Waarom geen jurk?

Algemene ervaringen met het rok dragen
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Waarom geen jurk?

Bericht door jonathan7 »

Het gaat hier vooral om rokken, waarom geen jurk???

Omdat die minder makkelijk te vervangen is voor een broek in nood?? (jurk uit, shirt en broek aan)
Rok:, rok uit, broek aan.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Waarom geen jurk?

Bericht door Rik »

Binnenshuis draag ik regelmatig een jurk maar niet buitenshuis, tenzij het onderste gedeelte van de jurk als rok kan doorgaan van zodra ik er een jas over draag.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Waarom geen jurk?

Bericht door jonathan7 »

Ja en waarom niet?

Overigens is vooral dat soort jurk dat jij beschrijft niet veel meer dan een rok en shirt dat aan elkaar vast zit.
De rok heeft wel meer flexibiliteit omdat je zelf kunt kiezen hoe hoog je die ophijst. Bij de jurk is dat simpelweg gebonden aan de lengte van de jurk.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 869
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Waarom geen jurk?

Bericht door WesleyN »

Juist wel een jurk. Die kan heel goed dienen als longshirt. En dat kan ik altijd dragen. Of in ieder geval bijna dagelijks.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Waarom geen jurk?

Bericht door Alex »

Ik draag de laatste tijd juist vaker een jurk dan een rok.
Het draagcomfort is erg fijn. En het staat meteen heel mooi.
Hier een paar van mijn laatst gedragen outfits
Bijlagen
IMG_2643.jpeg
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 521
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Waarom geen jurk?

Bericht door Kortrokje »

jonathan7 schreef: 10 sep 2023 16:10 Het gaat hier vooral om rokken, waarom geen jurk???

Omdat die minder makkelijk te vervangen is voor een broek in nood?? (jurk uit, shirt en broek aan)
Rok:, rok uit, broek aan.
[/quote
Ik draag dikwijls een jurk👗, vooral in de zomer bij mooi weer .. Lekker makkelijk.
Bijlagen
Resizer_16930880483711.jpg
Resizer_16930880483711.jpg (27.43 KiB) 1894 keer bekeken
Resizer_16930885431391.jpg
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 521
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Waarom geen jurk?

Bericht door Kortrokje »

Alex schreef: 29 sep 2023 10:27 Ik draag de laatste tijd juist vaker een jurk dan een rok.
Het draagcomfort is erg fijn. En het staat meteen heel mooi.
Hier een paar van mijn laatst gedragen outfits
Héél mooi.. En zoals u zegt, héél makkelijk... Je trekt hem over je hoofd en je bent gekleed
Het is zelfs makkelijker dan een rok je hoeft er niet in te stappen..... En ja vooral bij mooi warm weer, ja een jurk👗 uiteraard... Ik weet het wel... Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Waarom geen jurk?

Bericht door Alex »

Dank je wel @kortrokje, leuk om te horen.
Ik denk altijd dat ik ermee opval, maar laatst zei een medewerkster bij Starbucks ‘nou, daar ben ik het niet mee eens. Je kleedt je altijd zeer mooi en stijlvol’
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Waarom geen jurk?

Bericht door Alex »

Gisteren bij We een nieuwe jurk gekocht. Een ‘fijngebreide midi jurk’ (bruin, modekleur deze winter.

Ik kom vaker bij We. Dit keer in een kort spijkerrokje, panty en Mary-Jane hakken.
De dame achter de kassa: ‘ik wilde even zeggen dat ik uw schoenen geweldig vind! En u bent altijd zo mooie gekleed, echt gaaf dat u dit doet!’
Bijlagen
IMG_2747.jpeg
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Waarom geen jurk?

Bericht door jonathan7 »

Kortrokje schreef: 02 okt 2023 00:15
Alex schreef: 29 sep 2023 10:27 Ik draag de laatste tijd juist vaker een jurk dan een rok.
Het draagcomfort is erg fijn. En het staat meteen heel mooi.
Hier een paar van mijn laatst gedragen outfits
Héél mooi.. En zoals u zegt, héél makkelijk... Je trekt hem over je hoofd en je bent gekleed
Het is zelfs makkelijker dan een rok je hoeft er niet in te stappen..... En ja vooral bij mooi warm weer, ja een jurk👗 uiteraard... Ik weet het wel... Groeten
Dat klopt niet helemaal, een rok kun je namelijk ook over je hoofd aantrekken. Dat de meesten dat niet zullen doen is een ander verhaal.
Als de stof heel rekbaar is en/of groot kraag gat zou je bij een jurk er evt. ook in kunnen stappen. (via het hoofd gat, maar denk dat dat eigenlijk nooit gaat werken)
Plaats reactie