Vanaf welke temperatuur een panty?

Wat vind je van het dragen van panty’s met je rok of het dragen van panty’s algemeen.
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Vanaf welke temperatuur een panty?

Bericht door jonathan7 »

Op internet wordt 15-20 graden genoemd.
Echter als we Kika korte broek mogen geloven kun je ook prima als het vriest dat het kraakt de panty in de kast laten.
Maar wat raden jullie aan? Denk dat vanaf 10 graden geen probleem is, mits je niet al te veel buiten bent.
Gebruikersavatar
john
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Vanaf welke temperatuur een panty?

Bericht door john »

Ook al ben ik geen fan van panty'' s, ik kijk wel naar de wind- en regenverwachting als ik in rok (of kilt) naar buiten ga.
Om te zeggen "welke temperatuur" geen idee. het is meer een keuze bij "winderig" en "nat". Verder het liefst überhaupt zonder panty.

John
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 374
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Vanaf welke temperatuur een panty?

Bericht door RokkenRob »

Dat is voor iedereen persoonlijk.
Ik draag het merendeel van het jaar een panty en pas de dikte aan aan de temperatuur.
Maar vanaf/boven een graad of 18-20 draag ik geen panty's meer.
Mocht ik toch te fris vinden dan draag ik een lange rok met panty kniekousen.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Vanaf welke temperatuur een panty?

Bericht door jonathan7 »

john schreef: 19 feb 2024 08:20 Ook al ben ik geen fan van panty'' s, ik kijk wel naar de wind- en regenverwachting als ik in rok (of kilt) naar buiten ga.
Om te zeggen "welke temperatuur" geen idee. het is meer een keuze bij "winderig" en "nat". Verder het liefst überhaupt zonder panty.

John
Hi

Geen idee waar je het vandaan haalt dat ik geen fan van panty's zou zijn, zeker een aanname naar mijn weten heb ik dat niet gezegd.
Of doelde dit meer op mannen en/of vrouwen in het algemeen?

Dragen de meeste meiden/vrouwen trouwens een panty? Je hebt ook doorzichtige en huidkleurige panty's dus je kunt het niet altijd (eenvoudig) zien.

Net even geprobeerd zo'n 3 kwartier 6 graden gevoels 4 graden. vond het best te doen, wat fris maar verder.
O even serieus nee van panty's ben ik niet echt fan. Hooguit mischien zo'n thermo panty als het echt heel koud is (onder of bijna onder nul)
Maar verder vind ik die dingen maar ondingen, irritant zitten en te veel gedoe met aantrekken.

Lekker blote benen als een scout. :)
Overigens is het wel wetenschappelijk bewezen dat de dames het eerder koud hebben ivm. minder spiermassa, wij jongens/mannen hebben hier dus een voordeel.

Volgens Sir Robert Baden-Powell is het trouwens erg gezond, frisse koude lucht op de blote benen.

Het licht er natuurlijk ook aan wat je doet, als je de hele dag op warme kantoor zit en een kwartiertje fietsen, tja waarom zou je dan een panty aandoen tegen de kou? (en buiten mischien wat koud, maar op kantoor wellicht weer te warm) Als je de hele tijd buiten bent is het natuurlijk weer anders.

Verder is kou ook zoiets, daar kun je grotedeels gewoon aan wennen, vergelijk het met winterzwemmen.
Gebruikersavatar
john
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Vanaf welke temperatuur een panty?

Bericht door john »

@jonathan,
Geen idee waar je het vandaan haalt dat ik geen fan van panty's zou zijn, zeker een aanname naar mijn weten heb ik dat niet gezegd.
Of doelde dit meer op mannen en/of vrouwen in het algemeen?
Jij leest kennelijk wat anders in mijn reactie. Of jij een fan bent van panty's weet ik niet en heb ik ook niet beweerd.
Ik had het over mijn eigen instelling t.a.v. het zelf dragen van panty's.

De een beleeft kou heel anders dan anderen. Vrouwen zijn vaak wat kouwelijker. Maar dat is wat mij betreft "ieder voor zich".

John
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Vanaf welke temperatuur een panty?

Bericht door jonathan7 »

zie vorige reactie nee ik ben geen fan van panty's.

Maar jij geen panty blijkbaar, wat draag je dan wel als het kouds is, een broek, toch een panty, lange rok en/of dan maar koude benen?
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Vanaf welke temperatuur een panty?

Bericht door Alex »

Bij mij vrijwel altijd een panty, zie mijn onderschrift.
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
john
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Vanaf welke temperatuur een panty?

Bericht door john »

Liever koude benen (ik ben niet zo kouwelijk) dan een panty
jonathan7
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2022 19:23

Re: Vanaf welke temperatuur een panty?

Bericht door jonathan7 »

of eraan gewend?

Daarnaast vind ik een panty eronder ook een beetje weer van, dan heb ik toch weer het gevoel een (soort van) broek aan te hebben.
Een rok draag je toch juist ook voor de luchtigheid?

Benen kunnen kou sowiezo ook wel goed kou hebben, veel beter dan je lijf in ieder geval waar je organen zitten. Daar zul je eerder klachten krijgen bij kou, buikpijn, diaree. enz.
Je kan dan ook beter met blote benen en dikke jas naar buiten gaan. Dan met dikke broek en alleen een shirtje oid.
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Vanaf welke temperatuur een panty?

Bericht door Alex »

Zoveel mensen, zoveel meningen. Er is gelukkig geen norm wanneer en of je wel/geen panty móet dragen.
En dit maakt ook meteen duidelijk hoe leuk dit forum is: de rok (of jurk) staat centraal, maar hóe die gedragen wordt verschilt enorm.
Gelukkig ook maar, anders werd het een saaie beweging.
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Plaats reactie