In rok brief afgegeven bij Paleis Huis ten Bosch

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

In rok brief afgegeven bij Paleis Huis ten Bosch

Bericht door RokSterNL »

Naar aanleiding van het gebeuren van Koniginnedag, en het nieuws uit de media heb meegerkegen dat het om een aanslag gericht tegen het Koningshuis betrof, heb ik een brief geschreven aan Hare Majesteit Koningin Beatrix en haar familie.

Ik woon dichtbij Paleis Huis ten Bosch, en het is voor mij goed aan te lopen, ±10 minuten.

Ik ben in dezelfde leren gothicrok naar het Paleis getogen met daaronder mijn laarzen, als die ik afgelopen week tijdens mijn bezoek aan Blokker aan had.

Nadat ik de brief had overhandigd en mijn gegegevens door de dienstdoende vrouwelijke marechaussee genoteerd waren, zei ik: 'Dat zal je niet veel meemaken een man in een rok'. Waarop zij antwoordde: 'Oh, dat is mij nog niet eens opgevallen'. Staat wel mooi. Ik heb zoals ik altijd doe, het artikel van mij uit het AD Haagsche Courant en het visitekaartje van ons forum overhandigd. Zij zei, moet kunnen en van mij mag het. Daarna vroeg ze of ze het mocht houden. Ik zei, ja het is een kopie van het origineel.

Trouwens stond er ook nog een mannelijke collega van haar bij.

Na een hand te hebben gegeven ben ik toen weer op mijn gemak op huis aan gegaan.

Jullie zien, ik ga overal in rok naar toe. Al zou ik persoonlijk bij Beatrix op bezoek moeten komen, dan nog.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: In rok brief afgegeven bij Paleis Huis ten Bosch

Bericht door willi »

Man, Rokster, wat ben ik jaloers op jou.
Je hebt om te beginnen een groep mensen om je heen die je steunt. En je hebt lef!

O.k. een paar lullige jochies, die moeilijk doen. Maar je vecht het uit en wint.

Maar dat afgeven van een brief aan the Royal Palace na wat er gebeurt is in Apeldoorn, dat had ik ook wel gedurfd.
Dat is maatschappelijk gezien zoveel ingrijpender, daar valt het dragen van een rok bij in het niets.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: In rok brief afgegeven bij Paleis Huis ten Bosch

Bericht door RokSterNL »

Willi, ja ik heb wel een periode van ongeveer 2 1/2 maand rust genomen, maar heb de kracht zeker weer herwonnen. Ik loop dus nu ook weer iedere dag in rok, zoals voor eind januari dit jaar.

Ik wil niet opscheppen en op mijn borst slaan, daar ben ik het type mens niet naar. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg is mijn motto.

Want voordat ik in 2003/2004 met een rok aan op straat ben gaan lopen heeft alles bij elkaar ook iets minder dan 20 jaar geduurd. Voordien heb ik het vanaf 1985 tot zeg maar 1998 in het geheim moeten doen op mijn eigen slaapkamer thuis, zonder medeweten van mijn ouders. Ondanks dat ik in 1986 wel door mijn vader opgewacht werd om 2.30 uur 's nachts toen ik nietsvermoedend op mijn brommer aan kwam rijden. Dit was voor mij toen puur de kick om te ervaren in een lange jeansrok en witte laarzen aan over straat te gaan. Ik was toen nog aan het onderzoeken wat het bij mij was. Verdere details staan in mijn verhaal wat ik destijds hier neergezet heb. Ik dacht met de titel RokSterNL's waargebeurde verhaal.

Terugkomend bij hetgeen dit jaar gebeurt is. Ik ben wel door en na deze problematische situatie voor mijn gevoel er juist nog sterker uit gekomen. Het heeft in mijn geval ook zijn voordelen opgeleverd. Als zoiets soortgelijks weer zou gebeuren, dan doe ik zeker niet meer een stap terug. Dat ik die stap terug heb gezet begin eind januari begin februari, was omdat dit wel heel erg veel impact op mij gemaakt heeft. Om dat ik dit soort incidenten niet voor mogelijk had gehouden. Er lopen kennelijk meer gekken rond buiten de inrichting dan er in behoren te zitten. Maar nogmaals je ziet het, je kan er sterker uit komen zoals het bij mij gebeurt is.

Oh daar ben bij jou ook wel van overtuigd dat jij dat zondermeer durft om dat in rok te doen, om een brief bij het paleis af te geven. Ik vind jou ook best lef hebben. En het is echt niet zo vreemd dat je in het begin nog wat gespannen kan zijn, en zeker blijven er situaties waarin dat altijd wel een beetje aanwezig zal blijven. Dat moet ons echter niet weerhouden om dan geen rokken te dragen enz.

Dat is het probleem van die mensen dat ze er niet tegen kunnen.

Misschien is dit wel een mooie vergelijking.

Als er een programma op televisie is, wat je niet aan staat, dan zap je toch ook door of zet de televisie uit. Op ons rokdragende mannen gaat dat perfect op. Mensen die er niet tegen kunnen dat wij mannen in rokken op straat of waar dan ook lopen, dan draai je je hoofd toch af net als dat je naar een ander programma op televisie gaat kijken.
Plaats reactie