Lezing Politie Rotterdam

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Lezing Politie Rotterdam

Bericht door Roktom »

Heren,

De powerpoint presentatie is klaar, en dat bij deze Temperatuur.
En ik heb alles op papier.
Dus, ik ben er klaar voor.
Nu nog welke rok trek ik aan???????????????
Of kilt??????????
Ik heb van de wijkagent vernomen dat er: 47 mannen komen en: 19 dames agenten.[ in pak dus]
En dan nog 17 man/vrouw van de zedepolitie.
De recherche 8 man/vrouw.
Maakt: 91 mensen.
En ik.................
Ja ik ga er voor.
Nu of nooit.
DONDERDAG 14,00 UUR.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Lezing Politie Rotterdam

Bericht door rokwens »

Roktom
Ga ervoor en doe het goed he.
Wellicht worden er ook foto's genomen van " DE MAN IN ROK (tom )"
Draag onze boodschap uit in het algemeen belang zodat wij als
minderheid toch gehoord en aanvaard kunnen worden.
Denk erom dat er heel veel mannen zijn met een rok-wens die nog nooit
op een forum verzeild zijn geraakt en in hun eentje een eenzame weg gaan
met vallen en opstaan. Men moet zich niet blindstaren op het kleine groepje hier.
Bij de folk zie ik er regelmatig in rok of kilt en nog nooit was er iemand die een
forum kende. Haast op alle festivals zie je mannen in rok, vaak met bloot bovenlijf.
Veel succes !
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Lezing Politie Rotterdam

Bericht door Roktom »

Rokwens,
Mijn doel is de rok voor mannen in heel Nederland uit te dragen.
Ik sta er voor, en ga er voor.
Dit is mijn eerste lezing, ik ga voor meer.
Het is toch Belaggelijk voor woorden dat een man niet in rok zou mogen lopen.
En die dames doen maar.
Nee de rok voor mannen komt er.
Neem dat dat van mij aan.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Peter v

Re: Lezing Politie Rotterdam

Bericht door Peter v »

Roktom, geweldig wat je gaat doen.
Maar denk er goed om, bepaalde uitspraken zijn ons in de mond geschoven, zoals wat jij zei:
"Het is toch te belachelijk voor woorden dat een man niet in rok zou mogen lopen."
Wie zegt dat het "niet mag"? een op één hand te tellen groep. Het mag. Maar voor zo veel is het iets niet daags, waarbij er een kleine minderheid is dat deels door onwetendheid, en voor sommigen een ziekelijk discriminatieve mentaliteit, weten zij er niet goed mee om te gaan. Maar het "mag" WEL!!!Dat mogen is niet aan de order. Van wie zou het niet mogen, behalve een handvol asociale niets nutten die beter het land uit kunnen, of het "niet mogen", het niet gunnen van de partner, wat iets geheel anders is.

Dus pas op om vooroordelen van anderen te bevestigen. Wat wel aan de order is mijns inziens is dat de bevolking op de hoogte moet komen van het feit dat er beweging in zit, van mannen die met een alsmaar groter wordende aantal iets anders willen, en er ook voor gaan, waarbij veel mannen het dragen van rokken en wat verfijndere ("femme") kleding ( GEEN TRAVESTIE) ambiëren, wensen. Dat er mannen zijn die de grote drempel daar toe daadwerkelijk overgestapt zijn, getuige jouzelf, en zo vele anderen, zie ook bv het forum "skirt Cafe"

Wij nemen onbewust maar al te gemakkelijk vaak negatieve uitspraken van anderen over. Echter wanneer je wat meer met het materie bezig bent, zie je dat duidelijker en pas je je aan.

Eigenlijk voel ik ook voor wat jij nu doet, al weet ik niet hoe ik het af zou brengen. En of ik op het moment suprême niet met een mond vol tanden zou staan, maar anders heb ik wel genoeg motivatie en betrokkenheid, getuige mijn postings. Misschien iets om op een later tijdstip te doen, groepen toe spreken over het "mannen willen verder anno 2008, en met name in rokken." al zullen sommigen dat misschien niet willen van mij omdat ik wat femme kleed, maar dat deert mij dan ook niet...... Waar ik ook vooral op attendeer is dat het veel verder gaat dan het blind staren op mannen die enkel een denim rokje aan trekken, maar om een beweging van bewustwording, awareness onder mannen, het zogenaamd freestyling, wat breken met oude conventies betekent, je kleden, ook in broeken zoals jij dat wilt, en gerelateerd naar ons, mannen die rokken / jurken willen dragen, voor hun eigen "smaak" in aankleding uitkomen en ondanks alle mogelijke bezwaren als die er zijn vanuit de directe omgeving, meestal de partner, en naaste familie, toch hun eigen gang gaan.

Dat die mannen nog altijd dezelfde mannen zijn als voor heen, maar dan nog beter in hun vel zitten, dat zij nog altijd even competent zijn, nog altijd even fatsoenlijk, kortom hoogstens NOG beter mensen zijn dan voorheen. En is er dus ook geen enkele ""reden"" om die mannen negatief te zien, en helemaal nooit een reden om wie dan ook iets naar toe te roepen.


