What do you have under your skirt ?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

What do you have under your skirt ?

Bericht door RokSterNL »

Gistermiddag had ik voor de verandering mijn Canadian Seaforth Highlanders kilt aan. De verkoopster bij de bakker waar ik 's middags de laatste weken een bakje koffie ga drinken was wel benieuwd naar mijn kilt. Aangekomen in de winkel vond zij het erg blitz staan. Echter benadrukte ik wel dat dit niet alleen hetgene is wat ik en een hoop mannen willen. We willen een volwaardige rok, en dat daar dan ook de kilt bij hoort dat is prima.

Na mijn bakkie op te hebben gedronken, ben ik weer huiswaarts gegaan. Ik passeerde vlak bij mijn huis een auto die geparkeerd stond. Ik hoorde een vrouw die in die auto zat toen tegen mij zeggen, in het Engels, 'What do you have under your skirt ?'' Ik antwoordde haar toen op een lachende toon 'Do you want to have a light, so you can have a look under it'?''. 'No, no'' antwoordde ze lachend. Ze wist verder niets meer te zeggen en het was over. Kennelijk had ze zo'n antwoord niet verwacht.



Groetjes van RokSterNL
Gebruikersavatar
john
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: What do you have under your skirt ?

Bericht door john »

Eigenlijk een heel aparte reactie van mensen om te vragen "wat draag je onder je rok (of kilt)?
Als is dat als man aan een vrouw zou vragen, vindt de dame in kwestie dit "onfatsoenlijk" en mogelijk zelfs sexistisch.
Maar bij rokdragende mannen mag het blijkbaar wel gevraagd worden.

Overigens draag ik zelf het liefst "regimental style". Niks geen gedoe met panties of leggings.

John
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: What do you have under your skirt ?

Bericht door rokwens »

Klopt, dat vraagt men met de regelmaat van een klok , vooral als ik een kilt draag. Kennelijk slaat de vrouwelijke fantasie op hol als ze een man in kilt ziet. Met enkele pinten op kunnen ze hun handen zelfs niet thuis houden...Door mannen wordt die vraag zelden gesteld. Maar in een aantal gevallen is het zo dat ze je stijl inponerend vinden en op die manier een gesprek willen aanknopen. Vooral mannen die heimelijk wat jaloers zijn zoeken op die manier contact.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: What do you have under your skirt ?

Bericht door RokSterNL »

john schreef:Eigenlijk een heel aparte reactie van mensen om te vragen "wat draag je onder je rok (of kilt)?
Als is dat als man aan een vrouw zou vragen, vindt de dame in kwestie dit "onfatsoenlijk" en mogelijk zelfs sexistisch.
Maar bij rokdragende mannen mag het blijkbaar wel gevraagd worden.

Overigens draag ik zelf het liefst "regimental style". Niks geen gedoe met panties of leggings.

John
Ik draag onder een kilt hoe koud het ook is nooit panties, maillot of een legging, omdat ik dat bij een kilt niet vind staan. Onder een kilt moet je blote benen hebben. En aangezien je dan van die kniekousen hebt en zo'n dikke kilt voel je dat totaal niet. Vandaar dat ik nu ook kan begrijpen dat die Highlanders in Scholtland daar zo makkelijk kunnen lopen. Overigens als de dames met hun vraag indirekt refereren aan het beeld dat mannen die een kilt dragen, er geen onderbroek onder aan zouden hebben, komen ze bij mij bedrogen uit.
khh
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jan 2008 00:14

Re: What do you have under your skirt ?

Bericht door khh »

aan mij vragen ze ook steevast. Ik vind het wel grappig, het opent het gesprek. Ik heb er maar 1 antwoord op : 'ik laat het aan je verbeelding over om daar een antwoord op te bedenken'.... en dus zeg ik eigenlijk niks en maak er gelijk een 'mysterie' van. Het is gewoon een spelletje !
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: What do you have under your skirt ?

Bericht door RokSterNL »

Ik vind het ook wel een heel sterk antwoord. :D

Je laat ze dus in wezen gissen :?: :lol:
Plaats reactie