Hier word ik nu weer niet goed van

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Hier word ik nu weer niet goed van

Bericht door RokSterNL »

Door te googlen kwam ik op de site van Trouw uit, je weet wel de krant.
Daar stond een artikel over 'Een rok is een uiting van vrouwelijkheid'.
Nou toen ik dat gelezen had, werd ik alleen al bij het lezen van deze titel in figuurlijke zin groen en geel als de kleuren van de vlag van mijn stad.

Ik heb direkt maar even een reactie geplaatst. Helaas was mijn reactie te lang, en heb hem drastisch in moeten korten. Ondanks is de essentie wel duidelijk van mijn reactie.

Wie ook een reactie onder dit gewraakte artikel wil plaatsen, doe het, want dan geven we een signaal af dat dit niet meer van deze tijd is. Ja in sommige geloofsrichtingen nog wel. Als ik echter kijk naar de kerk waar ik actief ben, maakt niemand daar een probleem van als ik in een rok of jurk kom. Ik heb zelfs al een aantal keer leuke reacties ontvangen. 'Zoals je begint inmiddels al een bekende Nederlander te worden, en wij dragen als vrouw toch ook een broek, dus waarom zou een man geen rok mogen dragen'.

Ik haal dan maar weer even Deutoronomium Hoofdstuk 22 vers 5 tevoorschijn: 'Een vrouw mag geen mannenkleren dragen, en een man geen vrouwenkleren. Wie dit doet is voor de Heer God een afschuw'.

Echter is dat wel geschreven in een bepaalde tijd. Dat heeft zelfs de Pastoraal Werker van mijn kerk gezegd.

http://www.trouw.nl/religie-filosofie/n ... s#comments
jan

Re: Hier word ik nu weer niet goed van

Bericht door jan »

Jezus liep zelf in een jurk evenals zijn discipelen. Zijn vader Josef Ahasveros droeg kleurrijke rokken. Maar die mevrouw in Trouw houdt er blijkbaar middeleeuwse normen op na. Dat maakt haar arm van geest.
Laatst gewijzigd door jan op 31 okt 2010 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Hier word ik nu weer niet goed van

Bericht door Viqueen »

Het is de Trouw maar gelukkig.en niet het NRC.

Religie's neem ik niet serieus,en het is energie verspilling om hier op te reageren.

Ieder1 die hier in een God gelooft,alle respect.Ik heb meer met het Boeddisme,die accepteren mensen zoals ze zijn.

In al hun diversiteit...
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Hier word ik nu weer niet goed van

Bericht door willi »

Dit is dom geleuter van, een aan volslagen onderworpenheid lijdende boerin. Zij loopt nog rond met ideeën uit de tijd van de godsdienstoorlogen. Daar hoeven we ons niets van aan te trekken, wij weten immers beter. De korte rok is een Grieks/Romeins mannenkledingstuk en lang haar droeg iedereen voordat het leger werd uitgevonden.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Hier word ik nu weer niet goed van

Bericht door RokSterNL »

@Jan, Ja Jezus liep inderdaad ook in een lang gewaad, eigenlijk al die mannen in die tijd.

@Viqueen, Ik wil niet direkt het geloof nu helemaal onderuit vegen, want ik ben zelf ook praktiserend, alleen in een andere richting. Maar daar is het toch veel ruimdenkender dan in deze geloofsrichting. Dit is echt Bunschoten-Spakenburg of Alblasserdam.

@Willi, Dit mens is niet meer van deze tijd, inderdaad een boerin. En over korte rokken gesproken, die zijn daar al helemaal uit den boze, want dat is onkuis en onzedig. :D
Rinus54
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:25

Re: Hier word ik nu weer niet goed van

Bericht door Rinus54 »

Hee RokSter,

Ik heb in navolging van jou ook een stukje commentaar geleverd op dat topic in Trouw. Kan ik veel of weinig over zeggen, lees het zou ik zeggen, misschien valt er nog eens iemand over die hierop weer zijn of haar commentaar geeft.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Hier word ik nu weer niet goed van

Bericht door RokSterNL »

Hoi Rinus,

Leuk dat je weer van je doet spreken. :D

Mooi zo.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Hier word ik nu weer niet goed van

Bericht door Jos »

Het lijkt mij zinloos om hierop te reageren, omdat hier de persoonlijke mening van een vrouw wordt weer gegeven.
Als dit haar mening is, heeft zij daar het volste recht toe en daarnaast wordt dit gewoon in de krant gezet zonder verder enig commentaar.
Is dit uiteindelijk niet wat wij ook willen:
Onze mening in de media zonder verder aanvullend commentaar van de journalist.
een fervent rokdrager
jan

Re: Hier word ik nu weer niet goed van

Bericht door jan »

Uitstekend verwoord, Jos!
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Hier word ik nu weer niet goed van

Bericht door RokSterNL »

Ik ben toch een uitzondering, in mijn mening, dat weet ik onderhand wel. Dat was vroeger al zo, nu en zal altijd wel zo blijven. Alleen als ik een ander gelijk geef krijg ik gelijk. Mijn gedachte strookt toch nooit met anderen.

En Jan is goed in het onopvallend trappen tegen mij. Want in een aantal postings las ik door de regels heen dat het verwees naar mijn posting. Hij zal toch eens beter moeten weten hoe hij mij pijnlijk raakt. Ik zou zoiets tegen een lid op het forum nooit uit mijzelf doen, maar wel als iemand mij trapt.

Ook hier past de titel van mijn posting goed bij.
Plaats reactie