andrej pejic

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: andrej pejic

Bericht door mikvanes »

Willi:
Oké, er zal volgens voorstanders van stoere jongens, ferme knapen, wel een steekje los zitten aan deze man; hij zal wel iets mankeren aan z’n genen. ‘Want het is natuurlijk niet normaal zoals hij eruit ziet’. Véél te ‘vrouwelijk’!
Volgens mij mankeert er helemaal niets aan zijn genen. Hij heeft een mooi gezicht net als zijn moeder. Het enige echt bijzondere is dat lange, blonde haar. Dat zie je bij een man niet zo vaak.

Ik denk dat veel vrouwen in beginsel heel blij zullen zijn met zo'n man. Dat geeft immers veel kans op knappe dochters. En als moeder heb je liever een mooie dochter, dan een lelijke, want de knappe blijken nogal wat meer kinderen te krijgen dan de gewone.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: andrej pejic

Bericht door willi »

Mik schrijft:
Ik denk dat veel vrouwen in beginsel heel blij zullen zijn met zo'n man. Dat geeft immers veel kans op knappe dochters. En als moeder heb je liever een mooie dochter, dan een lelijke, want de knappe blijken nogal wat meer kinderen te krijgen dan de gewone.

Beste Mik: was dát maar waar. Teveel vrouwen vallen nog steeds voor de woeste bruut met veel overtollige spierkracht, en nemen een lelijke kop (en meer) op de koop toe.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: andrej pejic

Bericht door mikvanes »

Waar volgens een weekblad-vragenlijst Nederlandse vrouwen de meeste hekel aan hebben, zijn macho-mannen.

Het is wel bekend, dat vrouwen status (geld, opleiding, baan) belangrijk vinden, maar dat is iets anders.

Dus ik denk dat je een verkeerd idee hebt over wat Nederlandse vrouwen belangrijk vinden.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: andrej pejic

Bericht door willi »

Beste Mik, ik schreef ook: TEVEEL vrouwen (nog steeds)
"Geef mij maar een lekkere zwaargespierde testosteron-bom" schreef een jonge vrouw op een modeforum dat ik een tijdje geleden bezocht. En dat standpunt werd door meer dan de helft van de forumdames onderschreven.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: andrej pejic

Bericht door treintje »

Dat klopt wel, Willi, ik herken dat ook wel van de forums op internet. Vrouwen willen dan toch vooral een stoere, "mannelijke" man. Maar betekent dat dat alle vrouwen er zo over denken? Uit onderzoek blijkt dus van niet.
Ik denk dat hier een paar zaken een rol spelen. Allereerst hebben we het over modeforums. Die worden dus bevolkt door modebewuste vrouwen, dat zijn dus de echte "vrouwelijke" vrouwen. Ik denk dat de kans groot is dat juist die categorie graag mannelijke mannen ziet. Maar dat betekent nog niet dat wat je daar aantreft, ook representatief is.
Daarnaast wil een vrouw ook wel wat leuks om naar te kijken. En of zo'n spierbundel met zo'n lelijke kop nu ook daadwerkelijk aantrekkelijk is, weet ik niet, maar ik denk het niet. Ik denk dat een mooi gezicht en een slanke lijn aantrekkelijker zijn. En inderdaad denk ik ook dat zaken als geld, status, etc. belangrijker zijn. De man moet voor stabiliteit, continuïteit en aandacht zorgen, dat is belangrijker dan macho uiterlijk en gedrag. De man moet dus vooral nuttig zijn.

Nu we het daar toch over hebben, ik denk dat er twee dingen door elkaar lopen:
Mik heeft het over macho mannen, Willi heeft het over lelijke spierbundel testostoron bommen.
Spierbundels zijn wellicht nuttig, wat kan verklaren dat vrouwen dat wel willen. Macho mannen (en dan vooral macho gedrag) zijn niet altijd de meest aangename mensen om mee om te gaan. Ze zijn vaak eigengereid, narcistisch, opschepperig, en vaak prominent aanwezig, kortom: ze vertonen haantjesgedrag. Dat zijn eigenschappen die niet altijd op waardering van de vrouwen kunnen rekenen. Dat kan verklaren waarom uit onderzoek blijkt dat vrouwen een afkeer van macho's hebben.

Overigens denk ik dat die vrouwen op de forums zich net als mannen ook vaak schuldig maken aan grootspraak. Op zo'n forum roepen ze van alles, maar ik moet nog zien wat ze daar werkelijk van menen als het erop aan komt.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: andrej pejic

Bericht door willi »

Dat klopt wel, Willi, ik herken dat ook wel van de forums op internet. Vrouwen willen dan toch vooral een stoere, "mannelijke" man.

En dan hebben we nog altijd over 'mannelijkheid' zoals 'onze cultuur' die schetst; de 'vorm' waaraan we 'gewend' zijn.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: andrej pejic

Bericht door mikvanes »

Wat ik in die bruidsjapon-foto van Andrej zo leuk en bijzonder vind, is dat het absoluut niet travestieterig overkomt. Zodra je als man een jurk of een rok aantrekt, kan het heel snel travestieterig worden, maar dat is hier volledig niet zo.
Plaats reactie