Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door mikvanes »

Dank je. Maar je opmerking is heel begrijpelijk. Normaal behoren zwervers niet echt tot je vrienden en kennissenkring. Je ziet ze dus soms en eigenlijk zou je ze daar dan liever niet willen zien. Ze verkopen je iets waar je niet op zit te wachten of ze maken muziek waar je niet om vroeg en waarvoor ze iets van je verwachten. Maar eigenlijk weet je op basis van hun uiterlijk al genoeg.

En natuurlijk beoordelen wij als hoogstaande en ethische Nederlanders die moraal hoog in het vaandel hebben staan, mensen niet op basis van hun uiterlijk. Wij kijken naar de ziel, naar het innerlijk. Het is alleen dat dat innerlijk wat moeilijk te zien valt zo lang je daar niet de nodige moeite voor doet. En waarom zou je die moeite doen?

Je voelt hem al. Hoe wordt een man in rok dan beoordeeld, denk je?
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door willi »

Jan, deze opmerking bezorgde me toch wel een schaterbui. Zeer gevat, zoals gewoonlijk.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door treintje »

mikvanes schreef:Je voelt hem al. Hoe wordt een man in rok dan beoordeeld, denk je?
Op basis van het uiterlijk natuurlijk.

De opmerking van Jan was inderdaad erg komisch. Ik zit nog na te hikken.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door RokSterNL »

Ik heb het haar alsnog toch nog eens gevraagd en verteld dat er op het forum ook gedacht werd dat zij het alleen tegen mij gezegd had, om mij gunstig te stemmen.

Zij gaf mij wederom ten antwoord dat dit bij haar niet zo is. Zij zei er zijn wel mensen die dat vanuit die gedachte zeggen, maar ik vooroordeel niet, en mijn kinderen ook niet. Ik vind daarnaast dat jij je op je gemak moet voelen in de kleding die jij graag draagt, en niet dat je iets aan gaat trekken wat je niet bevalt. Je moet jezelf kunnen zijn, dat wil ik ook voor mijzelf.

Ik vroeg toen ook nog eens, en aannemende dat je een man in rok zou ontmoeten, zou je dan met zo'n man trouwen ?

Ja zondermeer, maar eerst moet ik wel verliefd op die man kunnen zijn, en dat staat dus los van zijn kleding. Als de klik of anders gezegd de vonk er niet is, dat ik het een aardige man vindt dan heeft het geen zin om met hem een relatie aan te gaan. Maar is die klik of de vonk die overspringt er wel dat ik het een aardige man vindt en hij draagt een rok, dan maakt dat voor mij niets uit. Het gaat om het karakter van de persoon.
Plaats reactie