Waarom geen jurk?

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 523
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Waarom geen jurk?

Bericht door Kortrokje »

jonathan7 schreef: 21 nov 2023 21:00
Kortrokje schreef: 02 okt 2023 00:15
Alex schreef: 29 sep 2023 10:27 Ik draag de laatste tijd juist vaker een jurk dan een rok.
Het draagcomfort is erg fijn. En het staat meteen heel mooi.
Hier een paar van mijn laatst gedragen outfits
Héél mooi.. En zoals u zegt, héél makkelijk... Je trekt hem over je hoofd en je bent gekleed
Het is zelfs makkelijker dan een rok je hoeft er niet in te stappen..... En ja vooral bij mooi warm weer, ja een jurk👗 uiteraard... Ik weet het wel... Groeten
Dat klopt niet helemaal, een rok kun je namelijk ook over je hoofd aantrekken. Dat de meesten dat niet zullen doen is een ander verhaal.
Als de stof heel rekbaar is en/of groot kraag gat zou je bij een jurk er evt. ook in kunnen stappen. (via het hoofd gat, maar denk dat dat eigenlijk nooit gaat werken)
In een jurk hoef je doodeenvoudig niet in te stappen, dat is t hem juist,je trekt hem gewoon over je hoofd aan zoals je een hemdje aantrekt... Niks dat makkelijker is vind ik..Ik heb wel jurken die vooraan of achteraan volledig open gaan ofwel met een rits ofwel met knopen.. Maar ik doe dat nooit.. Ik trek die gewoon over mijn hoofd zoals altijd...
Ja een jurk is gewoon héél praktisch om aan te trekken... Als je dat vergelijkt met een broek/pantalon, amai.. Wat een groot verschil.. Nee dank je, nooit geen broeken/pantalons meer voor mij .. Ik weet het inmiddels wel wat makkelijk is...😄😂😂 en nog iets, je voelt je er zo vrij in.. In tegendeel tot een broek/pantalon/short...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Waarom geen jurk?

Bericht door jonathan7 »

Kortrokje schreef: 22 nov 2023 01:43
jonathan7 schreef: 21 nov 2023 21:00
Kortrokje schreef: 02 okt 2023 00:15
Héél mooi.. En zoals u zegt, héél makkelijk... Je trekt hem over je hoofd en je bent gekleed
Het is zelfs makkelijker dan een rok je hoeft er niet in te stappen..... En ja vooral bij mooi warm weer, ja een jurk👗 uiteraard... Ik weet het wel... Groeten
Dat klopt niet helemaal, een rok kun je namelijk ook over je hoofd aantrekken. Dat de meesten dat niet zullen doen is een ander verhaal.
Als de stof heel rekbaar is en/of groot kraag gat zou je bij een jurk er evt. ook in kunnen stappen. (via het hoofd gat, maar denk dat dat eigenlijk nooit gaat werken)
In een jurk hoef je doodeenvoudig niet in te stappen, dat is t hem juist,je trekt hem gewoon over je hoofd aan zoals je een hemdje aantrekt... Niks dat makkelijker is vind ik..Ik heb wel jurken die vooraan of achteraan volledig open gaan ofwel met een rits ofwel met knopen.. Maar ik doe dat nooit.. Ik trek die gewoon over mijn hoofd zoals altijd...
Ja een jurk is gewoon héél praktisch om aan te trekken... Als je dat vergelijkt met een broek/pantalon, amai.. Wat een groot verschil.. Nee dank je, nooit geen broeken/pantalons meer voor mij .. Ik weet het inmiddels wel wat makkelijk is...😄😂😂 en nog iets, je voelt je er zo vrij in.. In tegendeel tot een broek/pantalon/short...
vrij wat? om te bewegen?
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 523
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Waarom geen jurk?

Bericht door Kortrokje »

Alex schreef: 03 okt 2023 09:55 Dank je wel @kortrokje, leuk om te horen.
Ik denk altijd dat ik ermee opval, maar laatst zei een medewerkster bij Starbucks ‘nou, daar ben ik het niet mee eens. Je kleedt je altijd zeer mooi en stijlvol’
Een beetje laattijdig misschien mijn reactie, maar ik lees het hier net nog eens, dus .. Ja opvallen, als je t zo bekijkt, vallen wij altijd op, maar eerlijk gezegd, ik trek mij daar geen barst van aan, wat ze denken, who cares, en denken doet iedereen.. Maar dat stoort mij allerminst.. Je moet enkel naar je eigen kijken, je eigen zin doen, je doet niks verkeerd... Je moet nooit denken, wat denken ze van mij. Nee nooit doen... Enkel jij bepaalt wat je draagt.. En de rest die zien maar..
Als je begint rekening te houden met wat anderen denken, nee, niet doen.. Nee.. Jij bepaalt wat en hoe...Voilà...
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: Waarom geen jurk?

Bericht door MaricaV »

Precies, ik zal nooit vergeten het gevoel dat het gaf toen ik een jurk aantrok jaren geleden. Ik ben toen door de Haarlemmerstraat in Leiden gaan lopen en heb uiteindelijk een wit wijntje gedronken op een terrasje. Ik was toen een kerel in een jurk voor de toeschouwers, maar dat boeide mij totaal niet. Mijn ervaring namen ze me niet meer af.

Met de zomer in aantocht, komen de tunieken weer uit de kast. Heerlijk luchtig gewoon, dus dragen die dingen mannen.
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Waarom geen jurk?

Bericht door jonathan7 »

Ook een voordeeltje, een jurk kan een lolbroek niet van je kont aftrekken.
DiKo
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: Waarom geen jurk?

Bericht door DiKo »

Vandaag weer eens een kort blauw jurkje met lange mouwen aan.
Er zitten geen zakken in de jurk. Maar dat hoeft voor mij ook niet, want ik heb m'n mobieltje bijna altijd thuis op de kast liggen. Wil niet altijd bereikbaar zijn, en als ze me echt nodig henbben dan bellen ze nog maar een keer.
Wel panty's onder het jurkje: 15 Denier ; kleur Navy blue. Te koop bij Zeeman: € 1,79 . Koopje!!
Don-I
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mei 2016 17:25
Locatie: Bad Nieuweschans

Re: Waarom geen jurk?

Bericht door Don-I »

jonathan7 schreef: 20 apr 2024 21:08 Ook een voordeeltje, een jurk kan een lolbroek niet van je kont aftrekken.
Precies, die zelfde lolbroek kan hem wel omhoog tillen.
Plaats reactie