Is dit 2009 (of 2007)?

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Is dit 2009 (of 2007)?

Bericht door ecokilt »

Gevonden
dinsdag 24 juli 2007 22:57

De ‘locatiedirecteur’ van de Jacobus Fruytierschool in Apeldoorn heeft besloten dat leggings voor de meisjes van zijn school verboden zijn, omdat een legging op een broek lijkt en dus een kledingstuk voor mannen is en niet voor vrouwen. De legging mag ook niet onder een rok of jurk worden gedragen, iets wat nu in de mode is. De Jacobus Fruytierschool is een school op gereformeerde grondslag...
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Is dit 2009 (of 2007)?

Bericht door willi »

Heel goed Ecokilt, dat je dit bericht hebt gevonden.
Ik geef het niet graag toe, maar in dit geval heeft die directeur gelijk; de legging is een broek, dus mannenkleding.
Natuurlijk heb ik er niets op tegen dat dit kledingstuk (ook) door vrouwen wordt gedragen, mits zij accepteren dat mannen (ook) rokken dragen.
Leve de gereformeerde gemeente! Ha, ha ha!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Is dit 2009 (of 2007)?

Bericht door rokwens »

Apeldoorn is de stad van Teus. Die moet daar vast meer over weten.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
jan

Re: Is dit 2009 (of 2007)?

Bericht door jan »

Enkele decennia geleden vond zoiets ook plaats op een school in Amerika, ik heb er nog een foto van (maar helaas geen scanner). Het was jongens verboden korte broeken te dragen maar meisjes mochten wel korte rokken dragen. Ene Jeff Struthers trok toen ook maar een rok aan. En dat vond de schoolleiding prima!
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Is dit 2009 (of 2007)?

Bericht door RokSterNL »

Ik zie de naam Jeff Struthers wel op Internet, maar geen artikel wat daar aan gewijd is. Nu is er een aantal jaren geleden een soortgelijk iets in Amerika gebeurt. Nu weet ik niet of je het daar mee verward. Dat ging over de student Michael Coviello.

Ik heb even via Google naar een foto gezocht van deze student, en hierbij toegevoegd.
Bijlagen
PH2006012602017.jpg
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Is dit 2009 (of 2007)?

Bericht door Roktom »

Ik begrijp niet dat een school over de kleding van scholieren kan beslissen.
Ze komen om te leren.
Als je eenmaal een vrouw in burka hebt gezien lust je er echt geen worst meer van.
Geloof.
Ik geloof ook, man in rok.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
jan

Re: Is dit 2009 (of 2007)?

Bericht door jan »

Neenee, de naam is echt Jeff Struthers. Als ik binnenkort bij vriend Rob ben laat ik hem het artikel met foto scannen en naar Wiha sturen. Hij kan dan de (zwartwit) foto bij deze reactie plaatsen.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Is dit 2009 (of 2007)?

Bericht door RokSterNL »

Prima, we zien het met interesse tegemoet.
Plaats reactie