SBS 6 nieuw programma

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
jan

Re: SBS 6 nieuw programma

Bericht door jan »

Als die mevrouw Visser het bovenstaande leest zal ze dit onderwerp wel in de prullenbak gooien.
Erg motiverend zijn onze reacties niet...........
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: SBS 6 nieuw programma

Bericht door RokSterNL »

Inderdaad. :lol:
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: SBS 6 nieuw programma

Bericht door mikvanes »

Ik hier op een andere plek wel over praten, maar niet hier in het open gedeelte van het forum.
Prima. Wie begint een 'draadje' of moet het via de mail?
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: SBS 6 nieuw programma

Bericht door mikvanes »

Ik las net in NRC Weekblad (24-30 december 2010) een interview met Olcay Gulsen die is uitgeroepen tot Best Fashion Entrepreneur 2010. Ze is mooi, maar dat doet eigenlijk niet ter zake, en geeft leiding aan het modemerk SuperTrash. Verder maakte ze voor Bavaria de beroemde Dutch Dress.

Olcay is van Koerdische komaf, maar vond dat niet zo'n probleem, hoewel de Koerden volgens haar altijd in de slachtofferpositie zitten. "Voor mij was een veel groter probleem dat ik uit een opvallend gezin kom. Mijn vader is schizofreen, gewelddadig en was verslaafd aan drugs. Als je vader in een stadje waar 40.000 mensen wonen hardop pratend in zichzelf over straat loopt, dan duurt het maar twee minuten voordat iedereen het weet en maar drie minuten voordat je als kind wordt gepest. Mijn vader was de dorpsgek."

Als je vader de dorpsgek is, straalt dat op jou als kind af. Dat versterkt je positie niet. Maar het merkwaardige is dus dat Olcay volgens alle normale maatstaven ontzettend succesvol is. Kennelijk is ze dus door die moeilijke jeugd alleen maar flinker en misschien ook wel harder geworden.

Ik denk dus zelf dat het voor kinderen eigenlijk helemaal niet zo goed is als alles altijd vanzelf gaat. Je bent mooi, je bent slim, je ouders zijn hoog opgeleid en hebben veel geld. Wat leer je daar als kind van? In ieder geval niet dat het leven ook minder leuke kanten kan hebben en dat je je daar niet door uit het veld moet laten slaan.

Ik herinner me dat dit punt ook al even aan de orde kwam tijdens de bijeenkomst in Amsterdam toen we koffie zaten te drinken.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: SBS 6 nieuw programma

Bericht door RokSterNL »

Ik heb dat punt jammergenoeg niet meegekregen tijdens het gesprek. Nu was het ook wel rumoerig daar, waardoor als je niet direkt naast iemand zit alle verhalen kunt horen. Jij zat tegenover Masker. Ik weet ook niet wie er allemaal over gesproken hebben met elkaar.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: SBS 6 nieuw programma

Bericht door Jos »

mikvanes schreef:Prima. Wie begint een 'draadje' of moet het via de mail?
ben ik al meteen begonnen bij off topic ;)
een fervent rokdrager
jan

Re: SBS 6 nieuw programma

Bericht door jan »

Wel een elitegroep, dit forum. Allemaal NRC-lezers!
Ik heb het ook gelezen, Mik. Inderdaad een fraaie vrouw.
Wel zorgelijk is dat ik van de scrypto nog geen enkel woord heb gevonden.
Plaats reactie