Positieve reactie op mijn outfit

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door treintje »

willi schreef:Nou nogal logisch zou ik zeggen: dié kleding is tenminste de moeite van het aanzien waard.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het daardoor komt. Volgens mij is het veel simpeler. Je bent afwijkend, daarom val je op. Dat is al de eerste aanleiding om iets te zeggen.

Als je in mannenkleding op straat loopt val je niet op en zegt er niemand iets over je kleding.
Als je in een rok op straat loopt, val je wel op, je trekt de aandacht. Op zichzelf is dat ook nog geen reden om iets te zeggen.
Als het geheel er vervolgens ook nog eens goed uit ziet, én de persoon in kwestie vindt dat ook, heeft hij/zij wel een reden om te reageren. Je valt op, en ook nog in positieve zin. En dan is de reactie snel gemaakt.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door RokSterNL »

willi schreef:Nou, zeker weten doe ik 't niet, maar wellicht heeft het te maken met het fraaiere uiterlijk dat je er, mits goed gedaan, mee bereikt. En misschien ook waardering voor de lef.
Nu dat je het zegt, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik zie dat ook wel als een mogelijkheid, dat het fraaier staat, de lef, en het goed heb gedaan. En waarschijnlijk staat het ook wel sexy, anders gebruikte ze dat woord niet. Als een wildvreemde man het tegen mij gezegd zou hebben, dan kan je daar voor 99% van uitgaan dat het met een negatieve ondertoon bedoeld is.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door mikvanes »

Ziet er goed uit RokSter.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door RokSterNL »

Dank je Mik.

Ja die pet is omdat ik dat bij jou zo leuk vond staan, en ook zo'n cap heb gekocht. Biologische vrouwen vinden het normaal nooit zo leuk als iemand anders ook hetzelfde of iets vergelijkbaars koopt en draagt, maar bij mij als man en ik hoop jij ook, is dat geen probleem, toch ? :D
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door mikvanes »

Lijkt me geen probleem.

Groetjes.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door willi »

Goed zo Mik, je begint 't al te leren.
Kort maar krachtig. ;)
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door RokSterNL »

mikvanes schreef:Lijkt me geen probleem.

Groetjes.
Gelukkig :D
Henry-L
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 mar 2011 15:09
Locatie: Brugge

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door Henry-L »

Whaauw, moest ik ooit zo'n reactie krijgen ... ik zou gaan zweven, denk ik.

Voor mij is deze outfit nog net wat te gedurfd. Ik hou het nog bij kousen en rok in (bijna) de zelfde kleur. Die jeans rok steekt me nog net iets te veel af tegen je overige donkere kledij. Het heeft me wel wat zelfvertrouwen te lezen dat deze combinatie aanvaardbaar lijkt. Dan moet de wijze waarop ik een rok draag toch ook nog te doen zijn.

;) Henry L
...
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door RokSterNL »

Hoi Henry,

Dat is dan juist mooi dat je daar zelfvertrouwen door krijgt door het lezen van deze verhalen, want daarvoor zijn wij ook hier als mannen om onze ervarngen te delen en anderen te helpen. Al doe je het niet altijd bewust, als je leest dat iemand zo'n reactie krijgt, kan dat jou ook weer een stapje verder brengen in je proces van rokdragen.

Let wel wat voor rok je ook draagt als man, het is nooit een garantie hoe behoudend ook dat je geen negatieve kritiek kunt krijgen. Zelfs ik heb dat heel sporadisch gehad toen ik zelfs nog van die gothicrokken droeg met daaronder toen nog echte mannenschoenen. Leeghoofden in de maatschappij heb je altijd, en zul je helaas altijd wel blijven houden.
Daar heb je echter niets mee te schaften. Alleen maar met mensen die jou positief gezind zijn.
Gebruikersavatar
Markus
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 feb 2011 20:20
Locatie: Gent Belgie

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door Markus »

Ik had laatst ook zo iets, een dame liep mij voor bij bij den supermarkt, ik was in een spijkerrokste, nog al kort, en ze zij mij dat staat u goed.
Kijk dat is goed nieuws toch
Maar zo heb ik het ook wel eens gehad bij den supermarkt dat ze me voor een dame aanzagen.
En me den boodschappen in den auto brachten.
Ik ga echt niet als een vrouw gekleed, maar toch, als men een kleedje ziet denk ge aan een vrouw en niet een man.
Ik draag gewoon een rokje meer niet, geen panty dingen of zo, dus zou je zeggen ik gelijk niet op een vrouw.
Maar toch krijg ik het idee dat ze mij wel zo zien, rok/kleedje is een vrouw.
Hebben jullie dat ook?????
Plaats reactie