Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Algemene ervaringen met het rok dragen

Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Heuptas
3
17%
rugzak
3
17%
handtas/schoudertas
9
50%
zomerjas
0
Geen stemmen
vest of blousse met zakken.
0
Geen stemmen
anders, toelichting...
3
17%
 
Totaal aantal stemmen: 18

jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door jonathan7 »

Rik schreef: 16 dec 2023 22:05
jonathan7 schreef: 16 dec 2023 17:45 wat doen jullie thuis trouwen?, neem aan dat zakken daar ook handig zijn.
wat denk je dat dames doen met rokken en jurken waarvan de meeste zonder zakken zijn.?
Geen flauw idee, jij? Er zelf zakken inmaken??? :) Volgens sommige mensen gebruiken dames ook wel de BH als bergplek, zie me dat zelf niet doen overigens, getver.


En de mobiel? Zonder zakken zou ik binnenhuis voordurend mobiel kwijt zijn, gebruik ook met regelmaat oordopjes, zijn zakken ook handig voor.
Zo nu en dan met koud weer vind ik zakken ook wel fijn om de handen in op te warmen, zie niet in hoe je dit met een handtas zou willen doen.

Enige waar ik in het algemeen zonder zakken zou prefereren is kinderkleding, snap niet waar die zakken voor nodig hebben.(hebben toch geen portemonnee bij zich? en het kan ook aanmoediggen die mobiel thuis te laten.) en als ze geen zakken hebben kunnen ze de inhoud ook niet verliezen of kwijtraken, of kapot gaan, geld ook voor jongens kinderkleding trouwens.

Kwam pas achter dat van een bepaald kinderkledingmerk ook bijna alle meisjesbroeken zonder zakken zijn (helemaal geen zakken, ook geen hele kleine)
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door Rik »

jonathan7 schreef: 21 dec 2023 22:05
Rik schreef: 16 dec 2023 22:05
jonathan7 schreef: 16 dec 2023 17:45 wat doen jullie thuis trouwen?, neem aan dat zakken daar ook handig zijn.
wat denk je dat dames doen met rokken en jurken waarvan de meeste zonder zakken zijn.?
En de mobiel? Zonder zakken zou ik binnenhuis voordurend mobiel kwijt zijn
Mijn mobieltje ligt altijd op dezelfde plaats, in de woonkamer op de rechterhoek van de eettafel, ik ben hem dus nooit kwijt. In de zakken altijd kans dat hij er ooit uit valt en dan ben je hem inderdaad kwijt. Als ik zie hoe achteloos jongeren hun dure iPhone in de achterzak zitten hebben :o klaar om er uit te vallen of te stelen.... en als die iPhone er niet in steekt dan zie je maanden later nog de aftekening in het kledingsstuk waar de iPhone altijd vertoefd heeft.. :(
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door jonathan7 »

Nu heb ik alleen nog steeds geen antwoord op deze vraag:

wat denk je dat dames doen met rokken en jurken waarvan de meeste zonder zakken zijn.?
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door Rik »

jonathan7 schreef: 22 dec 2023 20:54 Nu heb ik alleen nog steeds geen antwoord op deze vraag:

wat denk je dat dames doen met rokken en jurken waarvan de meeste zonder zakken zijn.?
Waarom denk je dat dames vaak een gigantische verzameling handtassen (sacochen) hebben?
Louis Vitton, Gucci, en andere zijn er zelfs rijk door geworden :lol:

Afbeelding https://www.hln.be/celebrities/wow-de-h ... ~a3da2986/
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door jonathan7 »

bij vrouwenbroeken zijn de zakken ook bagger, dus is ook de handtas nodog.
Don-I
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mei 2016 17:25
Locatie: Bad Nieuweschans

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door Don-I »

Ik doe alles in de rugzak die ik meestal standaard draagt als ik op pad gaat, en daarbij maakt het voor mij niets uit of ik wel of geen zakken in mijn rok hebt.
Ook als ik wandel of fiets, of met de auto een rit maakt, of waar ik ook heen gaat, alles verdwijnt in mijn rugzak.
Alleen mijn telefoon stop ik soms in de zak van mijn bodywarmer, vooral als ik op de zorg boerderij https://www.vossenburght.nl/ werkt.
Leuk weetje, zelf s draag ik op mijn werk ook meestal rokken.
Gebruikersavatar
Corpas
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mei 2022 20:26

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door Corpas »

Beetje een non-issue, natuurlijk zijn er veel rokken met zakken. Ik vind dat wel zo praktisch voor telefoon en sleutels en zo. Alle denimrokjes hebben zakken, vaak vier, heel veel andere ook. Ik heb wel een paar simpele rokjes zonder zakken, als ik even snel iets aan moet. Die hebben dan wel een elastische band, waar je even je telefoon mee kunt fixeren maar meer niet.
Dit is een denimrokje met zakken bijvoorbeeld.
DSC_8284a1.jpg
Voor mij liefst korte sportieve rokjes met een split.
Of stevige denim minirokjes.
Voelt heerlijk vrij maar dan wel zonder ondergoed.
Ook veel op blote voeten of mini-teenslippers met zilveren teenringen.
Draag rokjes gewoon overal in mijn vrije tijd.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 869
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door WesleyN »

Mijn broeken hebben trouwens ook geen zakken. Ik wil absoluut geen sleutels, portemonnees, mobiels of dergelijken in mijn broek, rok...
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door jonathan7 »

Corpas schreef: 04 feb 2024 01:08 Beetje een non-issue, natuurlijk zijn er veel rokken met zakken. Ik vind dat wel zo praktisch voor telefoon en sleutels en zo. Alle denimrokjes hebben zakken, vaak vier, heel veel andere ook. Ik heb wel een paar simpele rokjes zonder zakken, als ik even snel iets aan moet. Die hebben dan wel een elastische band, waar je even je telefoon mee kunt fixeren maar meer niet.
Dit is een denimrokje met zakken bijvoorbeeld.
DSC_8284a1.jpg
Vreemd, in vrijwel geen enkele vrouwenzak past een mobiel. Sleutels zal ook moeizaam gaan en vind ik persoonlijk sowiezo niet prettig in een zak. (die sleutels prikken in het been)
Ja alleen de (nep)leren en denim, maar je vind echt niet zo'n soort rokje met zakken:
Afbeelding
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Rok geen zakken, hoe doen jullie dat?

Bericht door jonathan7 »

WesleyN schreef: 04 feb 2024 10:22 Mijn broeken hebben trouwens ook geen zakken. Ik wil absoluut geen sleutels, portemonnees, mobiels of dergelijken in mijn broek, rok...
alle broeken hebben toch zakken? behalve bepaalde vrouwen broeken? volgens mij meestal legging model of sportbroek.
Rik schreef: 22 dec 2023 20:24
jonathan7 schreef: 21 dec 2023 22:05
Rik schreef: 16 dec 2023 22:05
wat denk je dat dames doen met rokken en jurken waarvan de meeste zonder zakken zijn.?
En de mobiel? Zonder zakken zou ik binnenhuis voordurend mobiel kwijt zijn
Mijn mobieltje ligt altijd op dezelfde plaats, in de woonkamer op de rechterhoek van de eettafel, ik ben hem dus nooit kwijt. In de zakken altijd kans dat hij er ooit uit valt en dan ben je hem inderdaad kwijt. Als ik zie hoe achteloos jongeren hun dure iPhone in de achterzak zitten hebben :o klaar om er uit te vallen of te stelen.... en als die iPhone er niet in steekt dan zie je maanden later nog de aftekening in het kledingsstuk waar de iPhone altijd vertoefd heeft.. :(
En geen jongeren met Android? o nee natuurlijk niet want Android is voor sukkels.
Plaats reactie