rare jongens, die Amerikanen

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

rare jongens, die Amerikanen

Bericht door Jos »

wordt je bijna op de bon geslingerd, omdat je een rok draagt op de fiets:
http://www.dutchdailynews.com/girls-on-bicycles/
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door willi »

Nou ja Jos, ik moet bekennen dat ook ik ’t wat overdreven vind van onze Jasmijn om met een dik jack aan (fris?) in zo’n niemandallerig kort rokje door de stad te fietsen. Het komt op deze manier wel wat provocerend over. Echt iets voor een vrouw die zichzelf zo interessant en mooi vindt dat ze meent dit te kunnen/mogen doen. Lekker sexy op de fiets. (misschien waait m’n rokje wel omhoog!)

Waar blijven we op deze manier met het excuus van vrouwen om een broek te mogen dragen om te kunnen fietsen. (1 van de vele emancipatie-eisen)
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door rokwens »

Als je een vrouw bent kan je je zulke dingen permitteren, zeker in het buitenland. Ze rijdt daarenboven op een herenfiets waarbij de lichaamshouding méér naar voor neigt en het bekken dus meer kantelt.... En ze zit niet (beschermend) op het rokje en dus houdt ze van het lijfelijk contact met het zadel.... en de spanning dat het kan opwaaien. Ze heeft er duidelijk plezier aan volgens mij.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door jan »

Ik begrijp het probleem niet.
Bij goed weer zit ik ook in rok op de fiets en bij tegenwind vliegt er wel eens iets omhoog; dan ziet men mijn keurige zwarte Hema-slip en dat is alles. Geen reden voor een bekeuring lijkt mij.
Wél goed voor een bekeuring zou het zijn als de stof voor mijn ogen wappert maar zo lang zijn mijn rokken niet.
Gelukkig woon ik niet in Amerika.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door Jos »

we weten toch allemaal, dat die amerikanen zo hypocriet zijn als de pest. Alles gebeurt stiekem achter gesloten deuren. Dus wat op straat gebeurt, met allemaal netjes zijn :?
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door willi »

Leuk hoor, jullie fietsen d’r allemaal vlotjes overheen, maar het feit blijft dat ’t natuurlijk volkomen idioot is om als ‘dame’ zó rond te rijwielen.
Ik noem dit ‘risicovol uitdagen’!

En nogmaals: “de vrouw wilde een BROEK mogen dragen om (o.a.) te kunnen FIETSEN! (want dat kón niet in een rok, vonden ze)
Larie dus; daar ging ’t niet om. Ze wilden gewoon voor vrouw-in-broek spelen. En nu ze dat voor elkaar hebben en de lol er min of meer van af is, trekken ze (op die fiets) een luchtig, op een rok gelijkend servetje aan, (en dat kón toch niet op de fiets!!?) om de mannen de ogen uit te kunnen steken.
“Lekker puh!”.

Nee, de dames willen gewoon van twee walletjes eten. En meestal mogen ze dat van onze overheden. Jammer dat de NY-police daar anders over denkt.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door Jos »

willi schreef:Leuk hoor, jullie fietsen d’r allemaal vlotjes overheen, maar het feit blijft dat ’t natuurlijk volkomen idioot is om als ‘dame’ zó rond te rijwielen.
Ik noem dit ‘risicovol uitdagen’!
dat is jouw mening willi.
Ik zie met mooi weer wel meer vrouwen op een herenfiets in een kort rokje. Ik heb dit al een ergens aangegeven, want ik zou graag eens zien hoe ze van de fiets op- of afstappen ;)
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door willi »

In een rok op en afstappen bij een herenfiets? (een fiets met een stang tussen zadel en stuur. Is dat persé een ‘mannen’fiets?)
Ik heb ‘t wel ‘ns geprobeerd. Als de rok maar wijd genoeg is! Maar ’t blijft oppassen. Vandaar die broek voor het fietsen; ook voor de vrouwen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door willi »

Jos:
dat is jouw mening willi


Hoe zou jij ’t dan benoemen?
Het is echt gevaarlijk om in een rok te rijden op zo’n fiets. Dus als onze meisjes ’t desondanks tóch doen, zit er m.i. méér achter.
Méér dan ons (rok)mannen ‘vrijwillig’ wordt toegestaan!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: rare jongens, die Amerikanen

Bericht door jan »

Dat een herenfiets gevaarlijk is voor vrouwen (of heren!) in rok lijkt mij baarlijke nonsens.

Dat nauwgesneden heren- en dameskleding verschilt lijkt mij logisch gezien het andere taille-heupprofiel van vrouwen.

Maar ik heb nooit begrepen waarom er vrouwen- en mannenfietsen zijn want het verschil dient geen enkel doel! De horizontale stang geeft ook geen stabieler frame want dikkere stangen zónder horizontale stang hebben hetzelfde effect. Trouwens, tegenwoordige herenfietsen hebben geen horizontale stang meer maar een frame van afgeplatte, grotere buizen. Mijn zus Irene en haar man hebben nieuwe dure fietsen gekocht en ze zijn krek hetzelfde, alleen bij Anton's fiets is de zadelpen hoger gepositioneerd.

Vanwege mijn rokken heb ik al sinds jaar en dag een vrouwenfiets en tegenwoordig komt daar nog bij dat ik door mijn handicaps mijn benen niet meer omhoog krijg dus een traditionele herenfiets is voor mij een onneembare veste.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Plaats reactie