Panty zakt af

Algemene ervaringen met het rok dragen
Daantje
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2023 09:43

Panty zakt af

Bericht door Daantje »

Ik daag de laatste tijd een panty onder me rok maar ze zakken allemaal af.... wie heeft de gouden tip!

Hoe kijken jullie naar het dragen van lingerie onder je rok of jurk
rnhls
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2010 19:19

Re: Panty zakt af

Bericht door rnhls »

Daantje schreef: 29 nov 2023 17:11 Ik daag de laatste tijd een panty onder me rok maar ze zakken allemaal af.... wie heeft de gouden tip!
Ik heb geen gouden tip, maar ik heb zelf eigenlijk nooit last van een afzakkende panty. Misschien een kleinere maat of een ander merk kopen?

Ik ben redelijk lang (1,90) en slank (80kg) en koop meestal panties maat 44/46 van Oroblu of het huismerk van de Hema. Van afzakken geen last.
RobinWi
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2023 14:31

Re: Panty zakt af

Bericht door RobinWi »

Daantje schreef: 29 nov 2023 17:11 Ik daag de laatste tijd een panty onder me rok maar ze zakken allemaal af.... wie heeft de gouden tip!

Hoe kijken jullie naar het dragen van lingerie onder je rok of jurk
Dag Daantje.

Ik vermoed dat je panty's te klein zijn. Ik had er vroeger ook last van. Ik kocht een maat groter en het probleem was opgelost
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 869
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Panty zakt af

Bericht door WesleyN »

Op de verpakking kan je aflezen welke maat je nodig hebt. Dat is geen schoenmaat. Maar heeft met lengte benen, voeten en omvang te maken. Hema heeft goede kwaliteit panty's.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Daantje
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2023 09:43

Re: Panty zakt af

Bericht door Daantje »

WesleyN schreef: 29 nov 2023 21:41 Op de verpakking kan je aflezen welke maat je nodig hebt. Dat is geen schoenmaat. Maar heeft met lengte benen, voeten en omvang te maken. Hema heeft goede kwaliteit panty's.
Ja ik heb de goeie maat.
En toevallig ook van de hema
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Panty zakt af

Bericht door Alex »

Het is echt even een kwestie van trial & error - probeer diverse merken. Mijn ervaring is dat de duurdere panties, zoals Falke Pure Matt, de mooi glanzende Falke Seidenglatt, of Oroblu erg goed zitten. Kunert is ook heel prettig.
Een maatje groter of kleiner helpt ook soms.

De enige goedkope panty die (bij mij althans) echt goed zit, is van de Zeeman.

Vandaag is dit mijn thuis werk outfit, mét zo’n goedkope Zeeman panty. Zakt niet en heb ‘m nu al voor de 5e dag aan (ik was panties op de hand).
Gecoat rokje: Miss Etam
Pumps: Silhouette Rotterdam
Panty: 15 den antraciet kleurig (€1,99) Zeeman
Coltrui: Giraf
Oorbellen: Ali express, ook geschikt voor zwarte piet

Ik draag ook graag hold-up’s (die zakken -mits je de juiste maat hebt- niet af). Maar wil je echt comfort, dan moet je eens jarretels proberen. Ik heb (onder andere) een geweldig zittende slip met gordel, deze https://www.otto.nl/p/1018465941/petite ... -jarretels
Bijlagen
IMG_3380.jpeg
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Daantje
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2023 09:43

Re: Panty zakt af

Bericht door Daantje »

Hai Alex,

Dankje voor je reactie!

Ik ga zo gelijk even langs de zeeman en hun panty testen

Wat zie je er mooi uit!
Vind je rok echt heel leuk
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Panty zakt af

Bericht door Alex »

Daantje schreef: 30 nov 2023 11:47
Ik ga zo gelijk even langs de zeeman en hun panty testen

Wat zie je er mooi uit!
Vind je rok echt heel leuk
En, wat vind je van de panty? Al geprobeerd?

Dank voor de feedback!
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Panty zakt af

Bericht door jonathan7 »

Daantje schreef: 29 nov 2023 17:11 Ik daag de laatste tijd een panty onder me rok maar ze zakken allemaal af.... wie heeft de gouden tip!

Hoe kijken jullie naar het dragen van lingerie onder je rok of jurk
Doe het lekker zoals de (traditionele) scouts, lekkere koude frisse lucht op de blote benen.
Is gezond vond de heer Robert Baden-Powell.
Je kunt er zelfs geld mee ophalen voor het goede doel, Google: Kika korte broek.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 374
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Panty zakt af

Bericht door RokkenRob »

Daantje schreef: 29 nov 2023 17:11 Ik daag de laatste tijd een panty onder me rok maar ze zakken allemaal af.... wie heeft de gouden tip!
De gouden tip heb ik niet voor je, wel mijn ervaring.
Ik had dat probleem in het begin ook en ben gaan experimenteren met diverse maten.
Ben begonnen met de maat volgens de maattabel, al gauw bleek dat dit voor mij te groot was.
Dus dezelfde panty in een maat kleiner besteld en het blijkt dat ik panty's moet hebben die 2 maten kleiner zijn.
Ik ben 188cm en weeg zo'n 89kg.
Volgens de maattabel moet ik 48-50 hebben, maar heb maat 42 en nu ligt het aan het merk, want de één heb ik de maat 40-42 en van een ander merk moet ik maat 42-44 hebben, daarnaast zijn er merken die maar een paar maatvoeringen hanteren en dat moet ik maat L/XL (40-44) hebben.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Plaats reactie