Positieve reactie op mijn outfit

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door treintje »

RokSterNL schreef:
treintje schreef:Tja, Willi, Daar kun je je tegen afzetten; je kunt je er kwaad om maken, maar dat is wel hoe het werkt.
De mensen zullen toch eens tot een ander inzicht moeten komen, en als ze daar niet uit zichzelf tot komen, dan moeten wij hen dat duidelijk proberen te maken dat dat toch echt anders ligt. Ik zeg proberen, want kennelijk zijn mensen nogal volhardend in hun ziens- en denkwijze, helaas. :(
@Rokster: Dat heeft niets met volhardendheid te maken, maar wel met aantallen.16 miljoen mensen vinden dat nu eenmaal zo, en ze weten ook niet beter. Ze zien immers dagelijks vrouwen met rokken, maar 99,9% ziet nooit mannen met rokken. Nogal logisch dus dat ze rokken aan vrouwen koppelen. Wij kunnen met een handvol mensen wel wat anders vinden, maar dat zet geen zoden aan de dijk. We zijn met te weinig om dat beeld echt te veranderen.

En mensen vestigen hun beeld nu eenmaal op basis van dat gene wat ze zien, of denken te zien. En als ze het eerste de rok zien, of op het silhouet daarvan af gaan, dan is de conclusie dus: dat is een vrouw. Als ze beter kijken of je aanspreken kunnen ze hun beeld corrigeren, maar zoals Mik zegt, gaat dat blijkbaar niet altijd en niet bij iedereen even gemakkelijk.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door mikvanes »

Willi: Het klinkt misschien erg pedant, maar het is mij nog nooit overkomen iemand voor het verkeerde geslacht te houden.
Dat denken heel veel mensen. Maar waarom ben je daar zo zeker van? Op welke manier denk je dat te checken?

Op mijn avatar was het inderdaad de bedoeling dat ik als man zou overkomen. Dus het is begrijpelijk dat je daar niet door misleid wordt.

Maar ik heb het vroeger ook wel eens een paar keer meegemaakt dat ik wat te goed mijn best had gedaan om heel vrouwelijk over te komen. Een keer een dag lang in badpak over het strand gelopen. Bij mijn weten viel het niemand op.

Kun je dat die mensen kwalijk nemen?

Voor mij was de lol er toen goed af, want daar doe ik natuurlijk niet al dat werk voor.

En wat voor ergs is er aan als men je aanziet voor vrouw? Ben je als vrouw zo veel minder dan een man? Lijkt me onzin.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door willi »

Zoals ik al schreef beste Mik, travestie-kunstenaars zijn in staat ook mij op het verkeerde been te zetten (dat is ook hun opzet). Maar voor de rest ben ik er op getraind op details te letten; details die nèt het verschil bepalen tussen mannen en vrouwen.

En nee, ik vind het niet erg om voor een vrouw aangezien te worden. Het is beslist geen schande om een vrouw te zijn. Verre van dat zelfs.
Alleen mijn vrouw vindt het erg vervelend. Die maakt zich daar verschrikkelijk kwaad over. “Zijn jullie blind, of zo!!”.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door RokSterNL »

@Treintje: Het is helaas niet anders. En al die mediapubliciteit, zou die dan als dat maar voldoende de revue passeert, de mensen een andere gedachte en beeld kunnen geven ? Natuurlijk bereik je hiermee niet heel Nederland.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door mikvanes »

Willi: Zoals ik al schreef beste Mik, travestie-kunstenaars zijn in staat ook mij op het verkeerde been te zetten (dat is ook hun opzet). Maar voor de rest ben ik er op getraind op details te letten; details die nèt het verschil bepalen tussen mannen en vrouwen.
Welke détails zijn dat dan?
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door mikvanes »

RokSter: En al die mediapubliciteit, zou die dan als dat maar voldoende de revue passeert, de mensen een andere gedachte en beeld kunnen geven?
Het gaat erom, wat betekent die rok bij een man. Is het een loser of is het een topper?
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door RokSterNL »

mikvanes schreef:
RokSter: En al die mediapubliciteit, zou die dan als dat maar voldoende de revue passeert, de mensen een andere gedachte en beeld kunnen geven?
Het gaat erom, wat betekent die rok bij een man. Is het een loser of is het een topper?
Daar heb je wel een punt.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door willi »

mikvanes schreef:
Willi: Zoals ik al schreef beste Mik, travestie-kunstenaars zijn in staat ook mij op het verkeerde been te zetten (dat is ook hun opzet). Maar voor de rest ben ik er op getraind op details te letten; details die nèt het verschil bepalen tussen mannen en vrouwen.
Welke détails zijn dat dan?
Dat is moeilijk uit te leggen Mik.
Denk in dit verband vooral aan de typische verschillen in lichaamsbouw en houding, die vrijwel onmogelijk na te bootsen zijn.
"Ik zag een paar jaar geleden een vrij kleine, tengere gestalte voor me staan in een rij voor de pinautomaat. De (natuurlijke) blond langharige en perfect opgemaakte verschijning droeg op overtuigende wijze een frivool zomerjurkje, en aan de fraaie blote benen, pumps met zeer hoge hak.
Ik keek om me heen en zag niemand reageren, terwijl het toch overduidelijk een man was, die daar enigszins voorover gebogen met de onwillige automaat aan het stoeien was. "De hele bouw van de pezig gespierde rug en stand van de, voor een vrouw te kleine, billen gaf dat aan". Verder zag 'het' er fantastisch uit.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door mikvanes »

Ja, maar dan zie je dus dat het een man is. Op het moment dat die zichtbare verschillen wegvallen, heb je geen visuele cues meer om je op andere gedachten te brengen.

Ik denk dat je op dit punt eens wat extra ervaringen zou moeten opdoen.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door willi »

Sorry Mik, ik kan je nu niet meer volgen. Waarom zouden die zichtbare aanwijzingen wegvallen? Die zijn er gewoon, als je er maar oog voor hebt; en zoals ik opgeleid bent om te KIJKEN en vele decennia hebt gewerkt met het tekenen en fotograferen van mensen in hun typische houdingen en gewoonten. . . Over ervaring gesproken!
Oké, zuidoost Aziatische mannen hebben een lichaamsbouw die veel lijkt op die van hun vrouwen; bij hen wordt het moeilijk, zoniet onmogelijk, de verschillen te ontdekken. En natuurlijk zijn er ook onder onze Germanen toevalstreffers te vinden die een, voor een man, ongewone lichaamsbouw bezitten.

Ik blijf erbij: tenzij het gaat om een travestie-kunstenaar of een van bovengenoemde mannen, is het mogelijk (zij het misschien niet bij de eerste oogopslag) de mán te herkennen in 'niet voor hem bestemde, 'ongewone' kleding'.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie