar intuïtief. Ikzelf ga er maar vanuit dat het puur uit interesse bedoeld is, en niets te maken heeft gehad met een vorm van seksuele opgewondenheid bij die man.[/i][/b][/quote]


RokSter,
Met je intuïtie is denk ik niets mis. Die man had absoluut belangstelling voor die rok, maar hij vond het heel prettig een paar keer te voelen. Ik had er verder helemaal geen moeite mee, hij bleef netjes en het gesprek was normaal verder. Tenslotte kaats ik door in rok door een stuk bos te gaan lopen, en dan kun je de bal terug verwachten. Daar ga ik dan niet moeilijk over doen, hoewel ik wel alert ben op dit soort momenten. Wat ik eerder al had aangegeven, ik heb hem niet gevraagd naar zijn seksuele geaardheid. Maar zeker het feit dat hij vroeg wat ik eronder droeg draagt zeker bij aan de mogelijkheid dat hij wat "anders" is geweest. Maar vooral, hij vond het erg mooi staan, dat heeft hij een paar keer benadrukt. Het was zelfs dezelfde rok die ik aanhad toen ik bij jou ben geweest.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Eindelijk weer eens een open reactie

Bericht door RokSterNL »

Zie je, mijn gevoel laat mij gelukkig niet vaak in de steek. Ik kan er weleens naast zitten, dat ik het negatiever interpreteer dan het in wezen bedoeld is, maar niet vaak.

Ja het is toch een hele normale rok, waar niets opmerkelijks aan te zien is. Een rok die je als man heel goed kan dragen. Ik vond je hem heel goed en netjes staan.

Goed dat je alert blijft, zodat je direkt kunt handelen als er toch onverwacht iets anders bedoeld wordt.

Voor de rest gewoon lekker door blijven gaan met dragen van rokken. Dit soort dingen kun je toch niet voor zijn.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Eindelijk weer eens een open reactie

Bericht door Jos »

allereerst leuk, dat je zo'n positieve reactie hebt gekregen.

Over de vraag wat je onder de rok draagt, verbaast het mij ook steeds weer, want ik heb die vraag ook al een keer of 5 gehad. Ik snap niet hoe de mensen erbij komen, of ze moeten een link leggen naar de kilt. Want hier is het natuurlijk ook al sinds mensenheugenis de vraag of ze er iets onder dragen, die Schotten.

De eerstvolgende, die mij vraagt wat ik eronder heb, kan de tegenvraag verwachten, wat hij/zij eronder aan heeft :D :D
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Eindelijk weer eens een open reactie

Bericht door RokSterNL »

Jos schreef:De eerstvolgende, die mij vraagt wat ik eronder heb, kan de tegenvraag verwachten, wat hij/zij eronder aan heeft :D :D
Je kunt ook nog iets anders zeggen. 'Wat denkt U/je zelf dat ik er onder draag ?'

Als ze dan zeggen ik zou het echt niet weten. Dan kun je zeggen, nou doet U eens een poging ?

Dan kijken wat ze voor antwoord (willen) geven. Dan heb je de bal weer terug gespeeld. :D
Plaats reactie