Success.
Peter v
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Lezing Politie Rotterdam

Bericht door Wiha »

Roktom,

Geweldig dat je dit doet en dan voor zoveel mensen. Ik weet niet of je aan de dingen die ik in een ander topic schreef nog iets heb gehad maar zat ook net oven door het forum te kijken naar andere zaken die je misschien kunt gebruiken.
Qua opsomming misschien het volgende:
  • 3 pagina's in de Panorama gwijd aan man in rok (Rokster) (januari)
    Aaron Crow in rok in de Uri Geller show (februari)
    Een man in rok bij Paul de Leeuw in de uitzending (maart)
    Roktom verteld over de mannenrok voor de Rotterdamse politie (juli)
Daarnaast de volgende links:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/3129401.stm
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 02013.html
http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/newsi ... 199146.stm

Hopelijk heb je er wat aan.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Lezing Politie Rotterdam

Bericht door Roktom »

Nou, daar stond ik dat bij de blauwe jongens en meiden.
Super gestrest. [ graag hulp de volgende keer]
Ik zal jullie vertellen dat dit het beste in mijn leven is wat ik ooit gedaan heb.
Wat ik bezielde daar voor een groep van 49 mannen en vrouwen, weet ik niet maar ik ging als een speer.
Heb alle vragen netjes beantwoord, en kreeg een compliment.
Het werd begrepen, dat wij graag in een rok lopen zonder daar voor als travi te worden aan gezien.
Ook hier geld weer, wat men niet weet, vul zelf maar in.
Ik heb de rok voor mannen op de kaart gezet.
En zal zo door blijven gaan, als dat mag.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Peter v

Re: Lezing Politie Rotterdam

Bericht door Peter v »

Als dat mag? van wie? :roll: ;) Van mij "Mag het". Proficiaat. Geweldig!!! En er is een groep agenten die nu op de hoogte is van een grootse beweging, al is het bijna onzichtbaar voor de meeste mensen. ( omdat er zo veel alleen in huis dragen, en waarvan ik in ieder geval denk dat grote meerderheid nooit anders zal doen. :twisted: :(

En er maar een paar tot het daadwerkelijk openlijk dragen willen, in staat toe zijn en daadwerkelijk doen. Dus nogmaals, geweldig. Mijn complimenten.
Helaas is alle goeds wat daar uit komt maar voor een handvol mannen weggelegd, diegene die daadwerkelijk in het openbaar, aan ieder bekend, rokken dragen.

En wie weet, misschien krijgt het een gevolg, landelijk gezien, info sessies voor de andere korpsen in het land....... :P ;)

Er is verder niets wat van buitenaf gedaan kan worden om diegene die niet er toe bereid is om openlijk te gaan dragen, voor WELKE reden dan ook, het zo te maken dat die opeens dan wel openlijk gaat dragen. Echter zulke prachtige ondernemingen zoals Roktom gedaan heeft kunnen voor diegene die wel openbaar dragen veel betekenen.

En voor al die zogenaamd dragers, maak de keuze, blijf een binnen / gelegenheid drager, niets mis mee maar geef dat eerlijk toe, of gaan ervoor. Alleen als wij, alle mannen die suggereren rok te willen dragen, ( dat wil zeggen in het dagelijkse leven, in het openbaar ) het werkelijk gaan doen, is er kans op dat het in de bekendheid komt, en dan is DIE bezwaar ( althans wat steeds in discussies naar voren komt dat het niet bekend is ) in ieder geval weggenomen. Het grootste bezwaar om openlijk te dragen, misschien gedeeld met de vraag of het wel / niet kan op het werk, is dwars liggen van naasten, en vervolgens als man besluiten daar mee akkoord mee te gaan, daar mee beslissend dat alle verdere ontwikkeling voor het openlijk rok dragen volledig een halt toe geroepen wordt.....Als daar ooit verandering in komt, en ga je openlijk dragen, dan word je een rok drager in de echte zin van het woord.

Als je niet bereid bent die obstakel te nemen, zal het voor eeuwig zo blijven, en blijf je een man die rokken en mogelijk andere kleding in de beslotenheid van een privé vertrek draagt, maar geen "rok drager" in de zin van overal en op alle tijden openlijk dragen bent. Waar de forum uiteindelijk om draait.

Wil je profiteren van alle positieve ontwikkelingen en inzet van leden, zoals wat Roktom heeft gedaan, moet je wel dragen in het openbaar.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Lezing Politie Rotterdam

Bericht door RokSterNL »

Hartstikke mooi. Goed veldwerk verricht. Kan mij heel goed voorstellen dat je daar met knikkende knieën stond.

In ieder geval is het nu bij 1 politiekorps onder de aandacht gebracht, en waarschijnlijk wordt dit ook doorgespeeld naar andere korpsen in den lande, al is het alleen uit preventie i.v.m. soortgelijke voorvallen zoals jou is overkomen, om direkt tegen mensen op te kunnen treden die ons lastig vallen. Dan werpt het toch op zijn manier in positieve zin zijn vruchten af.

Groetjes van RokSterNL
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: Lezing Politie Rotterdam

Bericht door jptje »

he roktom
meschien is het mogenlijk om je powerpoint op deze site te zetten.
dan kunne andere leden het ook ooit gebruiken,zowel in ned als bel
gr jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
Plaats reactie