dansen in rok

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

dansen in rok

Bericht door rokwens »

Ik heb me ingeschreven voor een reeks danslessen. Er zijn een 30-tal dansers-danseressen ingeschreven.
Ondertussen kent men mij in die kringen als rokdragende man en daar kijkt niemand nog van op.
Vandaag was het wel bijzonder. Er was er maar één in rok te zien op de dansvloer ! Me ! :D
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: dansen in rok

Bericht door RokSterNL »

Zo zie, als wij gewoon in een rok ons blijven presenteren zullen mensen er naar (on)bepaalde tijd aan wennen. Jij merkt het nu al, dat ze jou niet anders kennen dan een man in rok. Prachtig toch :!:

Ook dit is belangrijk dat jij dit meldt hier, want dan kunnen mannen zien die nog niet de stap hebben durven maken, of juist op het punt staan van wel of niet, dat ze toch net dat zetje krijgen, om het ook te gaan doen.

Jammer alleen dat er nog geen navolging komt, maar wie weet :?:
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: dansen in rok

Bericht door willi »

Mijn vrouw en ik hebben een tijdje geleden ook een aantal danslessen genomen en toen viel het zelfs mijn vrouw op hoe weinig rokken (of jurken) er gedragen worden door de vrouwen.
Je zou toch verwachten dat juist bij deze gelegenheden de dames in een rok of jurk verschijnen. Maar nee, alleen maar spijkerbroeken!
Mijn vrouw heeft zich daar enorm aan geërgerd.
Wat tof Rokwens, dat jij toch in rok bent gegaan.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: dansen in rok

Bericht door Roktom »

Wij dansen ook wel eens, mijn vrouw en ik, en inderdaad er zijn heel weinig vrouwen in rok/jurk.
Gek is dat eigenlijk.
Voel me dan ook niet echt prettig in rok.
Het lijkt wel of de rok uit de mode is bij de dames.
Vandaag even naar de tandarts, ik lange jurk.
De assistente zij nog leuke jurk heeft u aan, de tandarts bromde iets.
Maar voor de rest......................
Lekker weer voor een lange jurk.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: dansen in rok

Bericht door willi »

Roktom, wat lees ik. Een lange jurk?
Wat moet ik me daarbij voorstellen; een soort priestergewaad, of een galajurk met blote rug en een lange split? Of een bescheiden hooggesloten tricot jurk met lange mouwen?

Heb ik trouwens al eens vertelt dat mijn vrouw, voor mij, geen problemen heeft met een lange tuniek – die veel weg heeft van een jurk – maar wel met een rok?
Toch draag ik liever een rok. Een jurk staat vaak zo lijzig.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: dansen in rok

Bericht door rokwens »

Vandaag mijn 4de dansles gehad in rok. Heerlijk cool gedanst, al was het geen rock&roll !
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: dansen in rok

Bericht door RokSterNL »

Fantastisch, je doet het toch ook al veel meer als in het begin.
Plaats reactie