Mijn manier van kleden

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door mikvanes »

Treintje:
Ik ben met je eens dat ik mijn kleding in de eerste plaats voor mezelf draag. Ik bepaal dus zelf wat ik wel en niet aantrek. Maar binnen dat kader denk ik wel na over hoe ik op andere mensen over kom en probeer mijn outfit dus zodanig te kiezen dat het met elkaar harmonieert.
Je bent al aardig op weg showgirl te worden. Interessant.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door mikvanes »

Treintje:
Dat geldt voor jou ook, Mik. Als we het voor anderen deden kunnen we er beter maar meteen mee stoppen, want we worden toch voor homo of travestiet versleten en het geeft een hoop narigheid in je omgeving.
Dus als we het niet voor onszelf doen, waar doen we het dan überhaupt voor?
Ja, maar je kunt een rok aantrekken om je lekker te voelen (heel veel forumleden doen dat en daar is niks mis mee) of je kunt een rok aantrekken om er mooi, apart uit te zien (dan wordt het dus een soort mode-item). Dus de ene keer stel je je eigen gevoel voorop, de andere keer je publiek. Beide opties mogen en kunnen, maar voor het plaatje maakt dat vaak wel veel uit.

Als mijn vrouw 's avonds thuis op de bank zit na een lange dag werken, ziet ze er toch echt anders uit dan als ze naar een concert gaat, waar al haar collega's en de koningin komen.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Viqueen »

Mijn favoriete outfit is op dit moment een legging,longshirtof sweater en laarzen.Herkenbaar als jongen,maar toch totaal anders gekleed dan de massa.En het staat me uitermate goed.

Vreemd,ik dacht dat ik rokjes zo mooi vond,maar draag ze nooit thuis....het lijkt me wel leuk,of zou het aan het verminderen zijn die behoefte?

Of het erg is weet ik niet,wel makkelijk want dit betekent dat ik gewoon in mijn eigen kleding zonder problemen naar buiten kan.

Ik weet niet of het een fase is...ik blijf al die kleding fascinerend vinden,rokjes[liefst mini] met zwarte panties en laarzen...alles wat een vrouw ook kan dragen.

Of is het zelfbescherming? Zucht,ik laat het maar los voorlopig :?
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door willi »

Dat is ook mijn favoriete kleding Viqueen. Je hebt er over ’t algemeen geen problemen mee; waar dan ook. En . . . het kan ook heel apart, sierlijk en modieus zijn.
. . . Als ik géén rok draag, draag ik dit. . . Meestal dus.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Viqueen »

Maar dat betwijfel ik soms Willy.Het wordt nu al langer licht...en begin nu al te twijfelen of ik mijn nieuwe laarzen wel aandurf,met een laag blokhakje.Die vallen toch op,en ze zijn strakker om de benen,en dus mooier...Als mijn omgeving me daar in ziet,is dat hetzelfde effect volgens mij als een rokje dragen.Volgens mij is er dan al geen weg terug meer.Je draagt toch openlijk ' dameslaarzen ' ...

Nee,ik sta nog aan het begin en zie wel hoe ik ver ik kom.Ik durf al best veel,en ben daar wel een beetje trots op
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door willi »

Als mijn vrouw 's avonds thuis op de bank zit na een lange dag werken, ziet ze er toch echt anders uit dan als ze naar een concert gaat, waar al haar collega's en de koningin komen.

Kijk Mik, dát kan een vrouw zich permitteren; zich transformeren van een onderuitgezakt 'broeksloofje' tot een halfnaakte filmdiva. En dat zonder raar aangekeken, of voor travestiet uitgemaakt te worden.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door willi »

100% vrij van risico zijn we nooit Viqueen, ook niet in een keurig driedelig maatkostuum.
Nogmaals, acceptatie hangt nauw samen met je algehele presentatie. Niet alleen de rest van de kleding, maar ook je houding; die moet zelfverzekerd zijn. Niet aarzelen, maar doorlopen; recht op je doel af en met een vriendelijke glimlach op de lippen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door RokSterNL »

Dat ben ik volledig eens met Willi, 100% vrij van risico ben je nooit. Ja in de wintermaanden in het donker val je minder op, ten opzichte van de zomermaanden als het langer licht blijft. Dat station ben ik inmiddels al gepasseerd. Maar ik herken het wel hoor Viqueen. Ik kan natuurlijk niet voor jou beslissen, dat kun en moet je alleen doen. Maar ik zou het er gewoon een keer op wagen. Dat het wat meer spanning geeft, ook dat is herkenbaar, maar wat wil je, dat is helemaal niet zo vreemd hoor. Ga er ook niet direkt van uit, dat shit happens. Voor hetzelfde geld gaat het allemaal gladjes en heb je weer een stapje vooruit gezet in je zelfvertrouwen. Word je toch teruggeworpen, dan laat je het even rusten en probeer je het over een paar dagen, een week of paar weken gewoon weer. Het is echt niet zo dat je dan iedere keer iets meemaakt. Maar nogmaals wees er wel van doordrongen, dat ben ik ook, dat je nooit helemaal zonder problemen je ding kunt doen. Zelfs ik heb dat nu nog. Alleen laat ik mij niet meer terugwerpen. Met alleen dat ene geval van begin 2009, dat was wel even een ander verhaal.

Ik wens je veel succes, wijsheid en heel veel kracht toe, en dat je het toch maar gaat proberen.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Viqueen »

Bedankt...ga er wel mee verder in elk geval.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door RokSterNL »

Prima, zo hoor ik het graag.

Jezelf nooit gewonnen geven omwille van derden. Je mag wel een adempauze nemen als je een negatieve ervaring hebt, totdat je jezelf weer sterk genoeg acht. Maar nooit helemaal de handdoek in de ring gooien. Dan hebben zij gewonnen en ben jij de verliezer. :D Wat Barry Stevens ook altijd zei: 'Vooral doorgaan'.
Plaats reactie