in rok van station naar huis gelopen

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

in rok van station naar huis gelopen

Bericht door w-sure »

Ik had bij de V&D in de shopruiming 4 rokken gekocht (allemaal onder de €20, koopje). In de trein terug naar huis heb ik er eentje aangetrokken op het toilet en ben aldus gekleed naar huis gelopen (wandeling van 15 minuten).

Niets aan de hand. Hoewel ik vermoed dat die groep hangjongeren die ik tegenkwam niet doorhadden dat ik een man was, anders hadden ze vast wel gereageerd.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: in rok van station naar huis gelopen

Bericht door willi »

Dat is nu juist het probleem met hangjongeren.
Als je je zo kleed dat ze denken met een vrouw te boen hebben krijg je geen reacties.
Je kunt je dus voorstellen dat sommigen van ons geneigd zijn niet alleen een rok aan te trekken (zoals eigenlijk de bedoeling is), maar zich ook verder als vrouw te kleden; want dan heb je geen last van van die pubers.
Jammer , maar waar.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: in rok van station naar huis gelopen

Bericht door Roktom »

Willi,
Ik ga wel vaker met de trein in rok, en ben niet als vrouw gekleed.
Ik heb daar nooit problemen mee gehad, ook niet van hangjongeren.
Als je gewoon doet is er niets aan de hand.
De meeste mensen kijken niet eens naar je, zijn veel te druk met hun gsm.
Nee in de trein kan je gewoon in rok zitten.
Ik kleed me altijd om in de trein als ik naar Rokster ga.
Nog nooit problemen gehad.
Al moet ik er wel een aantekening bij maken.
In een lange rok, geen probleem, echter met een korte, ja dan kijken ze wel raar.
Maar voor de rest, nee hoor niets geen problemen gehad.
Doe dit al vijf jaar.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Peter v

Re: in rok van station naar huis gelopen

Bericht door Peter v »

Heren, het is maar net wie je tegen komt, niet wat je aan hebt.
Tja hang jongeren... Daar kan je altijd wel iets van verwachten, maar dat wil niet zeggen dat ze altijd overal op zullen reageren, het is wel waarschijnlijk. Maar ga je daarom jezelf helemaal aanpassen? Inhouden? Om de kans dat je misschien iemand tegenkomt die het niet snapt? De eerste keen misschien wel, maar daarna toch niet meer? Niet tenzij je zeker weet dat je ze elke keer tegen komt en zelf niet afdoende met hun kan afrekenen. Ik heb groepjes jongeren geconfronteerd met hun gedragingen, en later had ik geen last er meer van. Tja hoe zit je zelf in je vel?

Ga je als vrouw, doe dat niet omdat je dan een rok aan kan hebben, onzin, doe het omdat je daar iets mee hebt, je vrouw voelt of zin hebt er als vrouw aan gezien te worden. En kom daar gewoon vooruit. Een verkleed partij kan toch ook?
En je willen neerzetten als vrouw mag ook. Wees vooral eerlijk naar jezelf, en dan ook naar buiten toe. wij weten al lang dat het niet nodig is om als vrouw te moeten kleden om onopgemerkt toch een rok te dragen, nee dat valt dan misschien niet op dat je een man bent die en rok wil dragen, maar je wordt wel weer aangezien voor een man die zich als een travestiet kleedt. Wat is dan "erger"? Niet als man in rok maar dan wel als travestiet terwijl je dat ... niet bent? En toch door het te doen ben je dat dan wel. :? :roll:

Al dat schijnheiligheid, bah.
Er is niets om je voor te schamen of je moet je beschamend gedragen.
Van mannen is bekend dat ze vaak vrouwen kleding aan willen, maar voor zeer uiteen lopende redenen. Die redenen zien anderen niet. Als je als vrouw wilt kleden kom daar vooruit. Zeg dan niet dat je daar mee rokken kunt dragen. Je wilt dan vrouwen kleding dragen, en daar is niets mis mee. Ook mannen die gewoon een rok aan hebben, kort iets boven de knie of langer, wat is daar mis mee? En nog altijd het is maar wie je tegenkomt, niet hoe je gekleed bent dat wel last of niet bepaalt. Ik denk dat je meer last kan hebben als je als travestiet erbij loopt dan overduidelijk een man in een rok... ?? :roll: Een man in en rok is over het algemeen stoer.

En heren, diegene die een drang naar vrouwelijkheid, travestie of verder zoals ik nu, het wel weten maar het afremmen, verstoppen, doen hunzelf enorm schade toe. Kom er nu voor uit en doe er wat mee. En ook hier, nee niet ieder die zich wat vrouwelijker kleedt wil als vrouw gezien worden of wil man af zijn. Daar komt openheid aan te pas om daar duidelijkheid in te schaffen.

Een natuurlijk selectie volgt, mannen die eigenlijk vrouw willen zijn zullen van deze forum af gaan, en alleen mannen die altijd als man herkenbaar willen zijn in rok zullen over blijven. Behalve ik, ik ben dan wel het stadium van man in rok al lang gepasseerd, maar wil toch steun bieden aan mannen hier op de forum, tenminste wanneer ik nog even om de hoek kom kijken.

Rok ze.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: in rok van station naar huis gelopen

Bericht door ecokilt »

Wat betreft de trein:
een paar weken gelden zat ik op de trein in rok in het zicht van een man, hij zat aan de ander kant van de gang.
Toen ie doorhad dat ik een rok aan had, ging ie ergens anders zitten. tenminste dat is mijn beleving.
Peter v

Re: in rok van station naar huis gelopen

Bericht door Peter v »

Jammer voor hem. :?
Gebruikersavatar
Natuurmens
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 feb 2008 08:32
Locatie: Berltsum Friesland

Re: in rok van station naar huis gelopen

Bericht door Natuurmens »

Nooit problemen gehad met mijn kilt op stadions
Je kunt je in rok/kilt mannelijke kleden. Dan staat en zit het berengoed. Ik vind dat het forum de vrouwelijke richting is uitgaan, en kan me daarmee niet verenigen. Om deze reden heb ik besloten dit forum te verlaten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: in rok van station naar huis gelopen

Bericht door willi »

Natuurlijk niet Natuurmens, een kilt is klederdracht en hoe truttig men het ook vindt, klederdracht is geaccepteerd
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie