rok voor mannen bij Duitse bierbrouwer

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2109
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

rok voor mannen bij Duitse bierbrouwer

Bericht door Jos »

Zoals misschien bekend, heeft de Duitse bierbrouwer Welde vorig jaar besloten om over te gaan tot utilitykilts voor mannen als bedrijfskleding bij warm weer.

Vandaag stond in Duitsland dit artikel:
http://www.bierspot.de/news/rock-saison ... g_790.html

Zij besluiten artikel met het volgende:
Welde folgte nach anfänglichen Bedenken dieser Anregung und gab für Robert Clark die Anfertigung eines Rocks als Arbeitskleidung in Auftrag. – In der zweiten Jahreshälfte des vergangenen Jahres und im Frühjahr dieses Jahres bestellte nahezu die gesamte männliche Belegschaft in der Produktion und in der Logistik von Welde einen Rock, der je nach Witterung gerne getragen wird und in der Brauerei sowie bei den Kunden voll akzeptiert ist.
Welde volgde, na enig bedenken, dit verzoek en gaf Robert Clark de opdracht een rok te laten maken als bedrijfskleding. - In de tweede helft van het vorig jaar en in dit voorjaar bestelde bijna de voltallige mannelijke ploeg bij de productie en in de logistiek van Welde een rok, die afhankelijk van het weer gedragen wordt en in de brouwerij zowel als bij de klanten volledig geaccepteerd is

Zo moesten er meer bedrijven komen. Wel is duidelijk, dat de start is gemaakt door een werknemer.
een fervent rokdrager
Henry-L
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 mar 2011 15:09
Locatie: Brugge

Re: rok voor mannen bij Duitse bierbrouwer

Bericht door Henry-L »

Dat 1 werknemer met een 'gek' idee aan komt draven ... OK ... maar ik tel daar op die foto 12 mannen. Om 12 mannen ervan te overtuigen om een rok te dragen ... respect, hoor.

Ik nomineer dit bericht voor de prijs van het meest aanmoedigend artikel van het jaar.

;) Henry L
...
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: rok voor mannen bij Duitse bierbrouwer

Bericht door treintje »

Nou, volgens mij was daar niet zo vreselijk veel overtuigingskracht voor nodig, omdat het in de cabine van die trucks nogal heet schijnt te zijn in de zomer. Voor die mannen is het dus een comfortabel en luchtig alternatief voor de broek. Tenminste, dat is wat ik me van het verhaal van vorig jaar herinner. Zijn de Utilikilts nu dan weer uit beeld?
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: rok voor mannen bij Duitse bierbrouwer

Bericht door Viqueen »

Er zit tegenwoordig standaard airco in bijna elke vrachtauto..dit is een positief bericht.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: rok voor mannen bij Duitse bierbrouwer

Bericht door jan »

....en dan zijn er nog negatievelingen die menen dat er niks gebeurt op rokkengebied.............Dit is geweldig.

Ik heb de kilts bestudeerd en hoewel ik dacht alle fashionkilts wel te kennen is deze nieuw voor me.
Het zijn zeker geen Utilikilts, Union kilts, Amerikilts enzovoort want die zijn van stug katoen en de foto laat zien dat de kilts van soepele stof zijn en een brede apron (voorfront) hebben. De gesp linksom in de tailleband is mij ook onbekend.
In de laatste alinea van de tekst staat dat Robert Clark (een Schotse naam) prive kilts draagt en opdracht van de directie kreeg kilts te laten vervaardigen.
Laatst gewijzigd door jan op 05 jul 2011 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: rok voor mannen bij Duitse bierbrouwer

Bericht door jan »

Inmiddels heb ik even gesurfd op http://www.welde.de en ben er achter gekomen dat het bericht al ouder is. Inderdaad had ik al iets daarover gezien compleet met foto's van een chauffeur die in kilt biervaten afleverde.
Inderdaad zijn de kilts speciaal voor de brouwer vervaardigd.
Maar dat maakt het niet minder leuk.
Een half uurtje later:
Nog even teruggaand in de geschiedenis van dit topic kwam ik dit onderwerp tegen op 14 jan 2010 door Nico uit Gouda.
Nico heeft destijds gemaild naar de brouwerij en het antwoord staat er ook bij.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2109
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: rok voor mannen bij Duitse bierbrouwer

Bericht door Jos »

ik ben blij, dat jullie meer tijd hebben om de zaak eens goed uit te zoeken en mijn foute conclusies recht te trekken. Dat vind ik het leuke op dit forum, dat het ook zo kan, zonder ellenlange discussies, dank jullie wel ;)
Ik vond het te goed nieuws om het niet te melden. Ik had het gevonden op het duitse forum, vandaar geen echt verder onderzoek.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: rok voor mannen bij Duitse bierbrouwer

Bericht door jan »

Ach, ik heb toch niks anders te doen....
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Nico uit Gouda
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:36

Re: rok voor mannen bij Duitse bierbrouwer

Bericht door Nico uit Gouda »

Bericht door jan reijman » di 05 jul 2011, 8:07 uur
...
Nog even teruggaand in de geschiedenis van dit topic kwam ik dit onderwerp tegen op 14 jan 2010 door Nico uit Gouda.
Nico heeft destijds gemaild naar de brouwerij en het antwoord staat er ook bij.

jan reijman



Hallo Jan Reijman. Bedankt voor deze herinnering van je. Hartelijke rok- en jurkgroeten van Nico uit Gouda.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2109
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: rok voor mannen bij Duitse bierbrouwer

Bericht door Jos »

in Duitsland is ook nog verder navraag gedaan en men vond daar onderstaand zeer recent artikel :
http://www.bierspot.de/news/weldekerle_ ... _1004.html
een fervent rokdrager
Plaats reactie