Naar Bas (vdHeiden)

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Kiltmans
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 okt 2011 22:19
Locatie: Brielle

Naar Bas (vdHeiden)

Bericht door Kiltmans »

Gister met mijn vrouw naar Bas van der Heiden. Boodschappen doen. Ik in grijze utilikilt. Veel blikken; wat zie ik daar nou? Maar geen enkele opmerking! Mijn vrouw voelt zich opgelaten. Ik voel me bevrijd! Heerlijk zo uitkomen voor wat ik fyn vind!
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Naar Bas (vdHeiden)

Bericht door jan »

Hartelijk gefeliciteerd en dat je het nog maar vaak zult doen. ;)
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Naar Bas (vdHeiden)

Bericht door willi »

Wat jammer dat je vrouw zich opgelaten voelde; dat zou bij mij al een deel van de lol verpesten.
Wat is dat toch met die echtgenotes. Schamen ze zich ineens voor de man die ze in een broek adoreren? Moeten we nu echt een campagne gaan voeren voor echtgenotes van mannen in een rok?
“Dames, het is maar een lap textiel. De man die erin zit is nu niet ineens iemand anders hoor!”.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Naar Bas (vdHeiden)

Bericht door treintje »

Kiltmans, Ik herken dat heel goed. Laatst ben ik met mijn vrouw samen naar de transgenderinfodag geweest en na afloop zijn we nog met Mik uit eten geweest. Ik liep er bepaald vrouwelijk bij maar binnen de muren van de schouwburg had ze totaal geen moeite met mijn uiterlijk. Daar viel ik in feite ook niet zo op tussen de andere transgenders.

Maar de wandeling vanuit de parkeergarage er naar toe was een ander verhaal; toen voelde ze zich opgelaten, net als jouw vrouw. Die wandeling voerde door een paar stille straatjes dus dat ging nog wel. Maar vanuit het theater naar het restaurant moesten we voluit over straat, door druk winkelgebied. Mijn vrouw liep op topsnelheid en aangezien zij langere benen heeft dan ik had ik moeite om haar bij te houden. Mik met zijn lange benen had er geen moeite mee dus ik liep er achteraan te sukkelen. Op de terugweg vanuit het restaurant idem dito. Het was pure schaamte. Ondanks dat de kans dat we bekenden tegen zouden komen praktisch nul was had ze daar enorm last van. Voor haar was het dan ook een brug te ver om zo met mij over straat te gaan. In onze eigen stad is het helemaal onbespreekbaar.

Ik vind het wel moedig van je vrouw.
Laatst gewijzigd door treintje op 18 nov 2011 21:25, 2 keer totaal gewijzigd.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Naar Bas (vdHeiden)

Bericht door treintje »

Willi, het gaat niet om die lap textiel. Het gaat om waar die lap voor staat, en wat die teweeg brengt bij anderen. Het is vooral schaamte. Schaamte voor wat anderen ervan denken.

Nu ik erover nadenk denk ik dat er nog iets meespeelt. We hebben al vaker gezegd dat een man die zich vrouwelijk kleedt in status keldert.
Is het dan ook niet zo dat zij, als mijn echtgenote, die statusverlaging ook voelt? Een man die een rok draagt; die is vast niet goed snik. Maar die vrouw dan? die loopt er toch naast, die spoort dus ook niet helemaal. Zoiets?
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Naar Bas (vdHeiden)

Bericht door mikvanes »

Ja, ik ken het probleem. In het begin van onze relatie kon ik er ook behoorlijk vrouwelijk bijlopen. Op een gegeven moment had mijn vriendin, nu mijn vrouw, daar haar bekomst van. En dat was al vrij snel. Vanaf dat moment hebben we eigenlijk altijd gedaan dat zij mijn kleding mocht bepalen als we samen uitgingen.

Maar het gaat nog verder. Heel veel mensen willen zelfs niet meer met je gezien worden en omgaan ook al ben je daarna weer normaal gekleed, is mijn ervaring. Dus dan is het echt lol!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Naar Bas (vdHeiden)

Bericht door willi »

Treintje:
. . . Het is vooral schaamte. Schaamte voor wat anderen ervan denken.


Ja, net als het verschil tussen een Ferrari en een Polo, een motorkruiser en een roeiboot, vierhoog achter en een landhuis op de Veluwe.
Een vrouw van een beetje niveau zal zich schamen voor haar man (en voor zichzelf) in die Polo, die roeiboot of die benauwde woning 4hA.

Over die statusverlaging van de echtgenoot. . .
Maar die vrouw dan? die loopt er toch naast, die spoort dus ook niet helemaal.


Wordt het dus niet ‘ns tijd dat de vrouw haar éigen status opbouwt, in plaats van te leunen op die van haar echtgenoot?
Emancipatie, weet je wel?

Overigens vermoed ik dat er (ook) wat anders speelt bij de echtgenotes.
Zoals de vrouw die tegen haar (rok)man zei: “kom je wat tekort bij me?”. . .
(De rok als seksvervanger?)
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Naar Bas (vdHeiden)

Bericht door willi »

Mik:
. . . Op een gegeven moment had mijn vriendin, nu mijn vrouw, daar haar bekomst van. . .


De vrouw als ‘sociale’ beschermer van de groep, voelt zich verantwoordelijk voor het gedrag van man en kinderen. Klopt dat?
Het is voor haar onmogelijk om fout, normovertredend gedrag van man en kinderen goed te praten. Ze voelt dit als een geweldige tekortkoming harerzijds. Dus schaamt zij zich voor zichzelf.

. . . Heel veel mensen willen zelfs niet meer met je gezien worden en omgaan . . .

Daar hoef je geen rok voor te dragen.
De man die er lol in heeft het hele jaar door als zwarte piet gekleed in het openbaar te verschijnen zal hetzelfde overkomen.
Je bent voor het populo gewoon knettergek! Daar houden de meeste mensen zich ’t liefst verre van.
(Het bewandelen van een ‘niet erkende’ zijstraat is moreel strafbaar)
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Naar Bas (vdHeiden)

Bericht door mikvanes »

Willi:
Wordt het dus niet ‘ns tijd dat de vrouw haar éigen status opbouwt, in plaats van te leunen op die van haar echtgenoot?
Emancipatie, weet je wel?
Ik denk dat je wat achter loopt. Heel veel vrouwen hebben tegenwoordig een baan en een bepaalde positie. Heb je dan zin om met een man te lopen die er niet uitziet, om het zachtjes te zeggen? Als je een leuke vrouw bent, heb je daar toch gewoon geen zin in. Moet jij uit medelijden met zo'n man over straat gaan?

Heel veel t's en heel veel mannen-in-rok zien er niet uit. Dat is hier op het forum ook wel eens vastgesteld. Ik begrijp wel hoe dat komt, maar moet je daar als vrouw zin in hebben? Als ik vrouw ben, heb ik daar geen zin in. Dan wil ik gewoon een keurig geklede, beleefde, ontwikkelde, charmante man. Als je dat niet in huis hebt, als je dat niet kunt leveren... jammer dan, voor jou.

Jullie bekijken de wereld gewoon volledig uit je eigen perspectief. Iedereen moet er maar begrip voor hebben. Sorry, maar dan ken je de wereld slecht.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Naar Bas (vdHeiden)

Bericht door treintje »

mikvanes schreef:Jullie bekijken de wereld gewoon volledig uit je eigen perspectief. Iedereen moet er maar begrip voor hebben. Sorry, maar dan ken je de wereld slecht.
Mee eens, niets aan toe te voegen.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Plaats reactie