In rok bij de snackbar

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

In rok bij de snackbar

Bericht door RokSterNL »

Vandaag was Roktom bij mij op visite, en deze trakteerde mij op een patatje t.g.v. de 3/4 goede afloop van de rechtzaak die gisteren diende. De uitspraak komt pas in oktober, want er moeten nog een aantal bewijststukken geleverd worden.

Dit even als indirecte informatie.

Ik dus in een rok naar de snackbar. Daar aangekomen was de man er die ik heel goed ken eigenlijk van vroeger. Op een gegeven moment maakte hij een positieve opmerking, 'joh wat heb je nu weer voor een mooie combinatie aan'. Ik zei ja he. Hij zei 'en wat heb je daaronder ?' Ik dacht eerst dat hij doelde op het ondergoed, maar hij maakte direkt al duidelijk wat voor trui of wat ik daarop droeg. Hij zei, 'je weet het wel prima te combineren. Bovendien het staat jou ook heel goed. Ik heb trouwens een artikel over je gelezen in de Panorama met die prachtige kilt van je.' Ik zei dat dat ding zo'n ruim 60 jaar oud was en dat ik hem voor € 200 ,00 op Marktplaats gekocht had inclusief de baret. Hij zei, 'nou echt een mooi ding'. Hij vroeg toen wat de reden was dat ik een rok droeg. Ik antwoordde dat we heel druk bezig zijn met veel mannen wereldwijd om de rok voor de man gentegreerd te krijgen, omdat het een bijzonder fijn kledingstuk is om te dragen en dat we dan ook wat meer te kiezen hebben. Hij antwoordde toen, 'jeetje dat moet ik ook straks een rok gaan dragen, en ik heb van die melkflessen van benen, kijk maar.' Hij trok zijn broekspijp toen iets op. Een klant zei toen, 'je moet het eerst zien'. De man van de snackbar was ooit een straatbewoner. Toen zei hij, 'maar het staat jou gewoon goed'. Dus een heel fijn gesprek met hem gehad over de rok voor de man.

Groetjes van RokSterNL
Plaats reactie