Compliment van een wildvreemde vrouw

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Compliment van een wildvreemde vrouw

Bericht door RokSterNL »

Maandagmiddag stond ik even te pinnen bij het postkantoor. In een knielange blauwe klokkende jeansrok, met zwarte laarzen met een omslag aan de kap, en een zwart jack aan.

Ineens hoor ik zeggen achter mij, 'Wat zie jij er leuk uit.' Ik dacht tegen wie wordt dat nu gezegd, had in eerste instantie nog niet door dat dat voor mij bedoeld was. Dus ik kijk opzij, en toen zag ik dat er twee voor mij wildvreemde vrouwen stonden, waarvan eentje dit zei. Ik reageerde toen door te antwoorden 'Dank je.' Waarop de vrouw op haar beurt weer reageerde met 'Graag gedaan'. Ik vond dit zo ontzettend spontaan en leuk dat dit gezegd werd. Zo zie je toch maar weer voor de zoveelste keer dat er genoeg mensen zijn die vinden dat mannen ook best uitbundiger gekleed mogen gaan dan het stereotype van een broek. En waarom ook niet zou ik zeggen.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Compliment van een wildvreemde vrouw

Bericht door willi »

Zo zie je maar, er zijn echt wel vrouwen die er anders over denken; misschien wel veel meer dan we vermoeden.
Het is alleen jammer dat zij dit vaak niet doen voor hun eigen partners. Blijven pushen dus.

Willi
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Compliment van een wildvreemde vrouw

Bericht door Roktom »

Dit is nu leuk voor je ego Rokster, geniet van dit soort dingen in plaats van al dat negatieve geklets.
Leuk idee: schrijf eens een brief naar al die dames bladen, Margriet, libelle, Linda enz.
Met de vraag: zouden jullie niet eens een poll kunnen maken met de vraag............. vul maar in.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Peter v

Re: Compliment van een wildvreemde vrouw

Bericht door Peter v »

Ik spreek voor mijzelf, Dat is een leuke idee, roktom, maar met die voorbehoud het van te voren te mogen controleren op intentie.
Om zo er voor te kunnen zorgen dat het niet op spottend wijze, maar het rok dragen in het juiste voetlicht plaatst, in het positieve.
Of ze daar goede lees cijfers mee behaal weet ik niet. Met spot krijgen ze meer lezers.
En toch zou het een goede zet zijn van de bladen om echt positief met het fenomeen rok dragen wat te doen. Het is iets waar weinigen over schrijven.
En wij moeten oppassen met gegevens die eenzijdig kunnen uitvallen, als bv alleen mensen reageren die er wat op tegen hebben, zou de uitkomst kunnen zijn dat er best wel 100% van de inzenders tegen het rok dragen zijn terwijl het meeste van het volk er in werkelijkheid er positief over denkt.

Ja, als wij allemaal eens de momenten wanneer wij zonder opmerkingen, zonder problemen de straat op waren, en ook alle positieve complimenten, en discussies er over hadden gingen noteren, dan zouden wij kunnen zien hoe veel / vaak het goed gaat.

Ik begin daar niet aan, want dan zou ik elke dag moeten noteren, die meestal zonder wat dan ook geschieden, in ieder geval geen negatieve dingen, dan wel met positieve zaken.
Maar al zijn er maar een paar keer momenten waar iets voor valt, die momenten zijn dan wel vervelend.
Die momenten hebben uiteraard geen effect op het rok dragen.
Elke confrontatie met iemand die hatelijk / negatief tegen jou doet om wat voor reden ook is en blijft onaangenaam.
Om ons voor to houden dat het nooit gebeurt is onverstandig, struisvogel politiek. En als je die enkele momenten tegen over al het andere tijd besteed met het rok dragen in het openbaar wanneer er zich niets voordoet, zijn ze ten opzichte daar van verwaarloosbaar.

Vergeet niet dat oa RokSterNL en ikzelf elke dag erop uitgaan in rok. Met zo'n frequentie moet er haast wel een keer een voorval zijn. je komt zo veel mensen tegen. Het kan haast niet missen dat je ergens een misbaksel tegen het lijf loopt.
Dat anderen er niets of weinig over vertellen zal wel zijn omdat die niet of nauwelijks de straat opkomen.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Compliment van een wildvreemde vrouw

Bericht door rokwens »

RokSter, ben je zeker dat die dame door had dat het om een man ging ?
Kon zij dat op een of andere manier zien als ze je vanachter bekeek ?
Ik heb me daar zelf ook al eens in vergist.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Compliment van een wildvreemde vrouw

Bericht door RokSterNL »

Ja, want ik keek toen opzij en toen kon ze duidelijk mijn gezicht zien en zij ik Dank je'. Waarop zij toen weer reageerde Graag gedaan'. Anders had ze mijns inziens wel gezegd, oh sorry, ik dacht dat je een vrouw was.

Dit was overigens niet tijdens mijn bezoek aan het theater. Deze reactie was toen ik stond te pinnen bij de geldautomaat bij het postkantoor. Om geen verwarring te krijgen dat er twee verhalen door elkaar gehaald worden. Want deze staan beide op zichzelf.
Plaats reactie