Wikkelrok

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Wikkelrok

Bericht door Wiha »

Weer terug van een 2 maanden lange vakantie. Mooie vakantie gehad, lekker warm en dan kom je weer terug met deze koude temperaturen.
Helaas heb ik niet echt de mogelijkheid gehad om in een rok te lopen. Mijn moeder was er continu bij en grotendeels ook familie van mijn vrouw.
Wel heb ik regelmatig op de hotelkamer in onderstaande wikkelrok gelopen en 2x samen met mijn vrouw en moeder zo buiten gelopen bij een tempel. Hier is een sarong verplicht als je een korte broek aan hebt. Ik heb een aantal van onderstaande wikkelrokken en die hebben we toen dus omgedaan onder de noemer van een sarong (het is een wikkelrok aangezien je een sarong anders vastmaakt en daardoor aan de voorkant ook anders lijkt)
Wel heb ik een keer toen ik op Bali een keer alleen eventjes naar een winkel ging, de wikkelrok aangetrokken zonder dat mijn vrouw het wist en daarmee dus door de drukke winkelstraat van Kuta gelopen. Geen enkele reactie uiteraard.
In een wikkelrok op Bali
In een wikkelrok op Bali
Ik heb nog een aantal van deze wikkelrokken (met allemaal verschillende prints) gekocht op Bali en 2 daarvan zijn bedoeld om weg te geven op deze site. De zomer komt er straks weer aan en dan kun je mooi in een wikkelrok op het strand lopen. Hoe ik ze ga weggeven moet ik nog even over nadenken. Dit hoor je dan binnenkort wel.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Peter v

Re: Wikkelrok

Bericht door Peter v »

Ha vakantieganger! Welkom terug! Zo lekker bijgekomen? :D 8-)

"Hier is een sarong verplicht als je een korte broek aan hebt." :shock: :o :? :roll: Wel apart.

Zeg, mooi dat je toch ondanks de opgelegde beperkingen een "rok" aan kon. Of het nu een wikkel rok of gewoon rok, het zijn allemaal rokken.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Wikkelrok

Bericht door mikvanes »

Welkom thuis!
Jan/Jannette
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 jun 2008 15:04

Re: Wikkelrok

Bericht door Jan/Jannette »

Het ziet er goed uit. Ben zelf een aantal jaren geleden ook naar Indonesia geweest en heb toen ook in het hotel met een sarong om gelopen. Droeg heb ook als ik naar het strand geen was makelijker dan een broek ook als je uit het water kwam sarong om en je kon gaan zwembroek droogde onder tuusen wel. Mijn toemalige vriendin heeft ik denk zeker wel een 5 stuks gekocht.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Wikkelrok

Bericht door willi »

Beste Wiha, wat leuk dat het nog kan in Indonesië. Ik las laatst dat de sarong ook daar in onbruik was geraakt, vooral in de in de steden. Alleen op het (platte)land werd hij nog (beperkt) gedragen.
Heb jij daar iets van gemerkt?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Wikkelrok

Bericht door Roktom »

Ik ben blij dat je er weer bent.
Mooi man.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Plaats reactie